Toon posts:

[ Win2k Server Web Edition1] msde en mssql verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

effe de situatie schetsen :
nen server met windows 2000 server web edition1 op met MSDE sql server'ke (da kan dus maar 8 query's per seconde aan)

nu het probleem :
8 q/s is nix en we hebben der minstens 100 nodig
maar op die OS versie kunt ge dus genen sql server 2000 opzetten
mysql is niet haalbaar en oracle is te duur, mijn vraag is nu aan jullie kameraadjes : what should i do ?
btw OS update'n naar een enterprise versie gaat ook niet
wat kan je hieraan doen, is het dus mogelijk om er toch een sql server 2000 op te draaien ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mysql niet haalbaar :?

verklaar je nader?

en nee sql2000 krijg je met geen mogelijkheid aan de gang nee, dan moet je upgraden naar de 'standard' versie (windows dan he)

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 09-12-2003 18:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het is nogal een grote db met veel relaties en die omzetten naar mysql gaat wel wa tijd kosten ....... en derna probably nog wel goe wa fouten opleveren
mah het ziet er inderdaad naar uit da da enigste mogelijkheid ga zijn .......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bridge_Burner,

Welkom op GoT :)

Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag zien dat een topic aan voldoet. Even kort samengevat:
  • Kies een duidelijke topic titel - jouw topic is goed genoeg (al is 'probleem' wat vaag :P )
  • Toon zelf eerst even initiatief voordat je een topic opent - google even rond e.d. Neem dat ook op in je topic start - dan weten we wat je al gedaan hebt.
  • Besteed aandacht aan je topicstart. Omschrijf je probleem duidelijk, en geef aan wat je probleem is. Nu wil ik jou heel dringend vragen gewoon Nederlands te posten - je kan misschien wel Belg zijn, maar Belgen schijnen juist heel goed Nederlands te kunnen spellen. Laat dat dan ook zien - en ga niet in een of ander vaag dialect posten.
Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 09-12-2003 20:13 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

MSDE kan maximaal 5 concurrent connections / users aan (even vergeten welke van de 2); dus dat kunnen er best meer zijn dan 8 queries per seconde. De rest wordt in een queue geplaatst.
heb je de boel al geoptimaliseerd? indexen goed geplaatst? Geen trage queries; welke nog geoptimaliseerd moeten of kunnen worden?

Aangezien ik zelf wel meer dan 8 queries per seconde kan halen op mijn werkstation in debug mode, denk ik dat je zeker meer moet kunnen halen op een productieserver.
Profiler (onderdeel van SQL Server 2000) is hier een goed hulpmiddel bij, om de execution time te achterhalen. Eventueel kan je Query Analyzer nog er bij gebruiken voor verdere analyse.

Ik verwacht eerder dat er hier een probleem zit, dan aan de capaciteit van je database-software.
Sowieso mag je, licentietechnisch gezien, MySQL er ook niet eens op plaatsen; mocht je hem uberhaupt er al op geinstalleerd krijgen.
Installations of non-Web serving applications are prohibited. ASP.NET-based applications that include code written in third-party programming languages can include that programming language's runtime components. For non-Web serving applications, you should consider Windows Server 2003, Standard Edition.
SQL Server staat zelfs als expliciet verboden
Organizations cannot use Windows Server 2003, Web Edition, to deploy Microsoft SQL Server™.
De enige die wel is toegestaan is MSDE
(zie oa. http://www.microsoft.com/...oint/prodinfo/sysreq.mspx ; hier wordt het gebruikt icm SharePoint. Wel zijn er aan MSDE bepaalde eisen verbonden, mocht je hem willen gebruiken)

Maar wat je kan doen is of er een standard edition opzetten, of een extra server er bij plaatsen, met standard edition, waar de database op staat. (en in het 2e geval dus 2 servers hebt; 1 webserver en 1 database server).

En wat vind jij een grote database? Bij mij begint een grote database vanaf 2 GB met een paar honderd duizend records; ik weet niet wat jij groot vindt?

[ Voor 111% gewijzigd door gorgi_19 op 09-12-2003 21:25 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo