kapotte infra rood muis ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een kapotte infrarood muis. Het infrarood gedeelte werkt nog wel, maar balletje wil nie egt meer. Nu lijkt het mij wel lachu om één of ander dingetje met infrarood te bouwen. Zijn er hier mensen die al zoiets hebben gebouwd of hebben jullie mischien een leuk schematje voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een infrarood muis met balletje? Dat ontgaat mij even :)

Maar gewoon openmaken en de leds eruithalen, grote kans dat je ze kunt gebruiken. Wel nog een voorschakelweerstand gebruiken of de weerstand gebruiken die al op de print zit (makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een infrarood muis :? Heb ik ook nog nooit van gehoord (maar dat kan), want dan moet je dus altijd je muis echt op een ontvanger gericht houden. Weet je zeker dat ie niet op radiogolfachtige dingen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik had vroeger een Packard Bell (150 Mhz, Pentium Classic, 16 MB EDO RAM, 2 MB S3 Virge 3D, 1,6 GB HD, 8x CD-ROM ;)) en die had een grote bolle PS/2 muis met ingebouwde IR ontvanger voor de bijgeleverde afstandsbediening.

Eens kijken of ik die muis nog ergens heb liggen!

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41
er zal vast wel ergens een schema te vinden zijn hoe je via zo'n module (en een seriele poort) je nokia kunt syncen ofzo.

Repeat: ze bestaan, het waren de eerste goedkope draadloze muizen, die je inderdaad continue op de ontvanger moet richten, erg waardeloos dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Teddy op 09-12-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Vraag rond infrarood is al opgelost :)

[ Voor 82% gewijzigd door Kawaii op 10-12-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik heb een logitech Optical mini mouse ik heb em al een jaar en nog niet eens vastgelopen

denk dat het echt aan de mous ( kwaliteit) ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een foto opgezocht en deze is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.itl-computers.com/product_images/amicordless.jpg

Maar het gaat er eigenlijk niet om of de muis kapot is, maar of ik nog wat leuks kan bouwen van die infrarood sensortjes die erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Oh dat ding heb ik ook.
De muis zag ik na 3 dagen al niet meer zitten :D en ik heb sindsdien geen trust spullen meer gekocht......

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ah nu snap ik het wel, je wil van met de receiver en transmitter wat doen :) Is wel redelijk wat over te vinden. Probeer de GoT search en ook zoekmachine's :) Er is veel mee te doen het hangt er helemaal vanaf wat jij er mee wil (en kan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Het een gewone muis, alleen dan draadloos via infrarood. Het balletje werkt gewoon met wieltjes. Ik heb jaren lang zo'n muis gehad (niet van trust, kan zo ff nie op het merk komen) en was er erg tevreden over. Mijne werkte via de PS2 poort. Ik heb een tijd lopen zoeken naar goede software om de module anders aan te sturen maar heb deze niet kunnen vinden.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 18:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb hiero ook zo`n kapot ding liggen; na enig zoek werk kwam dit topic uit de bus rollen:

Trust IR muis gebruiken met afstandsbediening

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 16:14

K-Jay

Klaas Jan

En misschien heb je ook wel wat aan dit topic.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:55:
Een infrarood muis :? Heb ik ook nog nooit van gehoord (maar dat kan), want dan moet je dus altijd je muis echt op een ontvanger gericht houden. Weet je zeker dat ie niet op radiogolfachtige dingen werkt?
Uhm.. zeker weet ik het niet, maar ben wel bijna zeker dat dit niet waar is. Een afstandsbediening is ook infrarood, maar die hoef je toch ook niet recht naar de ontvanger te richten?? :?

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

De muis moet ik het zicht van de ontvanger zijn, net als bij een tv dus. Recht hoeft niet persee. Mijn muis heeft een redelijk bereik, denk een meter of 5 en dan natuurlijk ook nog een goede werkhoek.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Pagina: 1