Toon posts:

Vechtspel "Fight Club" - GRRR

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van webwereld.nl :

Vier jaar na de film Fight Club, laat maatschappij Vivendi weten dat er een 3D-vechtspel rond deze film ontwikkeld wordt. Vivendi heeft het Schotse Genuine Games in de arm genomen om het spel te ontwikkelen. Volgens de makers zullen de arena's in de game gebaseerd zijn op de locaties uit de gelijknamige film. Het is nog onduidelijk of Vivendi meebetaalt om bekende sterren aan het spel te verbinden. Voorlopig is nog alleen een PS2-versie aangekondigd. Het spel Fight Club zal in de herfst van 2004 verschijnen. (Gamez.nl)

Ik ben gewoon pissed off. Dit verneukt de hele film. Het gaat helemaal niet om vechten in de film. Een van de beste films uit de jaren '90 wordt zo verneukt, het zal wel een soort van street fighter cloon worden. BAH! FOEI! gadver! Voor diegenen die de film nog niet gezien hebben, hierover ging het WEL:

You're young. You have an easy, well-paid deskjob. You have a condo, Swedish furniture, artistic coffee tables and a fridge full of condiments. Yet you feel emotionally and spiritually empty. You eventually find comfort in going to support groups for lukemia and cancer victims when there's nothing wrong with you until they're hijacked from you by another faker. Then you meet Tyler Durden, a man that shows you that not only can you live without material needs but that self-destruction, the collapse of society and making dynamite from soap might not be such a bad idea either.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20
Misschien is het ook helemaal niet de bedoeling van de makers van dit spel om de film trouw te zijn, maar willen ze gewoon een leuk spel maken met dit als achtergrond verhaaltje. Iets wat succesvol is en om te vormen is tot een spel is een mooie kans om te grijpen.

Dat het de film 'verneukt' vind ik een beetje onzin, een film wordt er niet minder om als er een slecht spel over wordt gemaakt met de verkeerde punten uit de film.

The devil is in the details.

Verwijderd

Naast een rpg kun je er werkelijk geen passend spel over maken.

Fight Club is overigens mijn favoriete film.

Verwijderd

I agree, van mij mogen ze best een leuke fightgame maken, maar verneuk nou niet zo'n coole film met dat spelletje. Dit is wel ongeveer het type film waar je geen spel voor kan maken.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Argh. Waarom denken nu zoveel mensen na het zien van Fight Club dat het een knokfilm is? Fight Club heeft een van de koelste nihilistische verhalen, met super vette karakters en dia/monologen. Knokken is een van de excessen waar de leden van FC zich aan verheerlijken, maar het is totaal niet de POINT van de film. Aan de andere kant is de point weer vooral het gebrek aan point, maar een vechtspel zou erg jammer zijn :(

Maarja, je hoeft het niet te spelen. Je krijgt alleen dadelijk van die ventjes die de film helemaal "te vet koel" gaan vinden omdat het op hun console zit. En die dan gaan praten over dat Tyler Durden zo'n gave moves heeft oid. Beh. Krijg een beetje zo'n "I knew them before they were famous" gevoel :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Jezus he, hoe kan een game nou een film verneuken? wat een gezeik is dat altijd.
laat ze gewoon lekker een game maken die hetzelfde heet als de film.
de film word er niet slechter op hoor ;)

This space is occupied

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:01:
Naast een rpg kun je er werkelijk geen passend spel over maken.

Fight Club is overigens mijn favoriete film.
Een Fight Club RPG??

Verwijderd

Een game kan de film ook niet in letterlijk zin verneuken, het blijft dezelfde film. Er is echter wel een gedachtegang aan gekoppeld, de film heeft een bepaalde insteek, waar je als persoon een bepaalde waarde aan kunt hechten. En met een game als deze doe je totaal geen recht aan de insteek van de film en het is jammer om een goede film als die, verbonden te zien worden met een game als hier vermeld staat.

Mensen die de film Fight Club hebben gezien en potentie voor een vechtgame zagen, hebben totaal niks van de film begrepen, of ze willen er juist geen recht aan doen. Jammer dat van een meesterlijke film als Fight Club zo'n banale game wordt gemaakt.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:25:
Een game kan de film ook niet in letterlijk zin verneuken, het blijft dezelfde film. Er is echter wel een gedachtegang aan gekoppeld, de film heeft een bepaalde insteek, waar je als persoon een bepaalde waarde aan kunt hechten. En met een game als deze doe je totaal geen recht aan de insteek van de film en het is jammer om een goede film als die, verbonden te zien worden met een game als hier vermeld staat.

Mensen die de film Fight Club hebben gezien en potentie voor een vechtgame zagen, hebben totaal niks van de film begrepen, of ze willen er juist geen recht aan doen. Jammer dat van een meesterlijke film als Fight Club zo'n banale game wordt gemaakt.
Couldn't have said it better myself.

Maar goed, jij heet ook niet voor niks Durden ;)

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
verneuken zal het wel niet snel gebeuren, het feit blijft er dat fight club een hele goeie film is.

ik denk alleen dat de game fightclub, waarschijnlijk gaat over club in het spel en dat je daarna omhoog moet werken om respect af te dwingen.....

maar goed, de film zal er wel niet minder om worden

Verwijderd

*beaamt*

De reden dat veel vrienden/vriendinnen van mij geen behoefte hadden om de film te zien, was dan ook de titel van de film die insueerde dat het slechts ging om het vechten.

Het tegendeel was waar, gelukkig :)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:36
De film is IMO niet samenhangend genoeg om er een game van te maken, net wat Durden zegt als je er een vechtgame inziet heb je hem niet begrepen. Het enige nadeel aan de film vind ik dat de titel wel een beetje te banaal is inderdaad. Ik heb mijn vader echt moeten overtuigen voordat hij die film ging kijken, hij had een stallone film met brad pitt verwacht :)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
De enige echte Durden (op GoT dan toch :p ) denk er net zo over als mij. De film blijft even goed , maar nu gaan zoveel mensen die film kopen/huren , gewoon omdat ze het een leuk spel vinden.Zij gaan wsl niet van die film kunnen houden. Ik heb de film bekeken op aanraden van mensen en omdat dit mijn stijl van film is , niet omdat er 1 of ander spel op is gemaakt.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:36
Ja het is natuurlijk wel goed voor de portemonee van de producenten :)

Maar dat is natuurlijk (bijna) altijd het doel.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Er is echter wel een gedachtegang aan gekoppeld, de film heeft een bepaalde insteek, waar je als persoon een bepaalde waarde aan kunt hechten. En met een game als deze doe je totaal geen recht aan de insteek van de film en het is jammer om een goede film als die, verbonden te zien worden met een game als hier vermeld staat.

With all due respect, maar dit is onzin.

Eerste reden: het gevecht, dat als middel wordt ingezet om de hedendaagse maatschappij te relativeren, wordt door steeds meer figuren in de film zelf tot doel verheven - ook zij zien het onderscheid niet meer tussen het jezelf van de maatschappij distantieren en koel doen middels een knokspelletje. De sociale ontwikkeling zoals die van de hoofdrolspeler wordt door hen, net als door de makers van dit spelletje, niet op waarde geschat.

Tweede reden: het gevecht is een metafoor voor distantie tov de maatschappij. Het gevecht is zinloos, draagt niets constructiefs bij aan wat dan ook en dient alleen het nihilisme van de deelnemers te bevestigen. Welk hedendaags medium is er nou beter geschikt om zoiets naar jouw huiskamer te transporteren dan een computergame? Zinloos: check. Niet constructief: check. Complete verspilling van tijd, geld en energie: check. Het enige wat je eraan overhoudt is een verandering in je ego - net als de vechters in de film, voor wie de lichamelijke schade ook niet telde - alleen hun zelfbeeld.

Als er iets mis is aan dit spelletje is het wel dat je er zelf nog geen blauw oog mee kan oplopen, voor de rest zou ik het bijna logisch vinden dat er een game van deze film wordt gemaakt. Je moet er alleen niet op het niveau van Tyler Durden naar kijken, maar op het niveau van de hulpkelner of de postbode.

edit:
On 2nd thoughts wil ik het eigenlijk nog scherper formuleren: iedereen die hier zegt dat dit spelletje niet gemaakt had mogen worden, was in de film geen lid van de fightclub geweest. Het feit dat je probeert om het product van andermans verbeelding zodanig aan te passen dat het met jouw preconceptie overeen blijft stemmen, is behaagziek en goed vergelijkbaar met artistic coffee tables and a fridge full of condiments. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 10-12-2003 14:32 . Reden: "Een game kan de film ook niet in letterlijk zin verneuken, het blijft dezelfde film. " weggeknipt, want dat is natuurlijk geen onzin :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Als er iets mis is aan dit spelletje is het wel dat je er zelf nog geen blauw oog mee kan oplopen, voor de rest zou ik het bijna logisch vinden dat er een game van deze film wordt gemaakt. Je moet er alleen niet op het niveau van Tyler Durden naar kijken, maar op het niveau van de hulpkelner of de postbode.
In dat opzicht is het ook heel anders. Later in de film ging het helemaal niet meer om het vechten, maar kwam project mayhem meer naar voren.

Verder zie ik totaal geen 'kans' eigenlijk om dit tot een echt goed vechtspel te maken aan de hand van de film. De karakters hebben geen speciale mogelijkheden oid.

De film leent zichzelf helemaal niet om er een vechtspel van te maken, en als ze dat wel doen schat ik de kans dat het spel ook maar enigzins 'leuk' is heel erg klein.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

SD5k

>4&X

Ik hoop dat je niet alleen kan vechten in het spel maar ook de leuke acties die die gasten in de film uithalen mag doen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Thelema schreef op 10 december 2003 @ 14:45:
Ik hoop dat je niet alleen kan vechten in het spel maar ook de leuke acties die die gasten in de film uithalen mag doen.
Ja! In een auto gaan zitten en net zo lang helemaal niks doen totdat je gecrashed bent!

:? :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Sjongejonge, waar maak je je druk om :)

Jij vind een film zeker ook minder stoer als iedereen hem kent of niet? :D

Natuurlijk is Fightclub een goede film, maar of er nou wél of géén game over gemaakt wordt, of drie games met roze achtergrond, dat boeit toch helemaal _niets_?

Trouwens, sommigen in dit topic schuiven het knokken nogal erg ver weg, maar het was wel iets meer geknok dan alleen maar functioneel voor het verhaal hoor :D

Verwijderd

eamelink schreef op 10 december 2003 @ 14:55:
[...]

Trouwens, sommigen in dit topic schuiven het knokken nogal erg ver weg, maar het was wel iets meer geknok dan alleen maar functioneel voor het verhaal hoor :D
Niet :)

De gevechten waren allemaal slechts om iets aan te geven. Om een aanleiding te geven voor de ontwikkeling van edward's (en brad's) psyhologische gedachtengang. De film was totaal niet gebasseerd op gevechten, deze hielpen slechts het verhaal. :)

En om nou te zeggen dat de gevechten dermate spectaculair waren om een eigen spel te krijgen, is naar mijn inziens wat overdreven.

• DarkX

DarkX

Ik?

Rataplan schreef op 10 december 2003 @ 14:23:
[...]

edit:
On 2nd thoughts wil ik het eigenlijk nog scherper formuleren: iedereen die hier zegt dat dit spelletje niet gemaakt had mogen worden, was in de film geen lid van de fightclub geweest. Het feit dat je probeert om het product van andermans verbeelding zodanig aan te passen dat het met jouw preconceptie overeen blijft stemmen, is behaagziek en goed vergelijkbaar met artistic coffee tables and a fridge full of condiments. :)
Uiteindelijk was iedereen die de film goed vond al niet echt een Fight Club lid geworden waarschijnlijk. :)

Ik vind de 'filosofie' uit Fight Club interessant, maar beetje onwerkbaar om er verder in te gaan. Het is lekker om alles te relativeren tot nonsignificantie, en het is belangrijk om dat nu en dan te doen, maar je moet er niet in doorslaan. Het is toch makkelijker om af en toe waarde aan dingen te hechten, zolang je het nu en dan in perspectief kan plaatsen :)

Verwijderd

Ja, geen enkel ander genre kan het verhaal volgen. Maar dan nog wordt het een soort van blade runner.
Eerste reden: het gevecht, dat als middel wordt ingezet om de hedendaagse maatschappij te relativeren, wordt door steeds meer figuren in de film zelf tot doel verheven - ook zij zien het onderscheid niet meer tussen het jezelf van de maatschappij distantieren en koel doen middels een knokspelletje. De sociale ontwikkeling zoals die van de hoofdrolspeler wordt door hen, net als door de makers van dit spelletje, niet op waarde geschat.
Het vechten is gebaseerd op 'jezelf laten gaan'. Ik kan me geen figuren voorhalen die meededen aan de gevechten om stoer te zijn of iets dergelijks. Tyler haalt ze stuk voor stuk over om zich tegen het kapitalisme te keren. Ik geloof dat het vechten hiervoor een middel is. De titel van het originele boek zou in eerste instantie ook "Project Mayhem" heten en dit is ook wat centraal staat. Ik weet niet of het werkelijk een vechtspel ala tekken wordt, maar dat komt dan toch echt niet over met de film, net zoals een 'pleeg vandalisme in de stad' spel.
edit:
On 2nd thoughts wil ik het eigenlijk nog scherper formuleren: iedereen die hier zegt dat dit spelletje niet gemaakt had mogen worden, was in de film geen lid van de fightclub geweest. Het feit dat je probeert om het product van andermans verbeelding zodanig aan te passen dat het met jouw preconceptie overeen blijft stemmen, is behaagziek en goed vergelijkbaar met artistic coffee tables and a fridge full of condiments.
Mooi gezegd. Als je geinspireerd bent door de film zal het je niets moeten uitmaken.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 17:12 ]

Verwijderd

Rataplan schreef op 10 december 2003 @ 14:23:
[...]

With all due respect, maar dit is onzin.

Het geweld in de film is altijd een middel, of verpakking geweest om de consumptiemaatschappijkritische boodschap over te brengen. Dit gaat volgens mij ook sowieso op voor het gros van de mensen in de originele Fight Club, waar ze wekelijkse opdrachten krijgen. Niet alleen maar op elkaar inrammen op vrijdag, maar een organisatie opzetten, om de consumptiemaatschappij te vloeren. Door het geweldaspect in een game centraal te stellen, ga je totaal aan die boodschap voorbij, hoe kun je immers een dergelijke visie in een vechtspel verwerken?
Tweede reden: het gevecht is een metafoor voor distantie tov de maatschappij. Het gevecht is zinloos, draagt niets constructiefs bij aan wat dan ook en dient alleen het nihilisme van de deelnemers te bevestigen. Welk hedendaags medium is er nou beter geschikt om zoiets naar jouw huiskamer te transporteren dan een computergame? Zinloos: check. Niet constructief: check. Complete verspilling van tijd, geld en energie: check. Het enige wat je eraan overhoudt is een verandering in je ego - net als de vechters in de film, voor wie de lichamelijke schade ook niet telde - alleen hun zelfbeeld.
Rake analyse, maar ik denk dat je de motieven om te gamen wel wat vreemd inschat. Je stelling gaat namelijk voor elke game op, een willekeurig vechtspel voldoet al aan de beschrijving. Toch zijn er mensen die met veel plezier gamen en juist veel geld besteden aan PC's, consoles en games en zich daarmee niet afzetten tegen de consumptiemaatschappij, ze doen er volop in mee en genieten er juist van. Hoewel je ongetwijfeld een nihilistische bevestiging kunt vinden in de game (then again, dat kan in elke game), is dit echt geen boodschap die je overbrengt door middel van een vechtspel, als mensen die notie nog niet hebben. Dat is mijn punt ook, met die game op zich breng je niks over, zoals dat in de film wel gebeurt en daarmee doe je mijns inziens dus geen recht aan het verhaal.
Het verhaal speelt zich voor het overgrote deel op het niveau van Durden af, wat me dan ook het meest kon boeien aan de film. Als ik het om de zinloosheid van het vechten had willen zien, had ik Bum Fights wel opgezet ofzo :P
edit:
Ik zou ook zeker geen lid geweest zijn. Het verhaal goed / boeiend vinden, is iets anders dan me willen identificeren met de karakters (eerste keer dat ik mijn nickname tegen me heb werken :P). Er wordt een duidelijke boodschap naar voren gebracht, op een originele wijze. Het vechten wordt ingezet op een unieke manier, maar wel als middel, niet als doel. Ik geef je zeker gelijk dat mensen de Fight Club-ervaring, zoals sommige personages die in de film hebben gehad, via de game ook kunnen proberen te krijgen, maar dit zal voor een minderheid opgaan. Omdat ik vanuit een vechtspel op zich verder geen potentie zie, om het verhaal verder uit te werken, mist die diepgang in het spel zelf, die ik in de film juist zo waardeerde.
Zoals DarkX al zei:
DarkX schreef op 09 december 2003 @ 22:03:
Je krijgt alleen dadelijk van die ventjes die de film helemaal "te vet koel" gaan vinden omdat het op hun console zit. En die dan gaan praten over dat Tyler Durden zo'n gave moves heeft oid.
Dat effect zou ik jammer vinden. Dan maar een preconceptiecentrist (ik verzin ze waar je bijstaat :P), maar ik vind dat een dergelijke beleving geen recht aan zou doen aan het verhaal.

• Exe-cuter
Ik heb de film 2 maanden geleden pas gezien , zonder er iets van te weten. Bij de eerste ontmoeting met Brad wist ik het gewoon : In Tyler we trust ! Ik ken die zin !!! :D

Waarom heb je juist voor deze nick gekozen Durden ?

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
De meeste gezichten staan dezelfde kant op, het geweld in de film was ondergeschikt aan "het doel dat de karakters ermee probeerde te verwezenlijken" zover je dat mag zeggen..........

De vraag is dan of je dat concept vertaald zou krijgen in een computer game.
Kun je een game bedenken die mensen drijft tot een afwijzend gevoel tegen de consumptie maatschappij (iets waar je in mijn optiek alleen al aan hebt mee gedaan door het op dat moment waarschijnlijk hyp'd up spel te kopen :p)

Kan een computer game een mentaliteitsverandering te weeg brengen en bijdragen aan een bepaalde maatschappelijke beeldvorming of is het dogma dat game voor de fun bedoeld, en geen rol kan / mag spelen op ethisch gebied te groot?

Ik kan persoonlijk niet 123 een game noemen die zo'n uitgangpunt had en dat daadwerkelijk ook bereikt heeft.........
De vrees dat het concept van de film dus grondig ****** gaat worden en dat het geheel verzand in een ordinaire streetfighter ripoff lijkt dus wel degelijk gegrond......

erg jammer dus.....

Dont work hard, just party!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
aaaah nee toch... :( hoe kan je nou een game maken van Fight Club.
De ideeën beginne echt op te raken volgens mij..SjeeZ

• Exe-cuter
Er zijn enkele (best wel mooie) screenshots vrijgegeven. Hier kan je duidelijk zien dat het gewoon een rasechte fightgame is , met als enig verschil dat dit gewone mensen zijn. Je ziet eigenlijk maar 2 verschillende :p

http://www.tothegame.com/screenshot.asp?screens=11025

• DarkX

DarkX

Ik?

Hehe, ze maken ook al de fout om de hoofdpersoon Jack te noemen, terwijl Jack alleen een naam is die hij alleen overneemt uit die orgaanboekjes :) Duidelijk mensen die de film totaal niet begrepen hebben :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Exe-cuter schreef op 19 december 2003 @ 00:32:
Er zijn enkele (best wel mooie) screenshots vrijgegeven. Hier kan je duidelijk zien dat het gewoon een rasechte fightgame is , met als enig verschil dat dit gewone mensen zijn. Je ziet eigenlijk maar 2 verschillende :p

http://www.tothegame.com/screenshot.asp?screens=11025
Mooi?
het lijkt wel een PSX spel :X

Het idee leek me nog wel leuk (als het verhaal er ook in werd verwerkt)
maar dit lijkt me echt :r

This space is occupied

Verwijderd

Sinds wanneer worden er tijdens gevechten in Fight Club schoenen gedragen?

Verwijderd

Wat me ook opvalt is dat de personage van Edward Norton geen naam heeft in de film, prachtig detail maar in het spel heet ie ineens 'Jack' :r.

En voor diegene die zei dat de graphics mooi waren ;
Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/res/game/3036/feature/2003-12-18/screen7_large.jpg

Práchtig >:).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:42 ]

• Exe-cuter
Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/res/game/3036/feature/2003-12-18/screen4_large.jpg
^^ Deze ziet er iig niet zo slecht uit :) (Hoewel de reflectie van Tyler in het water precies fout is )

[ Voor 4% gewijzigd door Exe-cuter op 19-12-2003 13:41 ]

Verwijderd

Spoilers pas op!

Doelloos spel. Slechts 2 personages? Het ziet er wel ok uit en als het goede gameplay heeft kan het er ook wel mee door, maar in het kader van Fight Club klopt natuurlijk niet. Ik vraag me af wat voor andere personages voorkomen dan deze 2 (Bob with bitch tits?). Of eigenlijk zien we maar 1 persoon vechten, die zichzelf inelkaar staat te beuken.

De naam van de narratator is inderdaad niet bekend, naast dat men hem kent als "Tyler Durden". In het script van de film hebben ze hem wel Jack als naam gegeven, "for the hell of it". Dit is inderdaad afgeleid van dat orgaanboekje (heet deze niet readers digest ofzo?). "I am Jack's smirking revenge", maar in het boek is dit geloof ik weer Jules.

Dit is wat de schrijver zegt:
His name was never given in the book. They needed a name for the screenplay to put next to the character's lines so they just put Jack in there for the hell of it. In the book at one point he even takes out his drivers license and shows it to Marla to prove that he's not Tyler Durden, but Marla was introduced to him under a dozen different names in the support groups. So when he finally comes to save her as Tyler, that's who she knows him as. All the people who have met him have met him as Tyler, so that's who they know him as. But his name is really…. I have no idea.
Overigens, Edward Norton is 5 cm langer dan Brad Pitt, is in Fight Club totaal niet gespierd en Brad's haar is veel donkerder in de film (door wax ofzo).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 16:17 ]

• DarkX

DarkX

Ik?

Die spiertjes had ie voor AHX ook al enigzins moeten kweken :) Daar zag ie er sowieso wel zwaar bikkel uit ivm zijn meestal wat nerderige uitstraling :)

Pagina: 1