[MAXTOR] RMA afhandeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06
Hallo allemaal, zojuist is mijn Maxtor 40 gb hdd gecrasht (na ongeveer een half jaar) Ik heb hem echter 2e hands gekocht, maar er scheen via de RMA oid nog garantie op te zitten. Weet iemand hoe dit precies werkt ?

Ik heb ook Powermax gedownload maar weinig hoop ( tikken, daarna herhaaldelijk opspinnen en vastloper, heb de hdd gedisconnect en nu draait windowes als een zonnetje ... :( )

http://www.gjpvanwesten.nl

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

nummer van de schijf op de maxtor site intypen, kun je het zo nakijken..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Kortfragje
thanx, ga em opsturen , nog garantie :D

Maar wat weegt een hdd ongeveer ?

Verwijderd

Ik heb zelf ook ooit m'n Maxtor opgestuurd via RMA. Duurde ongeveer 4 weken voordat ik een nieuwe terugkreeg. Let er wel op dat je de HD goed verpakt, d.w.z. antistatisch zakje eromheen en bubbeltjesfolie. Doos zelf kan je opvullen met gescheurde kranten of zo ;)
Een vriend van mij kreeg namelijk ooit z'n kapotte HD terug van Maxtor met de mededeling dat de HD niet goed verpakt was en ze daarom niet zeker wisten of de HD wel of niet door vervoer kapotgegaan was :(

Voor de HD kan je gewoon een Postpakket #1 kopen bij het postkantoor en een postzegel internationaal. Althans, ik denk dat jij je HD ook naar Engeland moet sturen :)

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:13
Je kan ook gewoon voor die advanced manier kiezen, sturen ze je eerst een nieuwe op, en dan kan je daarna hun verpakking gebruiken om de oude terug te sturen. Lijkt me sterk dat ze dan nog over de verpakking gaan zeuren. En in mijn geval duurde deze manier anderhalve week

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gebruik ook eens de search. Ik heb naar schatting al 10 keer mijn ervaringen met Maxtor gepost.

ARME AOW’er

• Kortfragje
Voor die advanced heb je toch een credit card nummer nodig?

Minder prettig ...

Wat kost dat opsturen trouwens ?

Bij TPG net vanaf 52 euro... Scheelt neit veel met een brandnieuwe schijf... :S

[ Voor 27% gewijzigd door Kortfragje op 09-12-2003 17:57 ]

Verwijderd

Tarieven van TPG
Ik had genoeg aan een pakketzegel van 500gr-1kg, dus €5,75. Dat doosje kost iets van €1,50, dus bij elkaar zou het niet meer dan €7,25 moeten kosten.

• Kortfragje
Dankjewel :D van de week maar versturen ..

Verwijderd

Dankje voor deze info! Ik heb nog een defecte 80 Gig liggen hier, die ik dus gelijk ga opsturen :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52

Wok

Dakloos...

Maxtor RMA-afhandeling:

- Volg de instructies op de Maxtor-site
- Verpak de HDD volgens hun voorschriften: Loop even naar de lokale PC-boer en vraag of ze nog verpakkingsmateriaal hebben liggen. Doet een normale winkelier niet moeilijk over :)
- Ga naar het postkantoor/postagentschap en laat de HDD versturen in een postpakket #1 naar Ierland
- 3 tot 4 weken later krijg je een nieuwe schijf terug

Zo heb ik het onlangs ook gedaan.

De service van Maxtor is trouwens zwaar OK. De schijf die ik terug kreeg, bleek een DOA te zijn :'(. Ik heb om 22.00 's avonds een mailtje gestuurd naar Maxtor en de volgende ochtend om 9.00 uur (!) werd ik door Maxtor op mijn werk gebeld.

Ik heb het verhaal uitgelegd en twee dagen later stond DHL bij mijn werk om de defecte schijf op te halen. Twee dagen later bracht UPS me wederom een nieuwe schijf op mijn werk. Geen verzendkosten dus voor de tweede RMA :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03:08
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:49:
Ik heb zelf ook ooit m'n Maxtor opgestuurd via RMA. Duurde ongeveer 4 weken voordat ik een nieuwe terugkreeg. Let er wel op dat je de HD goed verpakt, d.w.z. antistatisch zakje eromheen en bubbeltjesfolie. Doos zelf kan je opvullen met gescheurde kranten of zo ;)
Een vriend van mij kreeg namelijk ooit z'n kapotte HD terug van Maxtor met de mededeling dat de HD niet goed verpakt was en ze daarom niet zeker wisten of de HD wel of niet door vervoer kapotgegaan was :(

Voor de HD kan je gewoon een Postpakket #1 kopen bij het postkantoor en een postzegel internationaal. Althans, ik denk dat jij je HD ook naar Engeland moet sturen :)
Ik heb het ook meerder malen gedaan, en dat duurder geen 4 weken meen ik.
Eerder iets van 2.

Scheelt weer :)

• Kortfragje
wordt ik dan weer een beetje blijer van ...

serieus a-relaxed dit :( 40 gig aan kostbare data kwijt (gelukkig alle belangrijke dingen gebackupped)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel erg simplistisch .. Voor RMA informatie kun je logischerwijs bij Maxtor terecht. Voor posttarieven kun je logischerwijs bij TPG Post terecht. Waarom je toch een topic opent ontgaat me volledig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.