Toon posts:

[VB6.0] Kolommen met Sorteren zoals in WinExplorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik wil graag weten hoe je van die kolommen maakt zoals in Windows Explorer als je je weergave hebt op Details zoals hier op screenshot:

http://home.quicknet.nl/q....m.frederiks/explorer.png

maar ik wil dat dus niet van bestanden maar van strings.

Ik heb al geprobeerd om voor elke kolom een listbox neer te zetten en daar boven allemaal command buttons , maar ik wil onder die commandbutton een code om de lijst te sorteren ,maar dan sorteert hij alleen die ene kolom en de andere kolommen gaan dan niet mee, zodat ik gegevens naast elkaar krijg die niet bij elkaar horen.

Wie weet hier de goede code voor of weet een kant en klaar component, want ik heb ook al bij de components wezen kijken, maar daar vond ik zo 123 niets

Bedankt!!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Je zoekt het ListView component en dan in Report-mode.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
en waar zit de listview in de components schermpje?

EDIT O LAAT MAAR!!! ik was wezen zoeken, kon niets vinden, en nu net toen ik het vroeg zag ik het bij de Microsoft Windows Common dingen SORRY

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:16 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:25

Sponge

Serious Game Developer

Microsoft Common Controls, ik denk versie 5 (staan een stuk of 5 gok ik). Dan maar even in de toolbar kijken of je hem ziet :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:15:
en waar zit de listview in de components schermpje?
Ik gok dat je 'm in VB6 eerst moet toevoegen (Add/Remove Components geloof ik). * curry684 is geen VB6 held maar kent z'n Win32 wel :)

Professionele website nodig?