Denon Dvd-a1 & Denon Avc-a11sr Dubbelop?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik ben van plan een Denon DVD-A1 en een AVC-A11SR te kopen. Zowel de Denon DVD-A1 als de Denon AVC-A11SR bezitten een D/A omzetter. De D/A omzetter van de A1 heeft een kwaliteit van 24 bit & 192 kHz, de D/A omzetter van de A11SR heeft een kwaliteit van 24 bit & 96 kHz.

Nu bestaan er twee manier om de bekabeling aan te sluiten.

1) De A1 kan op de A11SR worden aangesloten via een digitale verbinding. In dit geval zet de A11SR het signaal om van digitaal naar analoog.

2) Het is ook mogelijk de analoge uitgangen van de A1 aan te sluiten op de analoge ingangen van de A11SR. In dit geval zet de A1 het signaal om van digitaal naar analoog.

Begrijp ik het goed dat of de D/A omzetter van A1 is overbodig of de D/A omzetter A11SR is overbodig?

In dat geval lijkt het mij beter om de A1 analoog aan te sluiten op de A11SR. De kwaliteit van D/A omzetter van de A1 is immers hoger dan die van de A11SR. Toch?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Uhm.

Je hebt twee volledige digitale Amps, beide met AD en DA conversie.

Vertel eerst eens wat je wilt bereiken met deze 2 apparaten. ;)

Sowieso, als je die DAC's gaat gebruiken, zou ik idd die van de A-1 gebruiken, die hebben niet alleen een hogere resolutie (dus niet kwaliteit. ;) ) maar ook een betere kwaliteit. (Ja, nu wel het woord kwaliteit, namelijk geluidskwaliteit.)

Hogere resolutie hoeft namelijk niet altijd ook gelijk een hogere kwaliteit te zijn. :)

Gewoon aansluittechnisch is namelijk alles mogelijk.

A1 -> A11 digitaal
A11 -> A1 digitaal
A1 -> A11 analoog
A11 -> A1 analoog.

De vraag is dus, welke wil je voor wat gebruiken? En waarom twee volledige apparaten?

(Ik heb namelijk het vermoeden dat je er eentje wil gebruiken, puur voor de versterking, dan had je beter een losse eindtrap(pen) kunnen kopen.)

[edit]

Fuck, ik lees verkeerd. :P

Je hebt het over een DVD-speler en een Receiver, niet over de Amp A-1. :D

In dat geval zou ik gebruik maken van de Dacs van de DVD speler, want die zijn beter dan die van de Receiver. Dus analoog van de DVD naar de Receiver.

Hang er ook gelijk een digitaal kabeltje tussen, kun je vergelijken.

Vaak is het zo dat in stereo (cd'tje) de Dacs van de DVD beter zullen klinken en bij het kijken van DVD's kun je dan beter de Dac's van de Receiver gebruiken. :)

[ Voor 54% gewijzigd door GaMeOvEr op 09-12-2003 17:12 ]

Aannames zijn fataal.

• SVDT
GaMeOvEr schreef op 09 december 2003 @ 17:06:
Je hebt twee volledige digitale Amps, beide met AD en DA conversie.
Nee, de Denon A1 is de DVD speler. De A11SR is de surround versterker. Dus op die manier. edit: Ow, je las verkeerd. ;)
Vertel eerst eens wat je wilt bereiken met deze 2 apparaten. ;)
Hiermee wil ik een surround set bouwen, dus om lekker DVD's te kunnen kijken, maar ook om gewoon CD's te luisteren. :)

De speakers die ik op het oog heb zijn voor de front de B&W Nautilus 803, voor achter de B&W Nautilus 805 en voor midden de centerspeaker uit de Nautilus serie. Ik heb al verscheidene sets beluisterd maar hier was ik het meest enthousiast over.
Sowieso, als je die DAC's gaat gebruiken, zou ik idd die van de A-1 gebruiken, die hebben niet alleen een hogere resolutie (dus niet kwaliteit. ;) ) maar ook een betere kwaliteit. (Ja, nu wel het woord kwaliteit, namelijk geluidskwaliteit.)
Toch wel, thnx. :)

edit:
Vaak is het zo dat in stereo (cd'tje) de Dacs van de DVD beter zullen klinken en bij het kijken van DVD's kun je dan beter de Dac's van de Receiver gebruiken.
Dat is ook nog een mogelijkheid. Daar had ik nog niet aan gedacht. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SVDT op 09-12-2003 17:20 ]

• SVDT
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door SVDT op 09-12-2003 17:18 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Het kan wel kloppen dat de A1 idd betere DAC's heeft, maar omdat de A11SR ook een digitaal component is zal hij het signaal opnieuw sampelen, eventueel door een DSP halen, en dan weer naar analoog converteren. Daarna wordt het pas versterkt. Dus aan de betere kwaliteit heb je weinig.

Je kunt dit echter bij de meeste sets omzeilen door "source-direct" oid aan te zetten. Hierdoor omga je AD/DA conversie en houd je de volledige kwaleit, Tevens heb je geen last van DSP's e.d.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SVDT
deepspace schreef op 09 december 2003 @ 17:20:
Het kan wel kloppen dat de A1 idd betere DAC's heeft, maar omdat de A11SR ook een digitaal component is zal hij het signaal opnieuw sampelen, eventueel door een DSP halen, en dan weer naar analoog converteren. Daarna wordt het pas versterkt. Dus aan de betere kwaliteit heb je weinig.
Dus voor DVD kan ik dan beter de digitale uitgang gebruiken van de A1. En voor een gewone CD kan ik dus beter gebruik maken van de analoge uitgang van de A1.

Hoe zit dat eigenlijk met DVD-Audio?
Je kunt dit echter bij de meeste sets omzeilen door "source-direct" oid aan te zetten. Hierdoor omga je AD/DA conversie en houd je de volledige kwaleit, Tevens heb je geen last van DSP's e.d.
Dat kan bij de A11SR ook. Je kunt alle digitale componenten uitzetten zodat hij gewoon dienst doet als een analoge versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door SVDT op 09-12-2003 17:24 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bass Management is vaak een stuk beter in de Versterker/Receiver dan in een DVD speler, dus voor DTS/DD is vaak de beste optie om het digitaal naar de versterker te sturen. Echter hoeft het voor CD niet zo te zijn.

Het is gewoon een kwestie van uitproberen.

DVD-Audio kan alleen analoog uit (of je moet iets als iLink hebben, maar dat heeft die Denon nog niet). Dus wil je dat luisteren zal je toch de analoge multichannel output moeten gebruiken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Scarp schreef op 09 december 2003 @ 21:02:
[...]
DVD-Audio kan alleen analoog uit (of je moet iets als iLink hebben, maar dat heeft die Denon nog niet). Dus wil je dat luisteren zal je toch de analoge multichannel output moeten gebruiken.
Dat is zo met SACD... DVD-audio gebruikt over het algemeen MLP endoding, en dat kan deze receiver weet ik niet, de DVD-speler misschien wel. Vreemd is dat de versterker wel DAC's heeft voor het SACD formaat, Hij zal dan ook wel een digitale aansluiting daarvoor hebben (via firewire/iLink).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

GaMeOvEr

Is een hork.

deepspace schreef op 09 december 2003 @ 21:14:
[...]

Dat is zo met SACD... DVD-audio gebruikt over het algemeen MLP endoding, en dat kan deze receiver weet ik niet, de DVD-speler misschien wel. Vreemd is dat de versterker wel DAC's heeft voor het SACD formaat, Hij zal dan ook wel een digitale aansluiting daarvoor hebben (via firewire/iLink).
Volgens mij is dat toekomstvoorbereiding, voor het geval ze ooit bedenken dat het er wel gewoon over spdif uit mag. :)

Aannames zijn fataal.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
deepspace schreef op 09 december 2003 @ 21:14:
[...]

DVD-Audio gebruikt *ALTIJD* MLP, anders is het geen DVD-Audio, maar gewoon een DVD (Video). Soms zitten er ook alternatieve tracks op zoals DTS of gewoon PCM.
En ook DVD-Audio weigeren de spelers digitaal uit te geven, vanwege beveiliging. Of ze sturen alleen stereo PCM uit via de digitale uitgang. Multichannel MLP zal je alleen via analoge uitgangen kunnen horen.
Pagina: 1