[word] sjabloon uit 2 verschillende pagina`s

Pagina: 1
Acties:
  • 1.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een probleempje,
Ik heb een word sjabloon bestaand uit een pagina met een logo en een footer.
Nu wil ik graag als je nog een pagina erbij krijgt, dus als je bestand uit meer dan 1 pagina bestaat dat er alleen een footer op de 2e en volgende pagina`s komt.
Nu ben ik geen word-guru en ik krijg het maar niet voor elkaar.
Nu heb ik dus twee .dot bestanden maar ik wil er graag 1 van hebben, hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht al zoiets :P
srry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Via File->Page Setup en dan het tabblad Layout kan je de optie "Different first page" onder het kopje "Headers and footers" aanvinken.

En als je dan naar de footers en headers ga van je document kan je zien dat je een "First page header" en "First page footer" hebt en een gewone "Header" en "Footer" op de tweede pagina.

Als je standaard altijd maar 1 pagina hebt en pas 2 of meer pagina's afhankelijk van de tekst dan kan je alsnog zo'n andere header/footer definieren als volgt:
- zet de optie aan (zie boven)
- geef een CTRL-ENTER (manual page break) op de eerste pagina zodat je twee pagina's hebt
- zet de gewenste kop/voettekst op de tweede pagina erin
- verwijder de manual page break weer zodat je weer 1 pagina hebt
- save het document

Word bewaart dan gewoon die 2e kop/voettekst ook al zie je hem niet meer, als je doortikt tot de volgende pagina zullen ze weer verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ hey bedankt, heel verhelderend; dat ga ik morgen proberen! Ik hoop dat dit ook met plaatjes lukt, ik typ nl de footer niet in Word zelf, maar importeer een TIFFje.

/me gaat eerst zijn Sterre-kindje in bad doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou Lister, dat is me gelukt! Nu heb ik het volgende probleem :(

Als ik nou wat typ op basis van dit sjabloon en ik krijg meerdere pagina`s zijn op pagina 2 en volgende mijn headers en footers niet te zien. De tweede pagina met alleen de footer verdwijnt dan (leeg) naar beneden, en Word gaat verder na pagina 1 met een lege bladzijde. Wat doe ik nu weer verkeerd?

dus in het kort:

pag1 (header en footer) volgetypt is okee,
pag2 ik typ verder, pagina blijft leeg (dus geen sjabloon zoals pag 3)
pag3 mijn lege sjabloon met alleen een footer

Word zet dus een lege pagina tussen mijn sjabloon-pagina`s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ problem solved.
je kunt dus ook plaatje in een kop en voettekst plaatsen dat was het problemo, en een einde toevoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Ik zit met een soortgelijk punt als hierboven beschreven (vandaar een reply en geen nieuw topic)

Mensen hebben de mogelijkheid om een referentie in te typen (in een textvak).
Nu moet alleen de referentie ook mee komen op pagina twee en verder... hoe doe ik dat?

Negeren is vooruitzien

Pagina: 1