Toon posts:

[ALL]shared printers - local driver settings synchroniseren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat dit gevonden had kunnen op GoT-search of Google, want dan word ik gek:

Een aantal servers (Windows) in een bepaald netwerk moeten exact dezelfde printer driver configuratie bevatten (maw het mapje "Printers" moet op alle servers identiek zijn). Hoe zorg ik ervoor dat als ik de "master" server aanpas, alle "slave" servers dezelfde printer instellingen krijgen? Zijn daar proggies voor? Zo niet, wat moet je allemaal kopieëren? Ik heb wat rond zitten neuzen in de registry, maar er zijn nogal veel plaatsen waar dat dan aangepast moet worden.
Iemand een idee, tip of website waarmee ik verder kom? Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je nou even aangeeft welke Windows-versies het betreft kan een WOS-mens je topictitel even compleet maken :)

Network Troubleshooting -> Windows Operated Systems in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, eigenlijk alles van Windows NT tot Windows XP en liefst nog Windows 2003, maar dat is teveel gevraagd misschien.
Ondertussen zit ik nog even wat te pielen en merk dat je onder Windows XP geen twee drivers van dezelfde printer kan installeren. Iets wat onder Win2k wèl kon. Is dat zo?

Verwijderd

Uhm.. installeer een printserver ??

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

titel fix :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zoekt naar: printmig

Je kunt het ook handmatig doen - maar dat is ranziger:
  • Stop de spooler op source en destinatie systeem
  • Copieer de inhoud van %Systemroot%\system32\spool\printers\ naar de destination server
  • Exporteer HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print
  • Importeer de zojuist geexporteerde key
  • Start op beide de spooler
Dit zou normaal voldoende moeten zijn. Printer shares staan hier overigens niet.
Pagina: 1