visionmaster pro 454 vage letters

Pagina: 1
Acties:

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik heb via via een visionmaster pro 454 bemachtiged.

Nou heb ik het volgende probleem. Ik heb het idee de letters naar de hoeken toe onscherper worden. zeg maar fuzzy. Ik heb dit probleem niet merkbaar in spellen/films iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ? Ik heb de faq voor donkere beeldschermen door genomen en de kwaliteit van het beeld iets verbeterd maar niet verschrikkelijk veel. En de fuzziness is ook niet afgenomen.

Ik had een beetje met de instellingen van het beeldscherm lopen prieken (zoals moire en convergeance) maar het werd alleen maar slechter. Iemand enig idee ?

De monitor draait op 1280x960 @ 85 hz (hoger en dan wordt ik knettergek van het beeld net of het zachtjes aan het trillen is)
XP2700+
Asus A7NX-X
512 mb ram
Ati Radeon 9000 Pro

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb eerste een VisionMaster 451 (of 452, weet ik niet meer precies) gehad. Die is vanwege deze klacht teruggeweest naar Iiyama en gerepareerd. Na een tijdje begon het me weer op te vallen, dus zelfde storing nogmaal doorgegeven. Omdat men bij Iiyama niet tweemaal dezelfde storing repareert, heb ik toen meteen een nieuwe monitor gekregen. Dat was een 454. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb inmiddels de refresh rate in 1280*960 terug gezet naar 75 Hz, heb het idee dat het probleem dan iets minder optreedt.
Heb ook al geprobeerd of nabij gelegen stroomkabels of boxen invloed hadden, maar geen resultaat. Dus ben wel benieuwd naar andere ervaringen/oplossingen.
Dit alles onder Windows XP met een Radeon9700

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Swinnio schreef op 09 december 2003 @ 16:50:
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb eerste een VisionMaster 451 (of 452, weet ik niet meer precies) gehad. Die is vanwege deze klacht teruggeweest naar Iiyama en gerepareerd. Na een tijdje begon het me weer op te vallen, dus zelfde storing nogmaal doorgegeven. Omdat men bij Iiyama niet tweemaal dezelfde storing repareert, heb ik toen meteen een nieuwe monitor gekregen. Dat was een 454. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb inmiddels de refresh rate in 1280*960 terug gezet naar 75 Hz, heb het idee dat het probleem dan iets minder optreedt.
Heb ook al geprobeerd of nabij gelegen stroomkabels of boxen invloed hadden, maar geen resultaat. Dus ben wel benieuwd naar andere ervaringen/oplossingen.
Dit alles onder Windows XP met een Radeon9700
Ik heb een VisionMaster Pro 413, en op resoluties hoger als 1280x960 heb ik ook last van vage letters in beeld, en inderdaad ook alleen maar in Windows/Linux, ook de refreshrate veranderen maakt nix uit.
Beeld is op 1600x1200 al helemaal bar en bar slecht, wat toch eigenlijk wel normaal leesbaar zou moeten zijn.
( ik heb ook getest met mijn Matrox G200 maakt nix uit) Heb zelf nu Ati 9500NP

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb dit probleem ook soms, maar dan druk ik de vga-kabel weer een beetje aan en is het weer verholpen. :) Ook met de Vision Master Pro 454...

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
BlubberZwijn schreef op 09 december 2003 @ 21:59:
Ik heb dit probleem ook soms, maar dan druk ik de vga-kabel weer een beetje aan en is het weer verholpen. :) Ook met de Vision Master Pro 454...
Wat valt er aan te drukken aan een VGA-kabel die aan de ene kant aangegoten is en aan de andere d.m.v. kleine schroefjes vastgedraaid?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het probleem hier ook met een VMP 510. Ding begint behoorlijk vaag te worden als ik de D-sub gebruik. Als ik echter de BNC gebruik is het al stukken scherper (1600*1200@85hz).
Ik zie het vaker bij iiyama monitoren dat ze dit nu gaan doen. Je doet er verder heel weinig aan.

Verwijderd

nu je toch over deze monitor begint

ik heb al een tijdje het vage probleem dat ik van die soort ja.. hoe leg je t uit
alsof je op je monitor geniest hebt zeg maar, van die kleine dingetjes wat natheid/vocht (van je nies/hoest bijv dus :p) is

anyway, als je geniest hebt dan kan je het er meestal gewoon afvegen en zoiezo kan ik me niet herinnere dat ik dat gedaan heb op me nieuwe monitor... ben er erg voorzichtig mee
toch tel ik, vooral bij een witte background, een aantal van dat soort vlekjes die je er niet ff af kan vegen

bij me oude 3 jarige (LG) monitor heb ik nooit zoiets gehad... vind het vreemd dat ik dat bij deze monitor wel heb... het stoort best wel soms
tis ook gewoon dat je bij zo'n dure (vergeleke andere) monitor verwacht dat t beeld perfect is...

daarnaast heb ik ook het idee dat hij nog wel s de scherm breedtes / hoogtes vergeet ofzo na het opnieuw aanzetten van de monitor en/of veranderen van resolutie (lees, na het gamen)?

zijn dit normale dingen?

kep m btw nu denk ik een maand of 2/3

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Ook dat ie zijn resoluties niet onthoud heb ik ook soms last van, en het aandrukken van de VGA kabel maakt dus niets uit, ik ben niet zo erg tevreden met mijn monitor van dik 340 euro toendertijd.
Voortaan koop ik wel Philips oid.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
k heb al een tijdje het vage probleem dat ik van die soort ja.. hoe leg je t uit
alsof je op je monitor geniest hebt zeg maar, van die kleine dingetjes wat natheid/vocht (van je nies/hoest bijv dus ) is

anyway, als je geniest hebt dan kan je het er meestal gewoon afvegen en zoiezo kan ik me niet herinnere dat ik dat gedaan heb op me nieuwe monitor... ben er erg voorzichtig mee
toch tel ik, vooral bij een witte background, een aantal van dat soort vlekjes die je er niet ff af kan vegen
Zo te zien ben je het volgende slachtoffer van loslatende coating op een Iiyama scherm. Heb je deze [rml][ Iiyama VM en VMP] Coating problemen[/rml] topic al eens gelezen?

Verwijderd

hmm, eens lezen dan...
maar ik heb me monitor nog nooit schoon gemaakt ...
Pagina: 1