Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange, LG5300 - bereik, geluidskwaliteit, accuduur, service

Pagina: 1
Acties:

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb 3 maanden terug een Orange free abbo afgesloten met daarbij een LG5300 telefoon.

Sindsdien is de telefoon al defect geweest, en omgeruild.
Na een klacht over een standby-duur van ong 20 a 30 uur gaat vanmiddag de accu terug naar Orange.

Het blijkt dat ik net de pech heb, dat in zowel mijn amsterdamse optrekje, het huis van mijn ouders onder alkmaar, en mijn school er niet of nauwelijks bereik binnenshuis is.

Ook heb ik last met geluidskwaliteit, een galm in de lijn, mensen die mijn voicemail (of juist "deze telefoon is niet bereikbaar") krijgen als ik bereikbaar ben, en diverse andere kwaliteitsproblemen met het netwerk.

Heeft iemand anders problemen met deze telefoon en/of het Orange netwerk?
Ik vind eigenlijk dat ik in amsterdam wel bereik mag verwachten, en ben redelijk teleurgesteld in de gevoeligheid van deze telefoon.
Waar een nokia 3310 perfect bereik heeft is het nu behelpen.

Om het lijstje toch maar positief af te sluiten moet ik wel melden dat de service altijd erg goed te noemen is, zowel in de winkels als aan de telefoon.

P.S. Telefoon zowel als accu zijn onderweg, het probleem schijnt (alweer) in de telefoon te liggen.
Mag hopen dat er een telefoon plus accu terug komt die wel werkt.

Verwijderd

Heb dit probleem inderdaad al vaker meegemaakt... Was ook de LG 5300 en Orange. Ik zou eens informeren naar de mogelijkheid om een heel ander toestel te krijgen. Dat is na een paar keer omruilen bij Orange mogelijk.

• HiddenWolf
Ik hoop dat ie goed terug komt, ik vind de telefoon erg mooi, in tegenstelling tot het vaak waardeloze design van de nieuwere nokia's.

Ik heb echter zoals gezegd problemen met zowel de batterij, het bereik als de geluidskwaliteit, en de software is soms redelijk irritant.

Als het ding nu niet perfect terugkomt zal ik idd eens kijken of ik toch maar een andere telefoon kan krijgen. Ik merk dat ik het ding nu al mis.

Wat zou een goede keus zijn? en weet iemand waar ik Orange's beleid over dit soort dingen kan vinden, zoals omruilen?

• HiddenWolf
P.S.

Zou ik, als dat ding terugkomt met dezelfde irritante dingen, het zo kunnen spelen dat ik bv een nokia 6800 of 6600 ter vervanging kan ritselen?

Als het ding fout terug komt is dat de 2e keer dat ie niet gefixt zou zijn namelijk, en dan kun je toch wel eisen dat ze een werkend product leveren.

Verwijderd

Hij wordt niet gefixt maar omgeruild... En je mag een toestel van dezelfde losprijs + € 50 uitzoeken.

• HiddenWolf
De telefoon die ik had is omgeruild voor deze, die ook defect is dus.

Ik hoop dat ze het ding nu uit elkaar halen en kijken wat het probleem is, en ik daarna een werkend model en een goede accu terugkrijg.

Ik vermoed dat ik weer een defect toestel krijg, als ze niet gewoon het zelfde toestel retour sturen tenminste, dat zal vast ook wel weer gebeuren.

In het geval dat hij niet goed is kan ik vragen om een ander type telefoon? Ik kan nergens op orange.nl of in m'n documentatie iets vinden over dit probleem.

Als dit zo is zou ik dit meteen doen, mits er een redelijk toestel ter vervanging is, liefst een 6600 of 6800, die je toch met een 2-jarig orange 20 abbo gratis moet krijgen, 6800 wel in any case. Tenminste, toen ik vorige week in de orange shop was was dit het geval.

Enfin, desnoods dok ik wel bij voor een stukje kwaliteit.

Voicedialing en een goede headset zijn voor mij een must, dus besefde achteraf dat ik voor draadloze headset en bluetooth moest gaan.

-edit-
Na onderzoek blijkt dus de 6800 geen voicedialing te hebben, en dat opklapbare toetsenbord staat te springen om krak te zeggen volgens mij. geen optie dus.
6600 is me eigenlijk weer veel te geavanceerd, gebruik 90% van die poespas niet, en walgelijk duur.
3650 is (vind ik) ontzettend lelijk.

zijn er andere orange telefoons die bluetooth hebben, voicedialing, en geen opvouwbaar toestel, toeters en bellen of wacky designs?

Edit, gevonden via kieskeurig.nl, als ie kapot is zeur ik om een sony ericsson t610

en dan hopen dat dit gedoe niet al te lang gaat duren

[ Voor 26% gewijzigd door HiddenWolf op 11-12-2003 00:36 . Reden: Aanvulling ]

• misterdjus
  • Laatst online: 12-11 21:19

misterdjus

hoi2x

Heej laat me ff weten hoe het is afgelopen met jou mobiele toestand!! Ik heb zelf namelijk ook een lg5300 met een orange abbo! Nou ben ik over het bereik wel zeer tevreden maar over het toestel iets minder!

Ik vind het wel echt een mega toestel maar er zit 1 ontzettend groot probleem aan en dat is de tijd dat de accu meegaat!! Ik moet iedere avond mijn toestel opladen anders zit in de volgende dag met een lege batterij!!! :(

Dus als jou mobiel terug is laat me dan ff weten of je batterij langer meegaat of hoe orange het anders oplost!!?

Groeten!! en Suc6

hoi

• HiddenWolf
Update:

Vrijdag mijn telefoon teruggekregen.
Alleen de batterij was omgeruild, niet de telefoon.
Ik had al zo'n vermoeden, dus ik naar de Orange shop op het rokin.
Daar krijg ik te horen dat ik maar naar de kalverstraat (waar ik het ding heb gekocht) moet gaan.

Na voet bij stuk te hebben gehouden kijkt hij naar de telefoon, belt me op, en constateert geen problemen met het bereik of de geluidskwaliteit, nogal logisch sinds de winkel op ong. 50 meter van een steunpunt ligt.
Na te horen hebben gekregen dat omruilen maar een hoop geld kost, de telefoon eigenlijk niet defect is wilde meneer toch ook niet suggereren dat het aan mij lag, was toch niet de bedoeling.

Na het voordeel van de twijfel te hebben gewonnen komt hij met de informatie dat de automatische incasso niet gewerkt heeft, hij geen mensen met openstaande rekeningen mag helpen, en ik eerst maar moet betalen.
Ik bel dus on the spot mijn moeder, die de bankafschriften erbij pakt, en geef de telefoon aan de verkoper, waarna hij over mijn hoofd heen over me gaat staan praten alsof ik er niet bij ben.

Hij probeert de schuld op ons te schuiven, want hun systeem is volledig geautomatiseerd en daar kan de fout dus niet zitten...
Vervolgens draagt hij m'n moeder op naar de bank te gaan, te storten, een ontvangstbewijs te verkrijgen, en dan zal hij mij zijn geheime telefoonnummer geven zodat we het telefonisch op kunnen lossen, zou me de moeite om naar de shop te komen (Als rolstoelgebruiker wordt er wel vaker over m'n hoofd heengepraat, maar om me te laten vertellen dat het te veel moeite is om naar die winkel te komen... Alsof hij me weg wilde hebben.)

Ik heb dit niet geaccepteerd, en met zijn collega de afspraak gemaakt dinsdag terug te komen, met betalingsbewijs, en dan zal zijn veel sympathiekere collega proberen mij te helpen.

Needless to say was ik erg kwaad, voelde ik me niet serieus genomen, en heeft Orange wat goed te maken bij mij.

--Edit--
P.S.
De nieuwe accu is zo mogelijk nog slechter dan de eerste, Om hem snel leeg te krijgen heb ik de beeldschermverlichting aan laten staan.
(Dit omdat ik pas een oordeel kan vellen na een paar keer opladen.)
Na 2 keer opladen, vrijdag- en zaterdag-nacht is de telefoon met beeldscherm permanent verlicht binnen 8 uur leeg.

[ Voor 9% gewijzigd door HiddenWolf op 14-12-2003 20:35 ]

• HiddenWolf
Met dank aan orange nu een siemens S55 gekregen.

Ben er niet helemaal blij mij, maar het schijnt wel een goede telefoon te zijn, al lijkt hij wel erg gevoelig te zijn ivm bereik.

het scherm en het design bevallen me niet, maar het is een telefoon, hij moet bellen, en dat doet ie gegarandeerd beter dan dat LG-ding.

Case Closed
Pagina: 1