Toon posts:

Primaire Hardeschijf Faalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een probleempje, ik heb een tijdje geleden een AMD Atlon 2400+ gekocht, (dual Bios) windows XP erop, op een 20gb 5400 toeren van Maxtor

Ik heb omdat ik al snel in hdd nood kwam, een 80 gb erbij gekocht ...
werkt helemaal in orde, maar dan:

Ik installeer Max Payne 2 en doe de 3e cd erin, zegt dat hij een bestand niet kan vinden, dus ik druk op ok.

dan reageert m'n hele computer niet meer alt + ctrl + delete doet ook niets...
toen ging ik voor de reset knop.

Nadat hij voorbij de bios kwam, hoorde ik 4 korte piepjes en daarna zag ik in beeld: bios updating... ik weet wat hij deed, maa rhij starte opeens opnieuw op, niet meer in windows geweest.

Dus ik dacht ik kijk in de bios of m'n hardeschijf nog wel herkend wordt: ja
hij heeft in middels een andere naam: Athena
en als ik dan uit de bios ga, dan zegt hij primary hard disk fail.

Ik maak hieruit dus op dat hij niet meer aan wil ... maar kan ik er iets aan doen? of is hij ten dode opgeschreven? Ik zit nu op mijn laptop omdat ik niet meer in windows ben geweest ...

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Verwijderd

Topicstarter
even een toevoeging, ik heb de kabels gecheckt, en die zaten er allemaal goed in... ;(

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 08:58

-ET-

Phone Home

kijk eens met het tooltje van maxtor wat die er van vind. Heet geloof ik maxblast.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
heb je geen virus ? effe een virusscan draaien iig.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik zeker van van niet, m'n norton draait dag en nacht, altijd upgedated, en ik open zowieso nooit "rare" bestandjes

ik kan btw niet meer in windows komen met die computer ...

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
en als je van bv een 98 opstartdisk boot en naar fdisk gaat, wat krijg je dan te zien over je hd's?

Je had niet heel toevallig nog een diskette in je drive zitten ofzo, had je dat spel geinstalleerd vanaf cdrom of virual cdrom drive?

Verwijderd

Topicstarter
geen floppy in m'n floppy drive, en ik probeerde 't spel te installeren met mijn 56 x cdrom speler. geen image reader oid.

• Johny_B
en de 2 schijven hebben altijd goed in combinatie met elkaar gewerkt?

Probeer van diskette/cd te bootten en kijk wat er aan de indeling van je schijven verandert is. Wat ik zou doen is gewon windows opnieuw installeren, kijk of je nog wat data kan redden door het naar de werkende [ik neem aan dat 1 vd 2 schijven nog werkt] schijf te kopieren.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:05
Toen mijn maxtor crashte gebeurde ongeveer hetzelfde, alleen dat was het toen hij uit standby kwam. Gereset, toen gaf hij mijn schijf een andere naam. (na een tijdje geen naam). Helaas heeft die een retourte Ierland moeten maken.

en dat tooltje van maxtor heet powermax, hier staat hij:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm.

[ Voor 30% gewijzigd door Kevinp op 09-12-2003 18:17 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je ook alle hd's+cdroms behalve het probleemgeval losgehaald en dan proberen op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik heb alles afgekoppeld, behalve de 20gb (probleemgeval) nog steeds primary master fail, zou dit dan betekenen dat hij dood is? :'(

De schijven hebben zolang ik die 80 gb erbij heb (vanaf de HCC) vorige week zondag goed met elkaar gewerkt, nooit problemen mee gehad, de 20 gb heb ik van een kennis gekregen, die had hem over, hij werkte pikobello, de data die erop stond was nogal belangrijk. niet meer 8erhalen?

als ik de IDE kabel eruit haal, hoor/voel ik hem nog wel draaien ... heeft dat misschien nog een reden dat hij nog wel leeft?

• Johny_B
hey, dat ie niet boot van die schijf wil niet zeggen dat ie rip is. Windows is waarschijnlijk naar zn grootje en hij wil er niet meer naar bootten, het lijkt er een beetje op alsof er geen schijf als 'active' aangemerkt is.
Probeer met een win9b bootdisk [www.bootdisk.com] je pc te bootten met 2 hd's om zo je data via dos te kopieren

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Waarschijnlijk heeft bij jou hd dit keer niet de schijfen begeven maar de elektronica die eraan hangt.
Denk dat je beter alvast een RMA kunt aanvragen voor een retourtje, want dit komt waarschijnlijk niet meer goed, of maxblast van maxtor moet nog wat kunnen betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hem nu aan het formatteren, ik bedoel, 't duurt vast niet een week dat retourtje naar meneer maxtor ... toch maar weer windows XP installeren opnieuw, en dan hopen dat ik die data (voorlopig) even niet meer nodig heb ;)

Allemaal bedankt voor jullie reacties! heb weer een boel geleerd :)

Kevin
Pagina: 1