Zit met het volgende:
Voor een international organisatie, met een extreem verspreide gebruikersgroep
ben ik gevraagd om mee na te denken over de optimale uitrol van pda's onder de verkoop organisatie.
Er zijn een aantal faktoren waarmee rekening te houden:
+ Extreem verspreide gebruikersgroepen
+ Verschillen in taal (engels is grotendeels geen moedertaal)
+ Gebruikers staan waarschijnlijk niet erg open voor vernieuwing
+ Geen ervaring met training voor pda platform
+ Geen ervaring met uitrol op dit formaat
De applicatie die als eerste draait op de pda is simpel van opzet, en bestaat maar uit een paar schermen.
Nu heb ik net mijn tanden in deze vraag gezet, en ben dus op zoek naar voorbeelden van zulke acties, of vergelijkbare acties.
De installatie en technische realisatie valt buiten de scope.
Het gaat primair over de manieren van training.
Nu heb ik hier een aantal ideen over:
training door dmv.
+ CDROM
+ Webcast
+ Train the trainer (eerst per land trainen 1 gebruiker, die dan per land andere trainen)
+ Train the trainer dmv webcast (eerst per land trainen 1 gebruiker, die dan per land andere trainen)
(allemaal of / of )
Ik heb al verschillende voor en nadelen op een rijtje gezet, en een voorlopige afweging gemaakt voor deze situatie.
1. Train the trainer
2. CDrom
3. Train the trainer dmv webcast
4. Webcast
Nu is mijn vraag, welke soort dingen zal ik tegenkomen tijdens deze operatie en waar moet ik aan denken.
Ik zie dit als een discussie en niet als een topic op een kant en klaar antwoord te krijgen
Voor een international organisatie, met een extreem verspreide gebruikersgroep
ben ik gevraagd om mee na te denken over de optimale uitrol van pda's onder de verkoop organisatie.
Er zijn een aantal faktoren waarmee rekening te houden:
+ Extreem verspreide gebruikersgroepen
+ Verschillen in taal (engels is grotendeels geen moedertaal)
+ Gebruikers staan waarschijnlijk niet erg open voor vernieuwing
+ Geen ervaring met training voor pda platform
+ Geen ervaring met uitrol op dit formaat
De applicatie die als eerste draait op de pda is simpel van opzet, en bestaat maar uit een paar schermen.
Nu heb ik net mijn tanden in deze vraag gezet, en ben dus op zoek naar voorbeelden van zulke acties, of vergelijkbare acties.
De installatie en technische realisatie valt buiten de scope.
Het gaat primair over de manieren van training.
Nu heb ik hier een aantal ideen over:
training door dmv.
+ CDROM
+ Webcast
+ Train the trainer (eerst per land trainen 1 gebruiker, die dan per land andere trainen)
+ Train the trainer dmv webcast (eerst per land trainen 1 gebruiker, die dan per land andere trainen)
(allemaal of / of )
Ik heb al verschillende voor en nadelen op een rijtje gezet, en een voorlopige afweging gemaakt voor deze situatie.
1. Train the trainer
2. CDrom
3. Train the trainer dmv webcast
4. Webcast
Nu is mijn vraag, welke soort dingen zal ik tegenkomen tijdens deze operatie en waar moet ik aan denken.
Ik zie dit als een discussie en niet als een topic op een kant en klaar antwoord te krijgen
cd /pub && more beer