Toon posts:

stille en grote slotcooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om m'n vga kaart te koelen wil ik een slotcooler in het pci slot onder m'n vga kaart doen. Ik wil 'm bij het koelblok laten afzuigen, daarvoor zijn de meeste slotcooler te klein (steken niet ver genoeg de kast in).
Ik heb er een gevonden die wel de goeie lengte heeft nl:
Iceberg IB 135
Afbeeldingslocatie: http://www.ropla-computers.pl/produkty/sweex/112040_IB-135_a.gif

Ik kan echter niet vinden hoeveel geluid deze maakt... Ik heb liever niet dat ie over m'n voeding (300W AOpen) heen komt met geluid. Wat zal het zijn... 30 dB denk ik

Iemand een id wat deze aan geluid produceerd? Of weet iemand misschien een andere slotcooler van deze lengte die redelijk stil is.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Het is dan wel geen slot cooler, maar denk wel dat dit ding perfect aan jouw eisen voldoet... De snelheid is namelijk regelbaar en dus het geluid ook!!!

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op 09 december 2003 @ 16:04:
Het is dan wel geen slot cooler, maar denk wel dat dit ding perfect aan jouw eisen voldoet... De snelheid is namelijk regelbaar en dus het geluid ook!!!

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/
Dit zou opzich ideaal zijn. Alleen dan moet ik de huidige fan eraf halen... en dan ben ik m'n garantie kwijt. Dus doe dat liever niet

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je kan beter niet de lucht recht boven het koelblok laten wegzuigen, de fan van je videokaart blaast namelijk precies de andere kant op en zo verkloot je dus de airflow over het koelblok. Als je een kortere slotkoeler neemt wordt de warme lucht ook weggezogen en blijft de airflow goed.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
waarom construeer je er zelf niet een 80mm (of groter) fan naast met een metalen plaatje?
kan je helemaal zelf bepalen hoe luid je em wilt hebben door de Voltage aan te passen...

Verwijderd

Topicstarter
Sry voor de hele late reactie
Demoniac schreef op 09 december 2003 @ 16:44:
Je kan beter niet de lucht recht boven het koelblok laten wegzuigen, de fan van je videokaart blaast namelijk precies de andere kant op en zo verkloot je dus de airflow over het koelblok. Als je een kortere slotkoeler neemt wordt de warme lucht ook weggezogen en blijft de airflow goed.
Dit is niet het geval. Mijn vga fan blaast van de kaart af. Ik wil dan dat die warme lucht direct in de slotcooler wordt geblazen, zo de kast uit. De vga fan zit ongeveer 12 cm van de zijkant af. De meeste slotcoolers komen maar tot 10 cm.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

als video kaart kapot gaat kan je dan altijd nog oude cooler op draaien

Verwijderd

Je kan die slotcooler toch gewoon op 5 of 7 volt zetten? Ik heb er ook in me systeem. De oude 4pins stekker heb ik eraf gehaald en er een 3 pins stekker op gezet, en nu draait ie via een zalmanstekkertje op 5 volt en is onhoorbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 23:09:
Je kan die slotcooler toch gewoon op 5 of 7 volt zetten? Ik heb er ook in me systeem.
Ja, denk dat ik dat maar ga doen...
Iemand anders die misschien nog een stille slotcooler weet? Als iemand ervaring heeft met een kleinere stille slotcooler hoor ik t ook graag.
Pagina: 1