Toon posts:

Nvidia wel Radeon niet werkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC-dagen kocht ik een Asus Radeon 9600SE. Deze probeer ik te installeren, maar ik krijg de volgende foutmelding:

ATI Control panel
Fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden. Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te volden.

Waarna de handel vastloopt .... en alleen een harde reset nog werkt.

PC Systeem:
- Moederbord MSI 6330 (KT7 Turbo) met raid, Bios 3.6.
- Processor AMD Athlon xp 1800+
- Geheugen 512MB Sdram 133MHZ
- Harde schijven 20GB WD en 20GB IBM in Raid
- Voeding Qtec Gold 450W
- Videokaart Nvidia / Asus V8170 Pro Geforce 4 MX 460
- Software Windows XP Home, SP1, DirectX8.1.

Ik heb:
1. Een herstelpunt gemaakt.
2. De Nvidia software gedeïnstalleerd.
3. Opgestart en afgesloten.
4. De Geforce kaart er uit en de Radeon kaart er in.
5. De Ati drivers volgens de handleiding geïnstalleerd.
Resultaat zie boven.

Toen de volgende wijze:
1. Kaarten weer verwisseld.
2. Herstelpunt teruggezet.
2. De Nvidia software gedeïnstalleerd.
3. Opgestart, met MSconfig alle opstartbestanden uitgeschakeld, en afgesloten.
4. De Geforce kaart er uit en de Radeon kaart er in.
5. De Ati drivers volgens de handleiding geïnstalleerd.

Resultaat na de gevraagde herstart:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ATI Control panel
Fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden. Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te volden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

en alles staat vast ...... (8>
Ik heb in arren moede de Nvidia kaart maar teruggeplaatst en het herstelpunt hersteld ........
Wat nu?

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een open deur, maar gebruikte je Catalyst 9 met bijbehorend Control Panel?

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderen eens je drivers van nvidia en scan dan eens met Nasty file remover Die verwijdert normaal gezien overgebleven restjes van oude drivers en installeer dan je radeon.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
De driver van nvidia echt verwijderen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

Het spijt me erg, maar je moet toch écht eerst Direct X 9 installeren voordat je cataclyst 3.9 erop kan zetten. Bij mij kwam hij tenminste met die melding aanzetten.

En hoeveel heb jij trouwens vrij op je harde schijf?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien is het een optie om gewoon ff een schone installatie te doen van Windows, dan weet je cker dat alles ook daad werkelijk weg is.

Nu is de kans ook groter dat hij de drivers van je Ati wel pakt.
Je kan het altijd proberen, mocht er geen andere oplossingen zijn :/

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 09 december 2003 @ 18:19:
Verwijderen eens je drivers van nvidia en scan dan eens met Nasty file remover Die verwijdert normaal gezien overgebleven restjes van oude drivers en installeer dan je radeon.
Helaas: "De pagina kan niet worden weergegeven".
Ben bij Guru3D al geweest , maar heb geen kans gezien daar ooit iets te downloaden .......

Verwijderd

Topicstarter
Par_Martinos schreef op 09 december 2003 @ 18:09:
Misschien een open deur, maar gebruikte je Catalyst 9 met bijbehorend Control Panel?
Nee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:28:
En hoeveel heb jij trouwens vrij op je harde schijf?
Plm. 30GB, net van 20GB (bijna vol) naar 2x20GB in raid overgezet.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Probleem ook gehad bij een vriend.. windows instellen op 'SVGA (standaard) 1024x768'. rebooten. Een 'driver cleaner' zowel alle NVIDA als ATI restjes laten verwijderen, dan nieuwe kaart erin.. Nieuwe drivers laten zoeken. . rebooten.. evt upgraden naar directx9b. ook catalyst 3.9 drivers installeren.

(gedeeltelijk) Alternatief is om de omega drivers te installeren. Deze is om een of andere reden wat makkelijker met dependancies dan de standaard setup.

...Als het maar werkt

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:54:
[...]

Helaas: "De pagina kan niet worden weergegeven".
Ben bij Guru3D al geweest , maar heb geen kans gezien daar ooit iets te downloaden .......
Probeer dan eens deze link: http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=582 Je kan ook detonator destroyer probere, maar er staat bij dat support van xp/2k nog moet kome.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

ik zou een schone xp install doen, werkt het dan nog niet dan weet je dat het niet aan jou ligt of aan oude drivers die er nog op staan... Hoe je dan verder moet komt dan aan de orde...

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus van alles geprobeerd. Stap voor stap:
- Bijna alle drivers weg weten te krijgen met deze software:
- Driver Cleaner 2.6
- Detonator Destroyer v1.2: blijkt niet voor XP te zijn.
- Nasty File remover (zowel ATI als nVidia).
- AGP Aperture size op 256 gezet (1/2 van werkgeheugen).
- Via MsConfig Diagnosties opstarten.
- Je bent tegelijk je XP activatie kwijt, komt ook niet meer terug als je wee normaal start!
- "Setup kan instalatie niet uitvoeren, kan RPC niet uitvoeren". Wat dat is weet ik niet, maar het resultaat was dat ik nix kon installeren.
- Installatie volgorde is WHQL/ DX9 / VgartD . Ik heb DX9 er al op staan, dus VgartD - blijkt VIA 4.48v installatie te zijn. Er stond versie 4.43 op, dus toe maar.

De enige optie die ik over houd:
MS XP opnieuw installeren met deze kaart er in.
Lastig want:
1. Al je installaties zijn pleite.
2. Ik heb voor een ander probleem nog geen oplossing. Als ik zoiets wil proberen, moet ik een backup terug kunnen zetten. Ik dacht slim te zijn en Drive Image (7) te kunnen gebruiken.
- Onder Windows krijg ik echter niet de image teruggezet. Wel de mappen, maar blijkbaar niet het register?
- Opstarten vanaf CD is geen soelaas. DI herkent geen Raid schijven ....
- Opstarten vanaf Win98Dos-diskette geeft direkt toegang tot de Riad schijven (Kunnen Microsoft XP en Powerquest een voorbeeld aan nemen ...!!) maar dan wil DI niet starten .

Na al dat gepruts was nog steeds Beeldscherm / Eigenschappen leeg. Dus 1 voordeel: ik kon de nieuwste nVidia software installeren. 40.72 op deze langdurige wijze vervangen door 45.23.

En anders is de conclusie die ik elders las: misschien kan 't mobo niet zoveel stroom doorvoeren?
Ik heb al van tevoeren er een zwaardere voeding in gezet. (Qtec Dual Fan Gold 450W).
8)7

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:16
Opstarten vanaf CD is geen soelaas. DI herkent geen Raid schijven ....
dit werkt wel, alleen moet je aan het begin van de install d8 ik op f3 f6 dus drukken (Staat iig in beeld) dan vraagt de windows install vervolgens om een _diskette_ met drivers van je raid/scsi/s-ata

[ Voor 4% gewijzigd door Puc van S. op 11-12-2003 10:44 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mooi lijstje van wat je hebt gedaan, maar het zal iig niet aan je hardware liggen. Als je voeding te slap zou zijn dan merk je dat snel genoeg :)
Gebruik je trouwens de drivers van de cd?, want hierboven gaf je aan dat je niet de catalyst 3.9 gebruikt.
Die zou ik toch ff downloaden als ik jou was.

edit
Dat met opstarten is trouwens f6 :)

[ Voor 7% gewijzigd door gri- op 11-12-2003 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 11 december 2003 @ 10:27:
[...] dit werkt wel, alleen moet je aan het begin van de install d8 ik op f3 f6 dus drukken (Staat iig in beeld) dan vraagt de windows install vervolgens om een _diskette_ met drivers van je raid/scsi/s-ata
Dat weet ik, anders had ik Windows XP ook niet aan de praat gekregen. 't vervelende is dat Drive Image vanaf CD startend géén Raid herkent.
Stom genoeg doen hun andere produkten dat wél (Partition Magic, Drive Copy; met de laatste backup ik mijn PC met ruim 1GB per minuut!)

Verwijderd

zelf eens iets gelijkaardig gehad

bleek dat mijn mobo alleen nog werkte met een passief gekoelde videokaart
waarom weet ik niet
gewoon in garantie getrokken

ik vermoed niet dat het dat is maar goed alles is mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
All the prutsers work in vain .... Ik heb 'm op mijn PC geïnstalleerd en hij werkt in 1 klap. Einde probleem, 't andere mobo trekt 't dus niet.
Mijn Geforce440 gaat naar de 3e PC in 't rijtje, daar zit nu nog een TnT2 in.

Einde probleem. ;)
Pagina: 1