[TV-OUT]Zwart-Wit beeld

Pagina: 1
Acties:

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 19:06
Ik heb eerst de Tv-out FAQ bekeken, maar daar zag ik geen oplossing voor dit probleem. Ik heb sinds kort een nieuwe s-video kabel (bandbridge), want oude was kapot gegaan. Deze sluit ik aan op de tv i.c.m. een scartblok en geeft zwartwit. Met de oude kabel (mindere kwaliteit) deed kleur het wel. Heb al nieuw blok (goedkope) , maar nog steeds enkel zwartwit beeld.

Ik ben even in de weer gegaan met verschillende tv's
Zelfs de meest nieuwe en uitgebreide tv in huis (5) geeft met het scartblok geen kleur. Met s-video ingang wel, dus ligt aan scartblok i.c.m. TV.

Nou ben ik even gaan zoeken en vond ik dit artikel

Dus nu kan ik mn scartblok open gaan maken en kijken of het allemaal goed zit (ik heb dus al een nieuw dezelfde scartblok die ook niet kleurt)

Of ik kan naar dynabyte gaan waar ze een verchroomd Belkin blok verkopen (voor €16,95) waar achterop staat dat het werkt icm S-video, en ik kan vragen of ik m mag terugbrengen als ie ook niet werkt..

Wat zal ik doen? Of is er nog een andere oplossing?

Even voor de goede orde, de tv heeft met oude kabel wel kleur gegeven op deze manier en instellingen voor s-video/composiet heb ik op de tv niet gezien.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je scartblok open halen is uiteraard de goedkoopste oplossing.

Van S-video naar tulp (composiet) is maar 1 weerstandje toevoegen.
Welke en hoe weet ik niet meer, maar ik heb het gewoon van het internet gehaald destijds.
Als 1 draad van de twee S-Video draden niet of niet goed is aangesloten dan krijg je idd gewoon een zwartwit beeld. :)
Mogelijk zit er gewoon iets los in je scartblokje.

[ Voor 28% gewijzigd door -=bas=- op 09-12-2003 15:03 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

En de video kaart is........ :? 8)7

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 19:06
Sorry.. het is een ATI Radeon9700, dus ik kan uitgangssignaal niet veranderen volgens mij (?)
Welke draadjes/pinnetjes moet ik verbinden en hoe kan ik het testen zonder het blok te ver****en?

Is er ook een manier om softwarematig het signaal te veranderen in composiet of een andere hardwarematige oplossing?

[EDIT] Heb nu een verloopstekker gekocht van S-Video naar Composiet en heb weer alle kleuren van de regenboog :o wel iets mindere kwaliteit maar dan mag de pret niet drukken.. Kan wel in de FAQ komen te staan. kosten: €2,50

[ Voor 29% gewijzigd door IronFist op 09-12-2003 18:56 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
welke kabel is dit dan gewoon svideo-cinch

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen