Toon posts:

kingston of infineon????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is beter (lees betrouwbaarder) geheugen,
kingston of infineon?
256 mb kingston kost bij graficall f 699,-
256 mb infineon kost bij www.snogard.de DM 399,- (ik woon vlak bij de duitse grens)

wat is de beste keus? waar moet ik op letten bij aankoop, hoe weet ik dat het echt infineon/kingston is? wat is dat cas 2 2 2 bla bla. wat moet ik hebben en staat dat op het geheugen

grt jeroen

Verwijderd

2x 128 mb Mushkin 133mhz rev 3 bij
OC-shop kosten +-800piek
dat is bijna het beste
nog beter is Mushkin 150 mhz Hsdram rev 3
:z:z:z:z:z:z:z:z:z

Verwijderd

doe die van infineon
is goed spul en veel goedkoper
zonde als je dan kingston gaat halen
maakt toch geen verschil
= beide 133mhz

Verwijderd

Kingston = echt cas2 moet je bij informatique halen scheelt je weer 20 piek.
Infineon is cas3 maar het loopt ook op cas2, 133mhz maar niet veel verder. Kingstong haalt cas2 143mhz ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat cas 2 en 3? is cas2 beter dan 3?

Verwijderd

het is niet beter, het is sneller (denk dat cas 222 100 mhz ongeveer evensnel is als 133 mhz 333 ofzo (of iets langzamer, maar niet veel)).

En kies voor dat infineon, dat is
a: Sneller
b: Goedkoper (en we blijven nederlanders heh? Ookal woon je dicht bij "de" grens ;) (no offence to any germans).

Verwijderd

koop gewoon die infeneon 256mb pc133 bij mij voor 350,-
ken ze nergens goedkoper :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ik heb hier nu 2 stuks
CRUCIAL 256 MB PC133 CAS 2-2-2 SDRAM liggen !!! >:)

Kheb ze online in Engeland besteld en incl BTW (VAT) en Verzendkosten heb ik 1210 pieken betaald :)
Tel maar na, dat is per stuk (per DIMM van 256 MB) dus 605 piek, incl BTW en verzendkosten... CAS 2-2-2 !!! Dat haal je hier in Nederland niet hoor !! (voor zover ik weet)

• Grrrrrene
  • Niet online
Infineon is cas3 maar het loopt ook op cas2, 133mhz maar niet veel verder. Kingstong haalt cas2 143mhz ongeveer.
Waarom heeft mijn kingston memory van informatique van C3 op de membankjes staan? Lijkt me nogal cas3, maar maakt niet uit, draait makkelijk op cas2 inderdaad. Euhm, persoonlijk vind ik bij dit soort verschillen dat je voor de goedkoopste moet kiezen, Kingston is ongetwijfeld beter, maar infineon biedt veel meer waar voor zijn/haar geld.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 16:57 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]
Waarom heeft mijn kingston memory van informatique van C3 op de membankjes staan? Lijkt me nogal cas3, maar maakt niet uit, draait makkelijk op cas2 inderdaad. Euhm, persoonlijk vind ik bij dit soort verschillen dat je voor de goedkoopste moet kiezen, Kingston is ongetwijfeld beter, maar infineon biedt veel meer waar voor zijn/haar geld.
Heb een mail naar informatique gegooid en kreeg daar in te horen dat het over cas2 ging. Ze kunnen natuurlijk weer hebben zitten lullen ofzo. Maar ik heb die mail nogsteeds wel ergens. Maar ze zeggen echt dat het cas2 is.

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 09:48 schreef ConZ het volgende:
Dan heb ik wel geluk gehad met mijn infineon geheugen! :P (cas 2 @143,333 MHz (fsb 107 MHz))

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb ook Infineon.. goed spul hoor. En regelmatig lees ik dat Infineon op CAS2 dus wel verder gaat dan 133Mhz.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 11:37 schreef Rtukkers het volgende:

[..]
Dan heb ik wel geluk gehad met mijn infineon geheugen! :P (cas 2 @143,333 MHz (fsb 107 MHz))
Snik ik kreeg het bij een maat van mij niet verder dan 138 :'(

BTW dat is dan wel pc133 CAS3 Infineon, ik weet niet of ze ook pc133 CAS2 maken, dan mag ik idd wel hopen dat het over de 140komt. Maar kingston en infineon zijn erg aan elkaar gewaagd. Heb zelf mushkin en daar blijf ik bij. Gewoon vanuit Engeland hierheen halen, scheelt je bijna 50% :)

Verwijderd

Zover ik begrijp heeft Mushkin geen vestiging in Engeland. Het zal wel uit America gekomen zijn dan.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Tja het ligt er maar net aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Ik vond 500 piek voor 256MB Infineon een erg mooie prijs maar ik vind Mushkin veel en veel te duur.

Laten we eerlijk zijn... hoeveel sneller is het nu werkelijk.. in zoverre.. hoeveel merk je er van?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 13:58 schreef bastard het volgende:
Zover ik begrijp heeft Mushkin geen vestiging in Engeland. Het zal wel uit America gekomen zijn dan.
In engeland hebben ze geen computerwinkels natuurlijk :)

En ik had voor 600piek een reepje 256MB SDRAM PC133 CAS2 Mushkin Rev2. En dat werkt gewoon nogsteeds op 150Mhz CAS2. En dat had ik nodig, erg stabiel geheugen wat op die FSB wilde draaien met die specs. Maarjah nu heb ik er geen fuck meer aan, want me proc. is beetje dood. Check me topic maar in hardware algemeen.

• duderuud
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Zie www.hard-ware.nl:

SDram 128MB PC133 Dane-Elec/Toshiba
CAS2 7NS 133MHz clock frequentie (143Mhz)

Artikel code: DP133-06416
Levertijd 2 werkdagen

F246,- excl. verzendkosten

(Nee, ik werk er niet, maar lijkt me een goede deal. Denk dat ik het ga bestellen)

Motor-Forum.nl

Verwijderd

[quote]Op maandag 11 december 2000 15:03 schreef tazzman het volgende:
Tja het ligt er maar net aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Ik vond 500 piek voor 256MB Infineon een erg mooie prijs maar ik vind Mushkin veel en veel te duur.

Toevallig ben ik op dit moment, met een paar andere tweakers van GoT, bezig met het bestellen van Mushkin geheugen in America.
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik voor 2 128Mb Rev2 modules FL 598,- kwijt. Dat is 299 per 128Mb. Dit is inclusief de hele rambam van shipping, btw, etc.
We hebben wel een mazzeltje van 10% via een aktie van oztool.com :)

Niet echt duur zou ik zeggen.
Pagina: 1