[MSSQL] Hoe een database server te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 15:48
Op school heb ik een project draaien... het gaat over SAP... nu heb ik begrepen dat SAP met SQL werkt... dus nu moeten we laten zien hoe het SQL gebeuren onder SAP gaat.

We willen nu met MS SQL Server 2000 een Database maken (onder Win AS?) en deze databse moet dus de ' hoofddatabase' worden... daaronder hebben we in gedachten dat we 3 computers hebben met ieder een database en die databases verwerken diens gegevens op de ' hoofddatabase' zodat dus alle databases aan elkaar gekoppeld zijn.

Maar ik ben een n00b in MS SQL 2000, maar weet wel de standaard functies van SQL... de vraag luid dus: hoe kan ik dit realiseren? Weet iemand een tutorial te vinden hoe ik dit moet aanpakken?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik zou maar gewoon beginnen met een server op 1 computer. Een moderne PC is sterk genoeg voor tig databases. Tenzij je een erg grootte load verwacht.
Bij T.net kan je ook de specs en load van de verschillende servers zien. Misschien dat je daarmee wel kan bepalen wat je nodig hebt (of wat juist niet).

http://www.tweakers.net/stats

Met Google kan je voldoende informatie vinden over dit sort onderwerpen en met de search van GoT kan je antwoorden vinden op specifieke vragen.

/edit : link toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door -=bas=- op 09-12-2003 14:26 ]

Senile! Senile Oekaki

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande tips - heel veel zinnigs kan hier op dit moment niet uitkomen omdat het allemaal veel te vaag is :)

Je hebt de basiskennis van SQLServer zeg je - maak dus rustig eens een database aan, en ga er eens mee spelen :)

Dit topic is gesloten.