Toon posts:

Planet "Eigen Site & Mail"(adres in browser verandert mee)

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wanneer je eigen site & mail aan vraagt bij Planet kun je een eigen domein laten registreren.

Bijvoorbeeld: www.blabla.nl.

Dit is op zich erg cool, maar :( :

Wanneer dit gebeurt is verwijst deze nieuwe url door naar je bestaande planet homepage adres dat er als volgt uitziet:

http://home.planet.nl/~username/

Het adres in de browser verandert echter ook mee naar dit adres, en dit vind ik op z'n zachtst uitgedrukt vervelend.

Nu heb ik naar planet gemaild met de vraag of zij dit konden veranderen.

het antwoord was letterlijk:

"Geachte heer/mevrouw ...,

Het is niet mogelijk om dit te veranderen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Ik had op z'n minst een toelichting verwacht bij dit antwoord...maar goed, ze beweren dat het niet kan.

Weet iemand of dit nu echt waar is? Kan het technisch niet, is het hun beleid of iets anders?

Hier zijn al meer topics over geweest maar een duidelijk antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Als het echt niet mogelijk mocht zijn, weet iemand dan een andere manier om het
probleem op te lossen?

Graag reacties van mensen die ervaring met hetzelfde probleem hebben of verstand van zaken hebben :)

groet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 14:57 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het kan wel gewoon geen probleem. Ik kan met mijn eigen domein een url doorverwijzen met URL(C) en gewoon URL. URL(C) = url doorsturen maar origineel url blijft in beeld staan. Gewoon URL doorsturen is wat jij nu hebt. Waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan hun beleid.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Het is het verschil tussen een rechstreekse redirect of een mini-hosting met een frameset.

Als zij zeggen dat het niet kan betekent dit dat zij geen hosting aan gaan maken voor iedere domeinnaam.

Misschien is het handiger om gewoon zelf de domeinnaam aan te vragen ipv bij zo'n huis-tuin-en-keuken manier als Planet eigen-huis-en-tuin domein.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:44

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Waar het mij op lijkt is dat je een domeinnaam + DNS forward koopt, dwz dat je de domeinnaam koopt - ZONDER - webspace, maar dat de domeinnaam doorverwijst naar je bestaande planet webspace. inderdaad zouden ze in hun systemen kunnen aanpassen dat de data die in ~jenaam staat te zien is onder www.blabla.com, maar waarschijnlijk is dat niet de opzet van hun abonement

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de supersnelle replies :)

Is er een manier om dit slim op te lossen? Op de planet website staat dat het mogelijk is de domeinnaam op je eigen naam over te laten schrijven.

Is het op deze manier voor mij mogelijk om dan ook ergens webspace te regelen en zo wel dit adres onafhankelijk te maken van de planet homepage?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 14:36 . Reden: spelfouten :P ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Installeer thuis gewoon even SME, IIS of Apache en draai voortaan lekker
je eigen server!... met ADSL van planet heb je toch een vast IP nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door avon op 09-12-2003 14:42 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Mja daar los je het probleem niet mee op, want dan verwijzen de DNS servers van Planet niet naar http://home.planet.nl/~piet maar naar http://speed.dial.adsl.planet.nl~390482/ en zul je dat in je adresbalk zien komen te staan.

Plus dat de upload van ADSL niet grandioos is.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• avon
hmz, dat is niet correct willem169... Zelf heb ik via widexs gewoon een domeinnaam aangevraagd en daarbij heb ik direct een verwijzing naar mijn eigen ip adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar AvOn: het gaat erom dat het geregistreerde adres bij planet dus standaard al naar je homepage redirect.

Valt het uberhaupt op te lossen? Ik heb dus die domeinnaam al geregistreerd bij Planet. Ik wil dit domein houden maar ik wil dit adres eigenlijk onafhankelijk maken van mijn planet homepage.

Planet heeft zelf wel een optie maar dan moet je er weer een ander (duur) abonnement bij nemen en inbellen en zo, terwijl ik al ADSL-advanced heb.

Is het mogelijk om alleen dit domein over te zetten naar een andere host met webspace en wat zijn hier dan ongeveer de kosten van?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 14:56 ]

• Willem
AvOn:
hmz, dat is niet correct willem169... Zelf heb ik via widexs gewoon een domeinnaam aangevraagd en daarbij heb ik direct een verwijzing naar mijn eigen ip adres.
Allemaal leuk en aardig maar dat is met een andere provider als dat de topicstarter beschrijft hierboven. Wat ik zou doen is die domeinnaam verhuizen naar een andere hostingprovider en die laten doorlussen naar OF een hosting abo (hoeft niet veel te kosten) OF je eigen IP#.

@Tjendol: Voor ~ € 15,- p/m heb je eigen domeinnaam+hosting.

Gemiddeld, bij bijv. 2fast en dat soort hostingclubs.
Kijk ook eens bij GVS, ProServe en Sitebytes bijvoorbeeld

[ Voor 18% gewijzigd door Willem op 09-12-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Willem, hebben jullie suggesties voor wat betreft het verhuizen naar een andere host? Welke host is betrouwbaar en betaalbaar?

En wat is jullie advies: een hosting abo nemen of het eigen ip gebruiken?
Ik heb nl. nog nooit een server gedraaid maar misschien is dit wel erg simpel. Ik heb nog wel een oude comp die als server kan fungeren iig, alleen weet ik niet wat de minimum specs moeten zijn.

• Willem
Mja, ligt eraan wat je wilt gaan doen?
Persoonlijk zou ik gaan voor makkelijk en snel: hosting abo bij 1 van de clubs die ik eerder noemen, die hebben (mij) hun sporen wel bewezen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Goedkope hosting is op dit forum genoeg over te vinden.. laten we die discussie hier dus niet gaan voeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
okay, een andere vraag dan :):

Als ik eenmaal het domein op eigen naam laat overschrijven. Mag ik het dan direct verhuizen naar een andere host of moet ik eerst een jaar (contractduur van planet) wachten?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:23:
okay, een andere vraag dan :):

Als ik eenmaal het domein op eigen naam laat overschrijven. Mag ik het dan direct verhuizen naar een andere host of moet ik eerst een jaar (contractduur van planet) wachten?
Ik heb dit een tijdje geleden ook geprobeerd met mijn domein-naam die ik via site&mail heb laten registreren. maar na een hopeloos aantal telefoontjes en mailtjes blijkt dat planet niet bereid is het domein aan jou over te dragen.
Enigste mogelijkheid is dus het domein opzeggen bij hun, waarna het na een bepaalde periode weer vrijkomt en je het zelf kunt registreren.
Mocht jij achter een andere manier komen, laat het me dan even weten. Mail staat in m'n profiel.

... MMORPG Addict.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als het domein van jou is mag je ermee doen wat je wilt. Verhuizen is een van de opties ;)
Op de planet website staat dat het mogelijk is de domeinnaam op je eigen naam over te laten schrijven.
Als die op de site staat lijkt het me dat ze zich hier ook wel aan kunnen houden? Deze 'meest bekroonde internetaanbieder van nederland'...

Ik kan er persoonlijk overigens niks over vinden op de site.. maar ik kan nooit vinden wat ik zoek op die ramp-site..

ah gevonden ! :P

Zijn nogal wat procedures en kosten aan verbonden blijkbaar..

[ Voor 102% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2003 15:35 ]

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Bosmonster schreef op 09 december 2003 @ 15:30:
Als het domein van jou is mag je ermee doen wat je wilt. Verhuizen is een van de opties ;)

[...]

Als die op de site staat lijkt het me dat ze zich hier ook wel aan kunnen houden? Deze 'meest bekroonde internetaanbieder van nederland'...

Ik kan er persoonlijk overigens niks over vinden op de site.. maar ik kan nooit vinden wat ik zoek op die ramp-site..
De 'meest bekroonde internetaanbieder van nederland' had deze zomer ook een paar honderd klanten aan de lijn die ineens een rekening thuisgestuurd kregen voor het betalen van het domein. Zijn zelfs nog stel topics over geweest hier.

In mijn ogen zijn ze maar in 1 ding goed: Klanten binnenhalen. Zodra het op andere dingen neerkomt, word je van het kastje naar de muur gestuurd.

.... kleine voetnoot : Bovenstaande formulieren zijn alleen voor het overschrijven van een reeds geregistreerde .NL-domein via Eigen Site&Mail.

laat ik nou net een .net domein hebben

[ Voor 13% gewijzigd door CRiMiNaL op 09-12-2003 15:39 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
idd...dit werkt dus enkel voor .nl domeinnamen? Wat een ***zooi! Jij zat hier dus een jaar aan vast, criminal?

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

yup, daarnaast kreeg ik ook nog 2 aanmaningen thuis van het "registratie" bedrijf in Engeland.

[...EDIT...]

Found it ...

waren brieven van "Domain Registry Of America", gericht aan mij persoonlijk.

Adres :

Domain Reigstry of America
56 Gloucester Rd., Suite 526
London, England
SW7 4UB

is niet helemaal van belang, maar mischien herken je het

[ Voor 61% gewijzigd door CRiMiNaL op 09-12-2003 15:55 ]

... MMORPG Addict.

• Willem
Lees voor meer info eens e.e.a. op de site van SIDN. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik heb alleen ook geen .NL domein :(
Ok, dat ik een niet-NL domein dan niet op eigen naam zetten kan is nog tot daaraan toe. Maar dat het adres constant in het adres van de homepage verandert is gewoon ronduit irritant.

Wat is voor hen het motief om het op deze manier aan te pakken? Het scheelt ze vast een hoop werk en ruimte maar...ik denk dat een hoop abonnee's hier echt niet over te spreken zijn. Het had ook wel duidelijker op hun website aangegeven mogen zijn. Zoals het nu aangegeven is lijkt het alsof je echt je eigen domein hebt...:(

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

heb je infeite ook, maar zoalang hun er maar geld voor vangen .. :)

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt het wel maar ook weer niet echt vind ik. Zodra je je domeinnaam intikt, staat een seconde later je homepage adres op diezelfde plek. Ik heb liever dat het andersom het geval is :)

Of dat ze je homepage gewoon vervangen door het nieuwe domein...zo ingewikkeld kan dat toch niet zijn?

• avon
Volgens mij is het ook een server instelling wat Hurricane beschrijft... AvOn graaft
en bedenkt zich ooit iets van zijn oude apache host tijd.. .htaccess ?

Wat gebeurt er eigenlijk als een file oproept met de naam achter je domein naam?

dus www.blabla.com/testje.html ? gaat ie dan ook redirecten naar je eigen ~planet
naam ?

[ Voor 37% gewijzigd door avon op 09-12-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar kan alleen de hoofdomeinnaam invoeren (www.blabla.com).

Als ik een pagina probeer op te roepen achter dit adres dan krijg ik dit:
ERROR - 404
PAGINA IS NIET BESCHIKBAAR
Helaas is de door u opgevraagde pagina niet, of niet meer, beschikbaar. Het is ook mogelijk dat de server instructies heeft deze pagina niet aan u te tonen (op basis van uw Internet-adres bijvoorbeeld).

Je load ook gewoon up via je bestaande homepage account.

Storend is dit zeg, is er niet een soort manier om dit alles te omzeilen?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Denk het niet nee. You get what you pay for.... aan de andere kant zit je nu niet met allerlei traffic voorwaarden. Bij goedkope hostingcontracten wil er nog wel eens iets in de kleine lettertjes staan over 1gb max en dan euro's per 10mb extra dat ja aan traffic genereert.

Je adres in je adresbalk veranderen is uit security oogpunten niet relaxed. Dan kan ik doen laten geloven alsof mensen op de internetbankier site van de rabobank zitten.

Enige oplossing is een duurder hostingcontract nemen bij planet waarbij je wel fatsoenlijke hosting krijgt, want dit is gewoon een heel erg simpele redirect. Maar nogmaals, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt mooi, totdat je geconfronteerd wordt met alle voorwaarden. Duidelijk gevalletje pech en laat je de volgende keer beter voorlichten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd...je mag eerst alles wel letterlijk tien keer doorlezen zeg.

Ben evengoed wel een 'beetje' tevreden hoor :) Kan nu wel gewoon die email adressen gebruiken en die url opgeven ipv mn homepage. Voor een paar euro per maand is dat nog niet zo erg :)

Anyway...bedankt allemaal...dan over een jaartje maar een andere host en url zoeken :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat ik gedaan heb is een domein naam geregistreerd bij een willekeurighoster (yournamewebhosting in mijn geval)

En bij de hoster verteld dat hij de dns server van zoneedit.com moet gebruiken die je krijgt als je daar aanmeld met je 5 gratis domein.

Zo kan je bij zoneedit gratis records en subdomeinen aanmaken en deze laten verwijzen naar je website bij planet (cloaked dus je ziet er weinig van). Of gewoon laten sturen naar een willekeurig ip met een webserver (bijvoorbeeld je adsl modem)

Domein => 17 euro per jaar
DNS => Gratis voor de 1e 5 en onder de 200mb aan resolve traffic
Webserver => Zon Breedband Extra 2048/640 is een redelijke upload voor siteje
Eventueel gewoon de webspace bij je provider.

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 09-12-2003 16:57 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

Ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doen maar ik heb ook planet advanced en ik draai lekker mijn eigen server. al een aantal domeinen geregistreerd bij Joker ( http://www.joker.com ) en werkt perfect

Joker.com domein pakket
- .com .net of .org domein
- 11 euro per JAAR (edit, ik lees ff de site staat er 11 dollar sinds 1 december oid, dus 10 euro voor ons :D)
- zoveel als je wilt aan subdomeinen
- in jouw geval URL redirects (CLOAKED jaja :P)
- 20 pop boxen ... @domein.tld van 15 meg d8 ik (edit 20 mailboxen (niet pop, maar forward) max 4 meg per email en 200 mails per dag)

kan je gewoon een URL redirect aanmaken, nette interface en er staat een checkbox bij 'cloak url?' die gewoon aanzetten en je hebt geen problemen meer

enige nadeel: alleen .com .net .org (.info .biz ook maar die zijn iets duurder/goedkoper kweni meer pcies welke :P)
dus geen .nl

maar ik weet niet of dat een nadeel is :D
Ik registreer mijn domeinen al bij joker.com sinds de eerste ;) dat was dus 25 november 2002 toen regde ik mijn eerste domein, nu heb ik er 4 :P
service toppie en als je domein gaat verlopen krijg j eeen maand vantevoren e-mail

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 09-12-2003 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle info.

Maar hoe zit het met die nameservers op joker.com? Gebruik je je eigen of laat je die door hen beheren?

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

ook tijd nameservers van joker gebruikt voor mijn eigen domein, werkt erg relaxed.. via baas hosting ruimte geregeld, en toen verhuist naar nameserver van die hoster (deheeg is dat geloof ik), hebben iets minder opties qua instellingen, maar even goed genoeg.
mi ben je zodra je je eigen nameserver kan beheren van het probleem wat je nu schets af..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Verwijderd

En als je nu een frame aanmaakt en daarin je pagina laat openen.?

Voorbeeld:

<html>
<head>
<title>Mijn Pagina</title>
</head>
<frameset rows="*">
<frame name="onder" src="http://home.planet.nl/~user">
<noframes>
<body>
<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 19:34
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:21:
En als je nu een frame aanmaakt en daarin je pagina laat openen.?

Voorbeeld:

<html>
<head>
<title>Mijn Pagina</title>
</head>
<frameset rows="*">
<frame name="onder" src="http://home.planet.nl/~user">
<noframes>
<body>
<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
en dan?

dan krijg je http://home.planet.nl/~user/frameset.html ipv http://home.planet.nl/~user/ of http://www.blabla.com

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Gratis hosting @ nutshell.tk

eigen linux bak

asp/php/mysql/apache/ssh/ftp

ik wil gewoon me bak testen :) link is niet zo heel goed, maar wordt binnenkort naar WAU verplaats.

jack@nospam.nutshell.tk

(ook DNS hosting)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 18:31 ]

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Om voor een ranzige oplossing te kiezen: je kan toch ook een redirect op je planet accountje zetten naar een url met een break en een apestaart erin a la [url=http://www.blabla.nl@gathering.tweakers.net/forum/list_messages/845997/last//]zoiets[/url] ?

Dan kun je die laten verwijzen naar een framesetje, en heb je in ieder geval je domeinnaam in het adresvenster :)

Verwijderd

Topicstarter
Da's een slimme oplossing :)
Maar ik denk dat ik maar een ander domeintje ga laten registreren, zonder redirect...
Thnx voor alle antwoorden in ieder geval...ben een stuk wijzer geworden :)
Pagina: 1