Toon posts:

Incompat. WXP, Word 2000 en Access 2002*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee dagen geleden plaatste ik hier een post over een DDE verbinding die niet meer werkte toen ik overging naar een nieuwe pc.
Het ging hierbij om een verbinding tussen een Word 2000 bestand en een Access 2002 bestand, een zogenaamd mergebestand dat altijd goed werkte op mijn win98 pc. Toen ik overging op een nieuwe pc met winxp en verder exact dezelfde software en bestanden werkte het plots niet meer. Niemand kon me hier helpen, maar de support afdeling van microsoft reageerde heel snel.

Helaas met slecht nieuws, want het zijn echt schurken. De reden dat het niet meer werkt is de volgende:
XP heeft nieuwe datacomponenten die het niet toestaan dat er een DDE verbinding wordt gelegd tussen een Word 2000 versie en een Access 2002 versie! Dat betekent dus dat je door de installatie van een nieuw besturingssysteem wordt verplicht ook een nieuw officepakket aan te schaffen. }) Echt belachelijk. Natuurlijk kan ik via OBCD een koppeling maken, maar dan mis ik de opmaak van de velden en dat is erg balen.

Iemand een idee om dit te omzeilen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit - aub niet dit soort topic titels kiezen: (was: Microsoft schurken)

Verwijderd

maar hij heeft wel een beetje gelijk

Verwijderd

Topicstarter
Wijzig de titel dan maar in:
Microsoft "dwingt" gebruiker tot upgrade

Het gaat erom dat de titel duidelijk maakt dat Microsoft zulke methodes gebruikt om hun nieuwste producten te slijten.
Ik ben heel tevreden over Microsoft en Office, maar dit soort grapjes kan ik niet waarderen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaan we nu zeiken op Microsoft of zoeken naar een oplossing?
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:21:
Het gaat erom dat de titel duidelijk maakt dat Microsoft zulke methodes gebruikt om hun nieuwste producten te slijten.
Ooit wel eens van het 'Downgrade recht' gehoord? Je kunt dus ook Access 2000 ipv Access 2002 gaan gebruiken, mits het een retail versie van Access 2002 is. En Access 2000 <> Word 2000 zal toch wel werken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk iemand met inzicht.

Nee daar had ik nog niet van gehoord, al heb ik er wel even aan gedacht om een Access versie 2000 erop te gooien. Moet ik die alleen ergens vandaan gaan toveren natuurlijk. Moet echter nog erg aan het idee wennen dat ik met een nieuwe computer juist in software terugmoet (zolang ik niet nog een extra wil investeren in Word 2002)

Maar jij hebt ook geen oplossing waarmee ik die "nieuwe" datacomponenten kan omzeilen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:30:
Nee daar had ik nog niet van gehoord, al heb ik er wel even aan gedacht om een Access versie 2000 erop te gooien. Moet ik die alleen ergens vandaan gaan toveren natuurlijk.
Als je Access versie 2002 een retail versie is dan is dat volkomen legaal.
Zie http://www.microsoft.com/permission/copyrgt/cop-soft.htm, voor uitsluitsel kun je de EULA er op naslaan, of je dit speciaal moet aanvragen of niet.
Zie ook http://www.microsoft.com/...s/toestemming/versies.asp
Maar jij hebt ook geen oplossing waarmee ik die "nieuwe" datacomponenten kan omzeilen?
Nee helaas :)

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 09-12-2003 15:38 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:21:
Ik ben heel tevreden over Microsoft en Office, maar dit soort grapjes kan ik niet waarderen!
Dit is een aanname van jou - waarom dit zo gedaan is (denk bv. eens aan beveiliging) weet je helemaal niet zeker. Als morgen iemand via een of andere Access 2000 exploit een massa mail worm schrijft, is het ook weer niet goed. Baseer jezelf op feiten - en ga niet lopen flamen gebaseerd op ongegronde vermoedens :)

Verwijderd

Topicstarter
Flamen, mwah ik moet de definitie er nog eens op nakijken, maar het zal toch geen flamen zijn wanneer ik ook aanhaal dat ik tevreden ben over hun producten :?

De motivatie die jij aandraagt zorgt er overigens nog altijd niet voor dat de handelswijze van Microsoft ineens ok is. Als hetgeen jij aandraagt juist is bijvoorbeeld dan hadden ze ook voor word 2000 gebruikers een patch samen kunnen stellen. Mijn punt is dat er wijzigingen worden uitgevoerd waar gebruikers schade bij oplopen maar dat ze daar ogenschijnlijk niks omgeven, ze halen hun schouders er voor op.

Natuurlijk houdt compatibiliteit een keer op, maar in dit geval zou daarvan nog lang geen sprake moeten zijn. Sterker nog de oplossing is dat ik juist nog een stap terug kan doen, oudere software pakken en het werkt weer. Raar toch?!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:45:
Mijn punt is dat er wijzigingen worden uitgevoerd waar gebruikers schade bij oplopen maar dat ze daar ogenschijnlijk niks omgeven, ze halen hun schouders er voor op.
Dat is natuurlijk een verdraaiing naar de negatieve kant van jouw ervaring op. Een gedeeltelijke nieuwe versie van Microsoft Office claimed volgens mij nooit compatible te zijn met een andere versie van een ander gedeelte van het Office pakket. Dat jij dat aanneemt is gewoon een fout van jou.
Natuurlijk houdt compatibiliteit een keer op, maar in dit geval zou daarvan nog lang geen sprake moeten zijn. Sterker nog de oplossing is dat ik juist nog een stap terug kan doen, oudere software pakken en het werkt weer. Raar toch?!
Waarom zou er compatibiliteit moeten zijn tussen 2 versies? Er is lang geweest dat zelfs het file formaat tussen de Office versies niet compatibel is, maar de DDE koppelingen zouden dat wel moeten zijn? Beetje raar natuurlijk.

Dat de wijziging niet 'gebackport' is, is alleen maar positief - anders had jij hier nu lopen briezen dat ze jouw koppelingen hadden vernietigd met een security patch.

In ieder geval - je noemde Microsoft schurken gebaseerd op geen enkel feit, alleen op een door jou (beperkte) ervaring en dat vat ik inderdaad onder het kopje flame.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 december 2003 @ 17:11:
[...]

Waarom zou er compatibiliteit moeten zijn tussen 2 versies? Er is lang geweest dat zelfs het file formaat tussen de Office versies niet compatibel is, maar de DDE koppelingen zouden dat wel moeten zijn? Beetje raar natuurlijk.

Dat de wijziging niet 'gebackport' is, is alleen maar positief - anders had jij hier nu lopen briezen dat ze jouw koppelingen hadden vernietigd met een security patch.

In ieder geval - je noemde Microsoft schurken gebaseerd op geen enkel feit, alleen op een door jou (beperkte) ervaring en dat vat ik inderdaad onder het kopje flame.
Jij vind mijn argumentatie raar en vertelt dat met een arrogantie die ik zelfs hier aan de andere kant van de internetlijn voel, sjongejonge zeg. Mijn argumentatie noem je slap doordat het gebaseerd is op een enkele beperkte ervaring, maar ondertussen lees je gewoon heel mijn artikel niet goed. (het ging niet om compatibaliteit tussen twee pakketten van office maar over de probs die ontstaan bij wisseling van besturingssysteem) Beetje raar natuurlijk (om even het zelfde te reageren)

Wij gaan er met zijn tweëen niet meer aan uitkomen of mijn "tone of voice" terecht was of niet, maar ik wil je alleen even meegeven dat de wijze waarop jij jouw mening verkondigd eigenlijk ook niet past. Maar misschien moet je af en toe wel zo bot reageren gezien het hoge aantal posts dat hier geplaatst wordt, ik weet het niet, ik heb er geen ervaring mee.
Pagina: 1