Toon posts:

SpeedTouch v510 firmware 4.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteravond m'n router ge-update naar 4.2 omdat deze versie een verbeterde HTML interface heeft. Update verliep soepel, maar na zo'n 30 min ging hij zwaar over z'n nek.

Nu maak ik de volgende ellende mee:

1. DHCP werkt niet wanneer er een ander segment dan de std 10.0.0.0/24 is gekozen. (En ik moet juist wegens VPN sessies op 192.168.10.0/24 zitten)

2. HTML interface doet het 1 van de 10 keer goed. Na een paar keer op F5 drukken komt er eindelijk een clickable schermpje. Zit er naar uit dat de HTML sessie veel te vroeg wordt verbroken en halve pages worden gedownload.

3. Die akelige familie foto staat er nog steeds :(

Nu heb ik een andere thread gevonden (Alcatel 510i doet vreemd) waar geklaagt word over NAT mappings die verdwijnen onder 4.0 & 4.0.2. Mijn ervaring met die firmwares is dat de mappings niet verdwijnen als je ze via een telnet sessie aanmaakt.

Die vieze update wizard maakt het ook niet mogelijk de firmware nog eens te pushen omdat hij een versie check doet.

Weet iemand of het mogelijk is om te downgraden?

Thanks

Verwijderd

Ik heb begrepen dat je de oude LLS6_40200.bin (staat op Alcatel CD) kan terug zetten met de nieuwe upgrader http://www.kpnadsl.nl/sup...st510R42/Upgrader_Win.exe De oude upgrader die op de Alcatel CD staat schijnt niet meer te werken na de upgrade. Geheel is natuurlijk op eigen risico. Info over bovenstaande zag ik hier staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 08:03 ]