Ik heb al verschillende verhalen gehoord dat de KT133 en de KX133 mobo's zodanig zijn gemaakt dat je er de 133MHz nooit mee KAN halen. Met enig soldeerwerk schijnt het wel te kunnen! Ik heb een vage uitleg van een mod gelezen voor het Epoxplankje, maar nu vroeg ik me af of iemand weet hoe dat soldeerwerk op de Abit KT7 gaat of dat iemand weet waar ik die info kan halen! Ik zou dat echt heel erg op prijs stellen! Lijkt me leuk om te gaan doen!
Gaat niet lukken, want de chipset haalt het gewoon niet. De Abit KT7 is al het bord die het hoogste komt, 115 is wel vaak haalbaar, maar 133 kun je vergeten.
Verwijderd
Ik weet waar Moondust op doelt, dat heb ik zelf ook gelezen.
Ik ben hier normaal gesproken vrij sceptisch in, en de site waarop ik het gelezen heb *zou* een fake kunnen zijn, maar ALS het waar was kan het op elk (nouja zo goed als elk) KT133 mobo omdat de pinnen en chips in kwestie op elk mobo aanwezig zijn.
Wel een heel werk om dat per mobo uit te zoeken
Ik ben hier normaal gesproken vrij sceptisch in, en de site waarop ik het gelezen heb *zou* een fake kunnen zijn, maar ALS het waar was kan het op elk (nouja zo goed als elk) KT133 mobo omdat de pinnen en chips in kwestie op elk mobo aanwezig zijn.
Wel een heel werk om dat per mobo uit te zoeken
Ja, ik heb dat vage verhaal dus ook gelezen, maar dat ging over een Epox Socket A moederbord. Ik ben benieuwd of er ergens info te vinden is hoe ik dit voor de Abit KT7 kan doen.
Dus als iemand het weet, ben erg geinteresseerd!
Dus als iemand het weet, ben erg geinteresseerd!
Verwijderd
Zover ik mij herinner was dat over een complexe chip vervangen. Het was een heel vaag verhaal want je moet dan één van die VIA chips eruit halen en een andere erin stoppen die een paar honderd dollar (Hongkong$
haha) erin zetten. 
Niet echt te doen dus. Gewoon wachten tot de volgende serie mobo's met de nieuwe Via DDR266 chipset en oude mobo verpatsen..
Niet echt te doen dus. Gewoon wachten tot de volgende serie mobo's met de nieuwe Via DDR266 chipset en oude mobo verpatsen..
Was het niet het punt dat de FSB niet boven de 100 (DDR voor de Athlon/Duron, dus effectief 200 Mhz, maar ook veel gevoeliger voor oc-en) uit wilde, maar dat de memory clock wel degelijk 133 wilde draaien?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Is die chip niet toevallig gewoon de Southbridge? Die is bij de nieuwe Via Appollo 133a chipsets namelijk ook door een iets nieuwer type vervangen. En borden met deze chipset draaien standaard op 133FSB(266SDR)Op woensdag 13 december 2000 06:09 schreef Hooi het volgende:
Zover ik mij herinner was dat over een complexe chip vervangen. Het was een heel vaag verhaal want je moet dan één van die VIA chips eruit halen en een andere erin stoppen die een paar honderd dollar (Hongkong$haha) erin zetten.
Dus dan is het meer een upgrade naar 133a
Hoe het ook zij, lijkt me beter om zo'n nieuwe KT133a te kopen en dan KT133 of KX133 te verpatsen, want hele chips vervangen...nee, dat lijkt me niets. Wat draadjes solderen ok, maar dat....uh uh!
Pagina: 1