[Outlook2000] e-mailen met verschillende afzenders

Pagina: 1
Acties:

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 14:52

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik zit met een probleem met het instellen van Outlook 2000. Ik heb een ADSL-abbo bij Planet waarbij je vier verschillende e-mailboxen hebt met ieder 5 verschillende aliassen (zijn er nogal wat). Nu kon ik bij Outlook Express e-mails versturen, waarbij ik bij de button een pull-down kon kiezen om aan te geven vanaf welke e-mail alias ik mijn bericht verstuurde. Deze functie kan ik niet vinden onder OL2K, noch in de help, noch in GoT search.

Systeem:
Win98SE NL
PII 233 met Intel 440LX chipset
190 MB intern

Ik heb speciaal voor OL2K gekozen omdat die goed te syncen is met mijn PDA’tje, zodat ik maar op één plek mijn agenda hoef bij te houden.

Om de vraag in één keer goed op papier te zetten: hoe kan ik onder OL2K er voor zorgen dat ik zelf bepaal vanaf welke e-mailbox iets verstuurd wordt, in dezelfde trant als OL express.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Als het goed is, kan je als je een nieuw bericht schrijft klikken op "accounts", daarmee kan je kiezen met welke account het verstuurd wordt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik kan geen accounts vinden in het venster van het e-mailbericht. Waar moet-dat zitten dan?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Nieuw bericht maken, dan naar het pull down menu "beeld", nu kan je "Veld van" toevoegen. Hierdoor kan je je afzendadres kiezen.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In mijn Outlook 2000 moet je naar Bestand > Verzenden met > kies maar een account uit...

Of... naast het Verzenden-knopje staat een pijltje naar beneden. Daarop klikken geeft je ook de keuze uit je accounts.

Dit is geen signature...

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
@ Angelfire:
Dit "Veld Van" heb ik uitgeprobeerd, maar als je daar een e-mail mee verstuurd komt er te staan:

[klaas.debruin@planet.nl] on behalf of [Vullisbak@planet.nl] waarmee je dus in principe een andere afzender plakt aan een bericht vanuit dezelfde e-mailbox.

Dit wil ik voorkomen omdat mijn SPAM-box los wil houden van de rest. Als ik voor de zeldzame verandering eens een interessant mailtje krijg op dat adres en ik 'reply', dan weten "ze" ook meteen mijn normale e-mailadres wat ik graag hamvrij wil houden ;)

@ Braveworld:
De functie die jij omschrijft hoort volgens mij thuis in Outlook Express en zit niet OL2K. Bij mijn versie in ieder geval niet >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Ravhin op 09-12-2003 14:04 . Reden: typo's ]

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ravhin schreef op 09 december 2003 @ 14:04:
@ Braveworld:
De functie die jij omschrijft hoort volgens mij thuis in Outlook Express en zit niet OL2K. Bij mijn versie in ieder geval niet >:)
Nietes, welles ;) Is van mij echt Outlook 2000 (9.0.0.2711). Ben te lui voor screenshots en zo. Dusse, tijdens het typen van een berichtje heb ik die menu-opties en knoppen. Works for me... 8) Die andere optie van Angelfire heb ik weer niet.

Dit is geen signature...

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik zal dan even moeten wachten tot ik thuis ben... Op mijn werk heb ik maar 1 account, dus daar zit het zowiezo niet in. Ik heb deze knopppen in ieder geval niet standaard in de werkbalk zitten, maar ik zal ff kijken welke versie outlook ik heb.
...
Voor hetzelfde geld heb ik dan ergens een foute instelling staan, waardoor die knoppen niet omhoog komen. Ik heb de accounts iig als Internet-email geconfigureerd, kan het daar aan liggen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Naast verzenden zit een klein knopje (eigenlijk aan de verzenden knop vast) waarmee je het account kunt kiezen waarmee verzonden zal worden.

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
MetHod schreef op 09 december 2003 @ 14:46:
Naast verzenden zit een klein knopje (eigenlijk aan de verzenden knop vast) waarmee je het account kunt kiezen waarmee verzonden zal worden.
idd... dat knopje ken ik ook van Outlook Express. Maar dat zit dus niet op mijn Outlook 2000 :'(

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik ben nu thuis, en heb gekeken. Ik werk met Outlook 2000 zakelijk 9.0.0.2711 en via Microsoft Exchange.

Ik heb _geen_ accounts knop en ik heb _geen_ pull-down waar ik zelf kan kiezen vanaf welk adres ik de e-mail verzend.

Als iemand andere instellingen weet of andere suggesties: alles is welkom _/-\o_

Pagina: 1