Hi,
hier op mijn werk zijn we bezig met het omzetten van een NT4 omgeving naar XP, met Win2K servers. Software distributie gaat via GPO.
Tenminste, meestal... Bij sommige pakketten werkt dat dus niet..
Dan doet de applicatie het wel, maar hij verschijnt dus niet in het startmenu..
En aangezien alles advertised is: "geen startmenu-icoontje == geen applicatie".
Maar heel veel applicaties werken dus wel gewoon goed.. Het ligt ook niet zo zeer aan de applicatie of het msi script, maar gewoonweg aan GPO..
Ook gpupdate helpt niet..
En soms als een applicatie er dan een week in staat verschijnt ie ineens wel in het startmenu....
Kortom, GPO werkt niet altijd zoals het moet...
Nu verwacht ik hier dus niet direct een antwoord van "oh dat is dat" maar misschien een kleine hint om te beginnen met zoeken waar het fout gaat....
Want ik weet gewoonweg niet waar ik moet beginnen met zoeken..
Een gebruiker krijgt de applicatie gewoonweg niet terwijl hij wel in de juiste groep zit..
hier op mijn werk zijn we bezig met het omzetten van een NT4 omgeving naar XP, met Win2K servers. Software distributie gaat via GPO.
Tenminste, meestal... Bij sommige pakketten werkt dat dus niet..
Dan doet de applicatie het wel, maar hij verschijnt dus niet in het startmenu..
En aangezien alles advertised is: "geen startmenu-icoontje == geen applicatie".
Maar heel veel applicaties werken dus wel gewoon goed.. Het ligt ook niet zo zeer aan de applicatie of het msi script, maar gewoonweg aan GPO..
Ook gpupdate helpt niet..
En soms als een applicatie er dan een week in staat verschijnt ie ineens wel in het startmenu....
Kortom, GPO werkt niet altijd zoals het moet...
Nu verwacht ik hier dus niet direct een antwoord van "oh dat is dat" maar misschien een kleine hint om te beginnen met zoeken waar het fout gaat....
Want ik weet gewoonweg niet waar ik moet beginnen met zoeken..
Een gebruiker krijgt de applicatie gewoonweg niet terwijl hij wel in de juiste groep zit..