GPO - Soms installeert het wel en soms installeert het niet

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

hier op mijn werk zijn we bezig met het omzetten van een NT4 omgeving naar XP, met Win2K servers. Software distributie gaat via GPO.

Tenminste, meestal... Bij sommige pakketten werkt dat dus niet..
Dan doet de applicatie het wel, maar hij verschijnt dus niet in het startmenu..
En aangezien alles advertised is: "geen startmenu-icoontje == geen applicatie".

Maar heel veel applicaties werken dus wel gewoon goed.. Het ligt ook niet zo zeer aan de applicatie of het msi script, maar gewoonweg aan GPO..

Ook gpupdate helpt niet..

En soms als een applicatie er dan een week in staat verschijnt ie ineens wel in het startmenu....
Kortom, GPO werkt niet altijd zoals het moet...
Nu verwacht ik hier dus niet direct een antwoord van "oh dat is dat" maar misschien een kleine hint om te beginnen met zoeken waar het fout gaat....
Want ik weet gewoonweg niet waar ik moet beginnen met zoeken..
Een gebruiker krijgt de applicatie gewoonweg niet terwijl hij wel in de juiste groep zit..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem... :|

Verwijderd

Ik was stom, ik heb de oplossing voor mij gevonden op microsoft..lees het onderstaande:

Q: When I add an .msi file to the computer settings (not user) at the domain level, it will deploy when the computer starts up (even though I don't set it to deploy at logon), but if I set the .msi file to the OU it will not deploy, why is that?

A: Typically this would happen if the Computer object is not in the OU.

het artikel hier te vinden: http://www.microsoft.com/.../windowsnet/wnet0626.mspx