Ervaring met radeon-shop.de met Hercules Radeon 9800 se

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen. Heb nu een Radeon 8500 Pro met 128mb.

Ik zat te denken aan een Radeon 9800 Pro (ongeveer 330 euro) maar heb ook veel gelezen over de softmod van een 9800 se.

Nu weet je nooit zeker of het lukt en mocht het niet lukken is het toch jammer van de centen niet dan?

Nu is het zo dat www.radeon-shop.de de Hercules 9800 SE AIW verkoopt voor 189,90 (zonder a.b.) en deze zijn getest op softmod.

Ze geven aan dat de kaart dan presteert op het niveau van een 9800 pro en dat klinkt interessant maar draait dan wel op 4 pipelines i.p.v. 8 pipelines van de 9800 pro.

Is dan de kaart niet langzamer dan de 9800 pro door het missen van 4 pipelines?

Heeft iemand ervaringen met de radeon-shop?

Is de Sapphire Atlantis Radeon 9800 se 128mb 256 bit voor 195 euro interessant?

Deze kaart beschikt standaard over 4 pipelines maar is deze te tweaken naar 8 pipelines?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Heeft iemand nog suggesties waar ik op moet letten want ik heb begrepen dat dus niet elke 9800 se over 8 pipelines kan beschikken.

GRAAG JULLIE REACTIES.

THANX!!

Verwijderd

nee je kunt er geen pipelines bij tweaken, de 9800 SE heeft volgens mij ook maar 4 pipelines i.p.v. 8, het kan wel dat als er al 8 pipelines op zitten, dat de niet gebruikte / geblockte 4 opengooi, ik denk het iig niet ... ik zou een ati radeon 9800 halen, ff iets oc'n en je hebt een 9800 PRO :P

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
bij radeonshop.de testen ze kaarten of ze modbaar zijn (8 ipv 4 pipelines). als ze modbaar zijn, is het de enhanced versie, indien niet modbaar, worden ze goedkoper verkocht, maar is het de standard versie. deze presteert net zo goed als een 9600pro.
ze verkopen die hercules kaart vrij duur daar zonder ab en niet modbaar, aangezien je zie hier in nl ook zo kan kopen met de kans dat ie wel modbaar is en met een ab. dus die zou ik zeker niet kopen

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
jpvk007 schreef op 09 december 2003 @ 16:07:
bij radeonshop.de testen ze kaarten of ze modbaar zijn (8 ipv 4 pipelines). als ze modbaar zijn, is het de enhanced versie, indien niet modbaar, worden ze goedkoper verkocht, maar is het de standard versie. deze presteert net zo goed als een 9600pro.
ze verkopen die hercules kaart vrij duur daar zonder ab en niet modbaar, aangezien je zie hier in nl ook zo kan kopen met de kans dat ie wel modbaar is en met een ab. dus die zou ik zeker niet kopen
189,90 EUR

Artikel versandfertig in 48 Stunden.

Diese standard - Karten sind getestet, Sie bieten die Leistung einer Radeon 9800 Pro - bis auf die Einschränkung, dass hier nur 4 Rendering-Pipelines zum Einsatz kommen. Anders als viele andere Modelle haben unsere SE damit quasi den gleichen Takt, und das gleiche Speicherinterface wie eine 9800 Pro - damit ein echtes Schnäppchen!!

Und das alles mit dem riesigen Leistungsumfang der All in Wonder: der TV-Tuner und auch Video-In Anschlüsse sind bereits auf der Karte mit drauf, allerdings ist diese Version ohne Fernbedienung.

NL (beetje scheef vertaald door vertaal geval:P)
189.90

Eur artikelen klaar voor bericht in 48 uren.

Deze norm - de kaarten worden getest, biedt u de voltooiing van een Radeon 9800 proaan - tot Einschränkung dat hier slechts 4 het Teruggeven pijpleidingen worden gebruikt. Dan verschillend veel andere modellen hebben quasi ons SE daardoor de zelfde klok, en zelfde geheugeninterface zoals 9800 pro -daardoor een echte Schnäppchen!!

En al dit met de enorme capaciteit dat heelal in Wonder: de tV-tuner en ook de video van TV in Anschlüsse zijn reeds op de kaart met drauf, zijn nochtans deze versie zonder ver onderhoud

staat tog dat ze evensnel als een 9800 pro kunne lope ofzo.. mja mn duits is bagger en die vertaalmachine heeft het beetje heel scheef vertaald :)

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 14:33
Zie mijn reactie in doc: http://gathering.tweakers...message/19420195#19420195
Het is idd zo dat de Enhanced versie getest is op modbaarheid en ook daadwerkelijk functioneerd als een pro. De andere versie is ook getest maar werkt niet met 8 pipelines. Daarom is de prijs ook zo heel erg laag, omdat ze hier anders geen meer van verkopen. Kan je nagaan wat een winst ze maken op die enhanced versies

I love the smell of a Palm in the morning.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:01:
nee je kunt er geen pipelines bij tweaken, de 9800 SE heeft volgens mij ook maar 4 pipelines i.p.v. 8, het kan wel dat als er al 8 pipelines op zitten, dat de niet gebruikte / geblockte 4 opengooi, ik denk het iig niet ... ik zou een ati radeon 9800 halen, ff iets oc'n en je hebt een 9800 PRO :P
das juist de grap van de 9800SE, die heeft 8 pipes, maar 4 uitgeschakeld.
door die met een softmod aan te zetten krijg je 8 pipes op PRO speeds :)

@TS: dat ie net zo snel zou zijn met 4 als met 8 pipes geloof ik echter niet...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben dus ook geinteresseerd in radeon-shop.de.
Ga denk ik binnekort een radeon9800se aiw bestellen (enhanced uiteraard want dan issie getest).
Trouwens dat verschil in 4 en 8 pipelines verschilt per spel.
In sommige spellen is de behoefte aan 8 minder groot dan bij andere spellen.
Vooral nieuwere spellen (waar iedereen zo'n kaart toch voor wil) hebben erg veel baat bij die 8 pipelines :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
naps schreef op 09 december 2003 @ 16:11:
[...]

189,90 EUR

Artikel versandfertig in 48 Stunden.

Diese standard - Karten sind getestet, Sie bieten die Leistung einer Radeon 9800 Pro - bis auf die Einschränkung, dass hier nur 4 Rendering-Pipelines zum Einsatz kommen. Anders als viele andere Modelle haben unsere SE damit quasi den gleichen Takt, und das gleiche Speicherinterface wie eine 9800 Pro - damit ein echtes Schnäppchen!!

Und das alles mit dem riesigen Leistungsumfang der All in Wonder: der TV-Tuner und auch Video-In Anschlüsse sind bereits auf der Karte mit drauf, allerdings ist diese Version ohne Fernbedienung.

NL (beetje scheef vertaald door vertaal geval:P)
189.90

Eur artikelen klaar voor bericht in 48 uren.

Deze norm - de kaarten worden getest, biedt u de voltooiing van een Radeon 9800 proaan - tot Einschränkung dat hier slechts 4 het Teruggeven pijpleidingen worden gebruikt.
wahahah lol, ik wist niet dat er pijpleidingen werden gebrukt op Radeon kaarten. natuurlijk wel goedkoop :z :P

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb hier ook een 9800SE die te modden is naar PRO, wazige is dat de default clocks van een SE 325/580 zijn en deze loopt standaard op 378/675!, het mem is btw maar 3.3 nano wat zou betekenen dat deze kaart standaard al flink overgeclocked is... Mem wil door tot 730 mhz trouwens.. Samsung 3.3 ns.

op de sticker van de kaart staat ook 9800PRO AIW 128M :?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hahah als dat op de sticker staat is het wel heel vaag :)
Zou je gewoon standaard een 9800pro hebben, doe je netjes.
Ik ga denk ik zelf vandaag die 9800se bestellen bij radeon-shop.de dus dan horen jullie nog wel hoe het afloopt.

Verwijderd

De 9800 SE AIW van Hercules is wel een aanrader voor de overklokkers onder ons.

Bij de tweede kaart had ik succes...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 04:40 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met Radeon-shop en het restje 9500tjes die ze nog hebben? Zijn ze goed modbaar?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1