[Ervaringen] Shin Etsu

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Beste Mede-Tweakers,

Er zijn verschillende thermal pastes beschikbaar op de markt. Hier op GoT lijkt het alsof er voornamelijk Arctic Silver gebruikt wordt. Nu kwam ik het volgende tegen van Coolermaster:
http://www.coolermaster.c...ial=PTK-001&other_title=0
Ik druk zoeken via de search naar meer info erover, niets gevonden!!!

Dan maar met Google!!! Nou las ik in een review dat dit spul top presteerde en in een andere dat het net wat minder presteerde dan Arctic Silver 3. Mij lijkt het wel wat, vooral omdat het niet geleidend is itt Arctic Silver...

Nu vroeg ik mij dus af wat de ervaringen hier op GoT met dit product zijn. Dus wie heeft dit speelt gebruikt icm wat voor cooler op wat voor CPU???

Ikzelf ben het van plan te gaan gebruiken met een Coolermaster Aero 7+ op een Barton 2600+

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

waar slaat het Shin etsu op?
lama heb het al gezien is de fabrikant

is dit de review die jij geleven hebt
http://www.insideproject.com/showreview.cfm?reviewid=81

[ Voor 72% gewijzigd door SimplyMe op 09-12-2003 13:27 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb die coolermaster prut al eens geprobeerd.
veeeeeeel te dik, korrelig zelfs.
Shin Etsu schijnt het beste te zijn, maar is ook erg prijzig.
ik gebruik momenteel Arctic Cermique, goed en goedkoop :)
SimplyMe schreef op 09 december 2003 @ 13:26:
waar slaat het Shin etsu op?
lama heb het al gezien is de fabrikant

is dit de review die jij geleven hebt
http://www.insideproject.com/showreview.cfm?reviewid=81
Shin Etsu != Coolermaster!

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2003 13:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
FireWurX schreef op 09 december 2003 @ 13:28:
ik heb die coolermaster prut al eens geprobeerd.
veeeeeeel te dik, korrelig zelfs.
Shin Etsu schijnt het beste te zijn, maar is ook erg prijzig.
ik gebruik momenteel Arctic Cermique, goed en goedkoop :)

[...]

Shin Etsu != Coolermaster!
Ja, idd, mee eens, coolermaster is echt dikke troep, heel dik en korrelig idd, je kunt het amper op een koelblok smeren, net zo brak als die roze kauwgom

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

AS3 en AS5 is niet geleidend genoeg om problemen te veroorzaken of om nuttig te zijn, anders was het wel makkelijk bruggen dichten, een beetje AS heeft iedereen wel liggen.

• AJ1815
Shin Etsu is niet Coolermaster!!!

Coolermaster brnegt dit product voor Shin Etsu op de markt onder zijn eigen naam!!! Coolermaster heeft dan twee types thermal paste:
http://www.coolermaster.c...=product_list&p_class=103

Ik heb ook het idee dat het anders werkt dan Arctic Silver... Maar een aantal mensen vinden het dus troep??? Zijn er ook mensen met positieve ervaringen???

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AJ1815 schreef op 09 december 2003 @ 13:50:
Shin Etsu is niet Coolermaster!!!

Coolermaster brnegt dit product voor Shin Etsu op de markt onder zijn eigen naam!!! Coolermaster heeft dan twee types thermal paste:
http://www.coolermaster.c...=product_list&p_class=103

Ik heb ook het idee dat het anders werkt dan Arctic Silver... Maar een aantal mensen vinden het dus troep??? Zijn er ook mensen met positieve ervaringen???
die dikke grijze is idd dikke, korrelige prut.
die andere heb ik nog nie gezien.
is nieuw zeker...
Shint Etsu schijnt erg goed te zijn, maar is ook aardig prijzig.
daarom gebruik ik Arctic, het verschil is toch miniem.

Verwijderd

Ik heb de echte (G751 dacht ik) shin etsu en gebruik het ook.
Ik heb enkel nooit AS2 of 3 gehad om te vergelijken :)

Enkele maanden geleden had ik na het lezen van een thermal paste review @ madshrimps een tube opgestuurd naar die jongens.

Spijtig genoeg hebben zijn nog steeds geen review geschreven wegens tijdgebrek ...

zo dacht ik te weten of het het beste was of niet (zoniet verkocht ik 2 tubes door)
Tot heden weet ik het dus niet (heb nog maar 2/3 tube nimmer )

Ik weet nog wel 2 reviews en als ik de link heb post ik ze hier
http://www.ocprices.com/i...128&page=1&action=reviews

de andere reivew staat hierboven

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:54 ]

• Wormaap
  • Laatst online: 17:25
AS geleidt echt alleen maar onder extreme druk (staat op de page)
'K heb verder geen idee of dat spul beter is, maar ik ben best tevreden over mijn AS3

Ticking away, the moments that make up a dull day

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wormaap schreef op 09 december 2003 @ 17:10:
AS geleidt echt alleen maar onder extreme druk (staat op de page)
'K heb verder geen idee of dat spul beter is, maar ik ben best tevreden over mijn AS3
AS3 ben ik ook heel tevreden over, supersmeerbaar, maar wel plakkerig (zodat je lekker dun kan smeren, minder == beter, liefst gewoon polijsten/poetsen met AS)
maargoed, mijn AS3 was op, en toen dacht ik, laat ik Ceramique eens proberen.
is goedkoper. scheelt 1 graad in temperatuur, en smeert net zo lekker :)

• Wormaap
Is dat 1 graad koeler of warmer? Warmer neem ik aan als'ie goedkoper is :(

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
IKKE !! :D ik heb een

Coolermaster Thermal Kit gekocht... goed spuil hoor :)
Lekker compleet gelevert koste me 7 euro bij mycom...

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
uhm ja hier nog eentje, en zoals de TS vraagde met temps:

AMD 2500+ op 2200 mhz standaard voltage, Abit NF7-S 2.0.
Een of ander standaard CoolerMaster-coolertje (DP5 ofzoiets)

Draait hier na stressen met 3DMark03 (loopje 8 uur) op een mooie 48 graden, dus gaat allemaal prima. Nooit de kans gehad om te vergelijken, maar ben er best tevreden over. Je koeler zit in ieder geval wel goed vast op je proc...

• NomadTitan
jah het is heel goed spul het spul blijft ook aan je cooler zitten voor MAximale warmte doorvoer ..... ehhh wie heb die link van 3d mark 2003 ? ? ? ?

ik heb een coolermaster Jet 7 lite ( dat vage vliegtuig ding )
en ik heb van 2200+ overgeclockt naar 2600+ en me proc blijft toch op een mooie temp van -+ 40 graden steken ( voordeel cooler is heel stil )

[ Voor 42% gewijzigd door NomadTitan op 09-12-2003 18:36 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
FireWurX schreef op 09 december 2003 @ 13:28:
Shin Etsu schijnt het beste te zijn,
niet meer hoor, schijnt nu een nieuw superdun goedje te zijn dat luistert naar de naam Nanotherm PCM+... :P

• Wormaap
Dat goedje ziet d'r zeker niet slecht uit, en daarmee kán je zelfs niks (weinig) meer misdoen bij het aanbrengen :P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:46:
AS3 en AS5 is niet geleidend genoeg om problemen te veroorzaken of om nuttig te zijn, anders was het wel makkelijk bruggen dichten, een beetje AS heeft iedereen wel liggen.
Ff een vraagje tussendoor: ik heb hier nog wel AS2 liggen, dat geleidt toch wel?
Ik zal het straks wel even testen met m´n multimeter. Dat zou wel handig zijn om bruggen te dichten enzo :)

• AJ1815
Volgens de gebruikershandleiding van dat Coolermaster prutje (want daar gaat dit topic eigenlijk nog steeds over) maak je mbv de bijgeleverde mal en strip een soort thermal pad op je heat-sink...

http://www.coolermaster.c...23f9d9519074a77b73a38.jpg

Andere thermal pastes spuit je meestal een klein druppeltje op je CPU-core en eventueel smeer je je heatsink in...

Hebben de Coolermaster PTK gebruikers de handleiding gebruikt of zijn er andere technieken/tactieken gebruikt??? Graag reacties van de ervaren PKU/Shin Etsu gebruikers...

[off-topic]Bij dat nano-therm spul heb je dit probleem niet, mooi spul, he!!![/off-topic]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:46:
En of het geleid.. Druppeltje op je VGA mem is genoeg! (tussen de pinnen that is). Er zijn ontelbaar veel mensen die dat gehad hebben. AS geleid 100% zeker.

• NomadTitan
dat spul verricht wonderen :) ik heb gehoort dat er goud in zit ( heb ik gehoort ) van iemand maar of het waar is.. :D dat weet ik niet

maar goed spul :) raad ik je zeker aan...

Ik raad je aan om het in de koelkast te bewaren.....

[ Voor 14% gewijzigd door NomadTitan op 10-12-2003 14:23 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

NomadTitan schreef op 10 december 2003 @ 14:21:
dat spul verricht wonderen :) ik heb gehoort dat er goud in zit ( heb ik gehoort ) van iemand maar of het waar is.. :D dat weet ik niet

maar goed spul :) raad ik je zeker aan...

Ik raad je aan om het in de koelkast te bewaren.....
goud geleid helemaal niet goed.... waarom zouden ze dat er in proppen, als zilver 3 keer beter thermisch geleid?

• NomadTitan
Weet ik niet ;D ik ben niet de expert :P maar ....

[ Voor 93% gewijzigd door NomadTitan op 10-12-2003 15:07 ]

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 14:37

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

De originele Shin-Etsu samen met Arctic Silver 5 koelen het beste van alle beschikbare producten. Echter moet je Shin Etsu en Artic Silver 5 (en nummer 3 ook) een paar dagen in werking hebben met lekker veel load (lees veel warmte). Het spul gaat steeds iets beter koelen en na een dag of 5 is ongeveer het maximum berijkt (of liever het minimum ;)).

Coolermaster Shin Etsu is idd niet het origineel dat iedereen kent. De originele is dacht ik compleet zwart en ERG, heeel ERG dik en bijna niet smeerbaar. Arctic Silver 5 is ookal stukken minder smeerbaar dan z'n voorganger nummer 3. De rede hiervan is dat de zilver deeltjes die in de producten zitten steeds kleiner worden en zich daardoor steeds meer als een massief product gaan gedragen. En hoe kleiner de deeltjes, des te kleinere micro groefjes opgevult kunnen worden en des te beter de warmte zich over zal zetten naar het koelblok.

Maar al met al vallen de verschillen tussen Shin Etsu en Arctic 5 (en 3) wel mee. hooguit halve of een hele graad (mits goed opgebracht natuurlijk!).

Wel zit er verschil tussen de standaard koelpasta's en "de betere producten". Verschil kan makkelijk 10 of meer graden zijn! De pads die je vaak op boxed proc's ziet zijn al helemaal erg, omdat die dingen vaak te dun zijn om hun werk goed te doen of soms zelfs niet eens smelten, wat eigenlijk de bedoeling is van die dingen.

Mijn advies is dan ook om ergens goedkoop Arctic Silver 3 of 5 vandaan te halen ipv moeilijk gaan doen en (te) veel geld gaan investeren in originele Shin Etsu.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• AJ1815
Ok, maar ik ben nu in het bezit van dat Coolermaster 'Shin Etsu'-soort spul... Maar hoe kan ik dit nu het beste opbrengen, zodat het de maximale koelprestatie levert en dus de minimale temperaturen???

• NomadTitan
Shin etsu is de beste op de markt.. ( op dit moment )

Ik heb mijn handen ook op de orginele shin etsu gelegt... ( die had ik al )
ik adviseer om het in de koelkast te bewaren , op goede temp hij moet onder de 10 graden bewaart worden het is trouwens niet zo duur ik heb er 7 euro voor betaalt dus het zal wel meevallen !
en ik heb een nieuwe cooler gehaalt en ik had shin etsu eral op dus ;P
geen moeilijke dingen hoefen doen en me proc helemaal zitten verprutsen met alcohol :) dus Het is goed spul "_ vooral voor oc'ers

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

NomadTitan schreef op 11 december 2003 @ 17:14:
Shin etsu is de beste op de markt.. ( op dit moment )

Ik heb mijn handen ook op de orginele shin etsu gelegt... ( die had ik al )
ik adviseer om het in de koelkast te bewaren , op goede temp hij moet onder de 10 graden bewaart worden het is trouwens niet zo duur ik heb er 7 euro voor betaalt dus het zal wel meevallen !
en ik heb een nieuwe cooler gehaalt en ik had shin etsu eral op dus ;P
geen moeilijke dingen hoefen doen en me proc helemaal zitten verprutsen met alcohol :) dus Het is goed spul "_ vooral voor oc'ers
nietus! Nanotherm PCM+ is beter :P
serieus....

• NomadTitan
sorry... maar als dat vorige spul al ojp je koperen koelblok afgeeft dan vertrouw ik die andere versie ook niet ;) logies toch ?

[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 11-12-2003 18:09 ]

Verwijderd

FireWurX schreef op 11 december 2003 @ 17:20:
[...]

nietus! Nanotherm PCM+ is beter :P
serieus....
sorry, maar dan zeg ik op mijn beurt ook weer nietus :+

checkt u maar;

Afbeeldingslocatie: http://www.dirkvader.de/page/arcticsilver5/temps.gif

heb zelf ook AS5, en ik vind em idd ook weer iets beter als AS3 nog. alleen zoals ook al aangegeven, de smeerbaarheid is wel een heel stuk minder geworden..

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ok, j00 win! :P
jammer dat Ceramique er niet tussen staat, had wel graag willen weten waar die ongeveer scoort.
het zou iig beter zijn dan AS3 maar minder dan AS5

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb toen Arctic Ceramique net uit was ook wat reviews gelezen, en als ik niet nog een spuitje AS3 had zou ik daar een van kopen. Het schijnt net een fractie beter te koelen dan AS3 en het is ook nog eens goedkoper en het smeert iets beter schijnt het. Het is ook geschikt voor peltier of phase change overklokkers itt AS3 dacht ik. :)

Dat Nanotherm PCM+ spul komt wel goed over, maar de vorige Nanotherm producten helemaal niet op mij. Gebruiksgemak is toch een belangrijke factor en die is bij AS3 prima, maar bij AS Ceramique misschien nog net iets beter. Die Duitse review van dat PCM+ spul heb ik nog nie gelezen...

Verwijderd

zijn die temps results van na 3dagen ?
kan moeilijk geloven dat die premium beter is dan shin etsu

• NomadTitan
coolermaster = shin etsu :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mooi niet dus.
Coolermaster verkoopt een verdunde versie ervan.
dat het van ShinEtsu af komt, klopt, maar het is ZEKER niet de originele ShinEtsu G752 (dat was et typenummer toch?)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik gebruik as3, altijd zoals t op de site staat ( koelblok mee insmeren, afvegen enzo) en merk wel dat de laagste temp. na een kleine week is, maar na enkele weken stijgt die temp. juist weer :S Ik smeer t zo dun dat de core gewoon net bedekt blijft.
Pagina: 1