[Mac Performa] Vragen over aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Kan van iemand ouwe Performa 5260 (geloof ik) kopen, zoeen met zo'n fraaie geintergreerde monitor met tv-kaart. Alleen daarom is ie natuurlijk al leuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowendmac.com/ppc/5200.jpg

Maar ik heb de achterkant nog nooit gezien. Wat voor connectors zitten daar op? Heeft iemand voor mij een plaatje?

Is het monitorgedeelte ook aan te sluiten op een vga-kaart?

(Heb echt al tijdje gegoogled hoor!)

[ Voor 8% gewijzigd door neanderthaler op 09-12-2003 12:55 ]

• mokumouse
  • Laatst online: 19-05 15:36

mokumouse

LOLstoel User

geen plaatje voor je, ik kan je wel ong. vertellen wat voor aansluitingen (heb er zelf een thuis staan). Pin me er niet op vast, want ik doe het uit me hoofd nu.

1 aansluuitng voor je toetsenbord, en 1 voor een printer ofzo (zijn het zelfde soort aansluitng, soort ps2 maar dan met pinnetjes en een aansluitng voor audio.

dat is eht zover ik weet, er is geen mogelijkheid voor een externe monitor volges mij

Blaat...

• Alaksandus
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Afbeeldingslocatie: http://www.mathdittos2.com/images/000205-01-06.gif

Is wel rete klein ;) op de site zelf staan er nog wat meer.

Als een god in Nijmegen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mokumouse schreef op 09 december 2003 @ 12:57:
geen plaatje voor je, ik kan je wel ong. vertellen wat voor aansluitingen (heb er zelf een thuis staan). Pin me er niet op vast, want ik doe het uit me hoofd nu.

1 aansluuitng voor je toetsenbord, en 1 voor een printer ofzo (zijn het zelfde soort aansluitng, soort ps2 maar dan met pinnetjes en een aansluitng voor audio.

dat is eht zover ik weet, er is geen mogelijkheid voor een externe monitor volges mij
Voor je toetsenbord en muis heb je een ADB poort, voor je printer idd een poort die daar op lijkt maar volgens mij is het wel een andere. Verder heeft hij 1 PCI slot en een PDS slot en aangezien hij een geintegreerde monitor heeft zit er geen VGA aansluiting op :) zou ook een beetje zinloos zijn.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Bigs schreef op 09 december 2003 @ 13:02:
[...]

Voor je toetsenbord en muis heb je een ADB poort, voor je printer idd een poort die daar op lijkt maar volgens mij is het wel een andere. Verder heeft hij 1 PCI slot en een PDS slot en aangezien hij een geintegreerde monitor heeft zit er geen VGA aansluiting op :) zou ook een beetje zinloos zijn.
Dat zegt niks, ik gebruik nu als monitor een Misubishi Apricot. Is oorspronkelijk een multimediageval geweest, waarschijnlijk een P1mmx ofzo.

Maar ik kocht hem leeg en gebruik nu het vrijwel vlakke digitale 17" scherm met ingebouwde speakers.

Hier zit dus gewoon een VGA connector op de achterkant met een 10cm snoertje. Het monitorgedeelte is dus helemaal los van het pc-gedeelte. Er wordt alleen een (niet zo stille) AT-voeding gezamenlijk gebruikt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow, verkeerd gezelezen :) Ik dacht dat je het andersom bedoelde. Maar die Performa heeft iig geen VGA aansluiting.

Overigens is het type dat jij op het oog hebt wel erg slecht ontworpen en daardoor niet de snelste:

http://www.lowendmac.com/tech/x200.shtml

De latere Performa types zijn beter.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Bigs schreef op 09 december 2003 @ 13:34:
Ow, verkeerd gezelezen :) Ik dacht dat je het andersom bedoelde. Maar die Performa heeft iig geen VGA aansluiting.

Overigens is het type dat jij op het oog hebt wel erg slecht ontworpen en daardoor niet de snelste:

http://www.lowendmac.com/tech/x200.shtml

De latere Performa types zijn beter.
Maar deze kost heel weinig ;)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Op everymac.com kan je van alles vinden, plaatjes/specs/historie etc.

Is zeker een goede als je op zoek bent naar wat voor geheugen er bv in gaat of wat er voor connectors opzitten dus. ;)

kleurbleur.nl

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaak zitten er toch VGA aansluitingen in verborgen, zo ook in de oude iMacs, dus eventueel schroef je hem even open, en na heel veel zoekwerk kom je toch nog wel eens Mac-mod sites tegen op Google, en leg je Japanse woordenboek maar vast klaar :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Bij de oude iMac's, ik ben er trouwens van eentje aan het typen nu, kan je gewoon de kap eraf halen en zie je gewoon gelijk de vga kabel zitten. Deze zit wel gelijk op het moederboord, maar hij zit dus niet vast ofzo. Lijkt me ook onlogisch. Is een beetje lastiger te fabriceren dan met een losse connector. :)

kleurbleur.nl

Pagina: 1