Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT-Freeze

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc, een AMD Duron 700@950:9~, Abit KT7 Mobo, 192MB pc-133 RAM...en sinds ik die pc heb loopt na een tijdje spelen het spel vast...ook voordat ik hem oc'ed heb...ik moet dan gewoon helemaal rebooted met de reset-knop...en ik wordt er een beetje ziek van...:(

ik heb alle patches al gebruikt, ik heb nu de 432-patch want met de 436-patch liep ik soms tegen een muur op tijdens het spelen zodat ik een paar seconden niet meer voor of achteruit kon...

ik heb de cache van UT op 128 gezet (2/3 van RAM) maar dat helpt ook niets...:'(

ik heb een keybinding gemaakt om mijn UT-cache te flushen en dan heb ik er minder (geen?) last van, maar dat vergeet ik nog wel eens en dan loopt ie weer vast...|:(

heeft iemand hier daar een oplossing voor??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 18:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor videokaart heb je, en hoeveel watts voeding?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En is UT het enige spel dat freezed?

Verwijderd

Topicstarter
Voodoo3 3000 PCI, BigTower met 350Watt voeding...en het lijkt er wel op dat UT het enige spel is:'(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet hier een oplossing voor???:'(

• RubenDJ
  • Laatst online: 10:59
Installeer eens de nieuwste VIA drivers... Als dat niet helpt -> format c: >:)

specs

Verwijderd

Hmm, probeer eens je win mem te reduceren tot 192Mb, had ik eerst ook last van (met 256Mb), alles liep heel snel vast...

Nu nergens meer last van, mijn UT-cache staat op 192Mb :P

Anders precache proberen..

• Skidsteer
  • Laatst online: 30-10 15:30
Ik heb geloof ik hetzelfde probleem.

T-bird 900
ATi Radeon ViVo
128mb pc133
abit kT7

Soms hangt ie inderdaad, en soms vliegt ie naar win :((, oh shit, ik moet weg :)
I'll be back

• Skidsteer
Wauw, jullie hebben op me gewacht ;)
Anyhowz, ik heb dus de GOTY (Game of the year)-edition.
Ik dacht eerst dat het aan de systeembronnen lag, maar die zijn nu (zonder multimedia-shit van ATi en Creative) weer 80 a 90%
Zou het het virtueel geheugen kunnen zijn?
C: is een partitie van 5Gb van totaal 20 Gb, en er is nog 3 Gb op vrij... --> whatever, het is misschien teveel :? Moet ik ut ff manually instellen?

• Skidsteer
Trouwens, je hoeft C: niet te formatteren, want dat heb ik al gedaan, terwijl eigenlijk alleen WinMe erop stond.
Hoe zit dat met die cache-instellingen?

• Lizard
  • Laatst online: 12-11 23:02
Bij mij loopt die ook vast, enige hulp zo welkom zijn :)

Mijn setup:

duron 800, Abit KT7 Raid mobo met 256 MB pc133, Asus tnt2 ultra en de 6.47 detonators onder win2k.

Soms kan ik een tijdje goed spelen en dan plotseling loopt het beeld vast (muziek gaat door) en is een reboot de enigste oplossing.

• Skidsteer
Exact!
Maar soms geeft ie in windows een foutmelding die duidelijk met UT te maken heeft. Van die scriptjes uit de engine lijkt wel...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Als ik mijn CPU te ver overclock, dan gaat UT na 10 minuten ofzo opeens verschrikkelijk swappen naar de HD --> de swapfile wordt groter en groter totdat de hd vol is...
(oh ja, het spel gaat dan dus wel door, maar dan met 1 frame per 15 seconden ofz)

Dan moet ik ctrl+alt+del doen en dan end task kiezen --> zit ik weer gewoon in Windows.

Heel vreemd. Soms krijg ik dan ook zo'n UT script error (en dan gaat ie dus niet swappen)

Ik zou ff terugclocken

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Sephir0th
Zeker nog nooit van een edit knop gehoord?

Ik zou zeggen kijk eerst eens in je bios of dat allemaal goed is.

Ik neem aan dat dat wel goed zit omdat UT het enige spel is...

Laatste patch gedaan? Probeers eens nieuwe sound drivers. Zet je cache (van UT zelf) op 3/4 van je mem. Probeer eens Hardware Acc geluid uit te zetten.

Tja, ik had dit probleem ook soms op m'n PIII450 met TnT2U...weet alleen niet meer hoe ik het opgelost had. DX7..??

• Skidsteer
Ik heb niet eens hardware sound :)
Maar het lijkt erop dat ie steeds minder vastloopt, or is it just my imagination.... )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 16:36 schreef Lizard het volgende:
Bij mij loopt die ook vast, enige hulp zo welkom zijn :)

Mijn setup:

duron 800, Abit KT7 Raid mobo met 256 MB pc133, Asus tnt2 ultra en de 6.47 detonators onder win2k.

Soms kan ik een tijdje goed spelen en dan plotseling loopt het beeld vast (muziek gaat door) en is een reboot de enigste oplossing.
POTDOMME!!! dat had (met de nadruk op HAD) ik ook!!! Ik had mijn cache op 2/3 van mijn memory staan...maar nu heb ik UT helemaal opnieuw geïnstalleerd en de 432 patch gebruikt...en ik heb mijn UT cachemegsize weer op 4 gezet...en ik heb geen problemen meer...tot nu toe dan!*D

• Skidsteer
ARGH :?
WTF lullen jullie over UT cache, en dan vooral: waar stel ik het in?

• Agent-X
  • Niet online
Volgens mij kun je veel beter bij unreal 1 blijven :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 00:27 schreef Sephir0th het volgende:
ARGH :?
WTF lullen jullie over UT cache, en dan vooral: waar stel ik het in?
die stel je in in de UnrealTournament.ini (in UnrealTournament/System map)---->daar staat iets in over CacheMegSize....die staat standaard op 4, sommige mensen zeggen dat je hem op 2/3 van je RAM moet instellen. Dit werkte NIET bij mij...ik heb hem weer op 4 staan!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 05:40 schreef Maiar het volgende:
Volgens mij kun je veel beter bij unreal 1 blijven :P
CaT???:)

Verwijderd

Ik heb er ook last van. Zou het aan het MoBo liggen ( Abit KT7 met Athlon 800@800) Voor de rest heb ik een Viper 770 Ultra, een Sblive OEM. Het geheel draait op win2k.. Help! Het gaat 1 ronde goed, in de tweede gaat ie steevast hangen. Muziek loopt nog gewoon door en er is ook nog schijf activiteit... Zou echt niks meer weten waar het aan kan liggen. Heb win2k ook alweer opnieuw geinstalled!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad!*D

Verwijderd

Ik heb een mogelijke oplossing voor de SB Live gebruikers onder ons :):

ik draai Win2k/DX8/Det.6.31. en had altijd het probleem dat UT al bij het opstarten uitliep in een BSOD of tijdens het spel vastliep.
Ik heb dit - waarschijnlijk - verholpen door Directsound acceleration in Dxdiag van de standaardinstelling Full naar Basic te zetten (Standard instelling was ook brak).
DirectX schijnt dan geen gebruik meer te maken van je hardware buffers op je Live, maar dat neem ik maar voor lief: beter een systeem dat stabiel draait (#1 reden voor mijn keuze voor Win2k, anders was ik gewoon door blijven modderen in Win9x) dan één die constant BSOD's genereert.

• Skidsteer
Ik ga zo het cache gedoe ff testen.
Het kan aan WinME (heb ik) liggen, want m'n neef heeft de retail versie van Ali I. en die deed het totdat hij winME installeerde
Ik was al blij zat dat het niet aan m'n Radeon lag :)

• Lizard
  • Laatst online: 12-11 23:02
Een andere oplossing die lijkt te werken is een hotfix van M$ installen zodat Windows 2000 de VIA chipchet beter herkent. (Dit zit in SP2) Voor de mensen die niet kunnen wachten: http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=16327

Het lijkt hier te helpen... :)

• Agent-X
  • Niet online
Op donderdag 14 december 2000 10:03 schreef NusMan het volgende:

[..]
CaT???:)
Meoww :P

Ja dus hehe..welkom aan boord !*D

ik heb echt niets geedit hoor..echt niet..

Verwijderd

Topicstarter
Dank je CaT...*D...ik ben meestal te vinden op de www.unreality.org forums!
Pagina: 1