Toon posts:

[SBS2003] op IBM eserver serie's 225

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is veranderd (waar ik al bang voor was)

Het volgende:

Ik heb SBS 2003 succesvol geinstalleerd, yippie!
Maar toen wou ik een Belkin Wlan kaarje installeeren. Ik kreeg zo'n certificaat melding, maar over het algemeen kon deze genegeerd worden en werkt het toch maar deze keer niet!

Na de install meteen een BSOD, na reboot de foutmelding: NTDETECT failed.
Gezocht en ik vond dat de oplossing de repairoptie is via de setup van de CD-rom.
Nu kom ik dan alleen in DOS en ik weet niet zo goed welke optie ik dan moet kiezen?

Kan iemand me hiermee helpen??

Owk,

als het het niet onder deze plek in het forum hoort dan mijn excuses.......
maar ik kom niet uit het volgende:

Ik wil op een (nieuwe) IBM Eserver serie's 225 windows SBS 2003 installeren.
De server is net binnegekomen, 3 SCSI schijfjes zater er al in en ik heb met de ServerGuide van IBm de boel ingericht. 2 schijven op raid 1, en de andere los op raid 0. Schijven zijn geformatterd (zowel FAT32 als NTFS geprobeerd) en dan wil ik met de installatie beginen.
Tijdens het inrichten met de serverguide kun je aangeven welk OS je wilt, je kunt alleen kiezen voor W2k Server of W2K advanced Server. Op het einde van je instellingen moet je dan de W2k cd erin stoppen, aangezien ik SBS heb werkt deze optie voor mij dus niet.....
Dus ik keis voor ander OS, de server boot naar DOS en ik zie alleen een C:\. Ik weet neit of dit mijn echt C:\ schijf is of iets anders maar hij ziet geen andere schijven (ook geen CD-rom).

Wanneer ik de cd van SBS erin douw dan gaat het goed totdat ik kies voor "nieuwe installatie" (enter dus).

Hij geeft dan de melding dat windows geen schijven kan vinden en dus niet verder kan gaan met de installatie..........

Waar ga ik nou de fout in, en wat kan i doen om dit op te lossen?

Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring in heeft??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 09:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet even de driver diskettes van je scsi controller downloaden / aanmaken vanaf je CD, en als je bij het opstarten van je Windows F6 drukt, kan je deze diskette ingeven en doorgaan met de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
ok, kan ik me iets bij vorstellen, alleen als ik kijk op de driver cd zie ik daar wel verschillende dingen......maar als ik die op diskette zet werkt het niet, tijdens de installatie verwacht windows "txtsetup.oem", maar die staat niet op de cd....

Ook op het internet kan ik neits vinden. het gaat om een IBM ServeRAID controller.....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

IBM heeft echt een heleboel ServeRAID controllers - ik kan me niet voorstellen dat je op www.ibm.com geen enkele driver van jouw type raid controller kan vinden? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit was mijn oplossing voor het 1e probleem, helaas niet de oplossing voor het nieuwe probleem:

moest een andere cd hebben...............gelukkig zaten er maar 8 bij............
maar het is gelukt, windows SBS 2003 wordt nu geinstalleerd, loop dadelijk vast nog wel tegen andere problemen aan..........

Thanx iig!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een oplossing voor het nietuwe probleem?
Sorry voor de kick, maar anders valt het niet op dat het topic gewijzigd is......

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar staat een stukje over in een van de Guides: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. :Y)

offtopic:
De startpost veranderen is trouwens niet echt overzichtelijk, zet de nieuwe situatie de volgende keer ajb gewoon in een nieuwe reply onderaan (uitzonderingen daargelaten): dat leest makkelijker :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
owk, probleem is opgelost, via de repair optie moeten keizen voor bootfix of zowiets........

Thanx!
Pagina: 1