Toon posts:

Windows 98 SE NL en VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op onze Linux server een VPN server aan het configureren, alles werkt goed met verschillende soorten client's behalve Windows 98SE Nederlandse versie. Om VPN in windows te installeren moet je in Configuratiescherm->Software->Windows Setup->Comminucatie 'Virtual private network' aanvinken, maar het stomme is dat in de nederlandse 98SE versie dit er gewoon niet bij staat, terwijl dit wel zo is bij 95b NL en 98SE engels.

Wie weet hier meer over of kan even kijken of bij zijn Win 98SE Nederlands deze optie wel beschikbaar is?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 12:30:
Wie weet hier meer over of kan even kijken of bij zijn Win 98SE Nederlands deze optie wel beschikbaar is?
Als je het protocol gewoon installeert, dan zal hij erbij staan. :)
Maar om hem te kunnen installeren, moet je al ik me niet vergis eerst nog een patch draaien. Het probleem is alleen dat ik echt neit meer weet wat dat is, win98 is te lang geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder de patch moet je in 98 zowieso VPN kunnen installeren, maar ik de patch al wel geinstalleerd.
In 98SE UK moest ik voordat ik de vpn adapter in de netwerkeigenschappen had geinstalleerd via hat 'Software' pictogram in het configuratie scherm VPN installeren. Dus dat kan het niet zijn denk ik. Maar het maakt trouwens niet uit wat ik probeer ik kan gewoon niet VPN installeren via de 'Software' in het configuratie scherm. Zonder dit loopt VPN muurvast.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je moet even DUN upgrade 1.3 downloaden!..

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Tevens kan je onder Config. Scherm. Netwerk. Protocol toevoegen en dan
onder microsoft VPN aanklikken. Maar idd is het niet ideaal onder pre windows NT
machine's.

[ Voor 98% gewijzigd door avon op 09-12-2003 13:37 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wel eerst ff de nieuwste DUN update erop gooien.
B.t.w. W98 heeft bij mij ook nooit anders als problemen met vpn gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DUN 1.4 upgrade al, maar ik zal alles opnieuw proberen te installeren, weer.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb het hier met veel pijn en moeite aan de gang gekregen, maar neem van mij aan
dat het met Windows 2000 / XP een stuk sneller gaat.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles van Externe toegang en VPN zooi verwijderd, pc gereset, DUN 1.4 patch van microsoft.com geinstalleerd, weer pc gereset. Verbinding weer geprobeerd, dit keer liep de pc niet vast :-) maar kreeg ik alleen een 40 bits encryptie verbinding (dit staat mijn server niet toe) terwijl alle instellingen in de netwerkomgeving, externe toegang en het register op 128 bit stonden??? Dan maar gewoon nog een keer de DUN 1.4 exe uitvoeren en weer opnieuw opstarten, verbinding weet getest en hij deed het ???? :-)

Weer een echt windows probleem alle instellingen staan juist, je installeerd opnieuw, je heb daarna precies dezelfde instellingen maar dan werkt het ineens wel.

Maargoed, ik heb nu de windows VPN client werken onder 95, 98, 2000, XP Home en XP Prof.
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1