--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
En factory default reset levert alleen op dat alle waarden BEHALVE HET MAC ADRES gewist worden.....
[ Voor 56% gewijzigd door Coach4All op 09-12-2003 12:29 ]
De instellingen ( en naar later bleek de MAC adressen...) dus.
Mischien eerst firmware downgrade en dan weer upgrade.
Of toch iets zoeken wat de mac adressen in het bestand kan aanpassen. / dan nog achterhalen wat de originele mac adressen waren. (1 van de 2 zal op de stikker aan de onderkant staan)
Volgens mij is die backup trouwens wel een firmware file
[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 10-12-2003 00:22 ]
Firmware up- en downgrade werken niet qua instellingen ( die blijven behouden )..
Is er echt niemand die mij de backup file kan mailen op de_coach at hotmail punt com of naar linksys at coach4all punt net ????
Ik heb trouwens al een paar dagen op google gezeten, en slechts een perl-script gevonden die het adres mogelijk aan zou kunnen pakken.... Heb echter totaal geen ervaring met Perl....
[ Voor 28% gewijzigd door Coach4All op 10-12-2003 07:08 ]
Wat moet je trouwens met een backup file van iemand anders ? Dan heb je nog steeds niet je eigen MAC adres terug.
Als het puur gaat om 'een' MAC adres, kun je natuurlijk je bestaande op 1 van de 2 aanpassen (althans, ik neem aan dat dat kan ?).
BTW: Al eens een mailtje naar Linksys gewaagd ?
[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 10-12-2003 08:58 ]
Het gaat inderdaad om 'n mac adres, eenvoudig veranderen gaat niet omdat die backup files hexadecimaal / encrypted zijn.....
Heb ook al mail naar linksys gestuurd, die adviseren om opnieuw firmware 1.06 erop te zetten. Heb weinig hoop maar ga het vrijdag wel proberen. Mocht dat niet helpen ( en niemand mij al aan een ander adres geholpen hebben ) dan horen ze dat maandag wel weer van me.
<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25
Heb je gemailed, maar (nog) geen reactie, mijn adres staat een aantal berichtjes naar boven....BwO schreef op 10 december 2003 @ 22:39:
Ik heb hier 2 Linksys Wap54G's dus ik kan er wel voor zorgen... mail me maar even (adres staat in profile).
Verwijderd
ze zijn steeds meer bezig het mac spoofing tegen te gaan, omdat de controle steeds meer uit de hand loopt.
Straks loop je dus het risico dat de boel uit de lucht gaat.
Ergens in het kastje moet de org mac staan, wat jij ziet is gewoon de config natuurlijk.
Ik zou er zeker even werk van maken, en in mijn geval als ik het had, had ik linksys met zijn stropdas over de balie getrokken
belachelijk toch dat een config file je mac adres vervangt.
Heb je al eens geprobeert het mac adres veld na restore leeg te maken.
Wat jij ziet is een overrule functie, is het niet zo dat als je hem leeg maakt dat de org naar boven komt.
Daar kun je je MAC adres instellen
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Zal het morgen eens proberen....DGTL_Magician schreef op 14 december 2003 @ 12:03:
http://<ipadres van WAP54G>/dummy.asp
Daar kun je je MAC adres instellen
Zou wel een heel eenvoudige oplossing zijn, vaag dat ik die nog nergens had gevonden....
Edit: ff google gedaan op wap54g en dummy.asp en ik vond dit http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?t=1085 ...... Eindelijk, thanx, dit lijkt de oplossing......
Dat het zo eenvoudig is.....
[ Voor 27% gewijzigd door Coach4All op 14-12-2003 17:43 ]