Wat UPC/Chello me nou toch flikt... :(

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:26

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik had vandaag een afspraak om kabelinternet te krijgen in mijn studentenkamer. De installateur was, bij wijze van zeer grote uitzondering, op tijd daar, maar ik was helaas niet aanwezig, en dus deed mijn broer voor die vend de deur open. Dus die vend gaat het systeem waarin de netwerkkaart komt te hangen opstarten en ziet dat daar Win2000 Server op draait. Ook merkt ie op dat er al een netwerkkaart inzit (waar trouwens niks op aangesloten is, want naast die PC staan er alleen een bank en TV daar, de rest komt dit weekend/deze week). Op zich zou dit natuurlijk geen probleem moeten zijn, maar wel voor deze installateur: "Ja, U heeft hier een server draaien en daarmee gaat U straks het Internet delen dus kan/mag ik U niet aansluiten." En mijn broer, die natuurlijk geen goed verweer heeft, laat hem dan nog gewoon weggaan...

Mijn probleem is nou: Hoe durft die vent te denken dat Win2000 Server + netwerkkaart = Inet Sharing. Dat het mogelijk is weet iedereen, maar met Win98 is het net zo goed mogelijk, en daar hebben ze geen probleem mee. Ik vind dit zo stom he.... het is net alsof je een boete krijgt voor CD's kopieren omdat je Nero op je systeem hebt staan (maar nog nooit een illegale CD hebt gemaakt).

Vanmiddag heb ik natuurlijk lopen klagen bij de helpdesk, en die zeiden ook dat de monteur de kabelmodem gewoon had moeten aansluiten, maar dat ikzelf de netwerkkaart moest installeren omdat Win2000 niet door Chello ondersteund wordt (|:(). En nou moeten we dus waarschijnlijk weer weken gaan wachten voordat er weer een montuer kan komen :(:(

Schijt Chello....

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik was laatst ook niet thuis toen een monteur langs kwam (had een probleem met m'n kabelmodem.. 1e x in 1 jaar).. Mijn huisgenoot deed open en bracht hem naar de modem (die achter de server en onder de hub stond waaraan alle andere 5 computers van mij en mijn huisgenoten aangesloten zijn).. Heeft alles gewoon doorgemeten, en het enige wat hij van het netwerk zei was "hoe doen jullie dat? Ben best benieuwd"...

Toch best klote dat mensen voor kabelmodem niet tussen provider kunnen kiezen!!

[edit]typo en vergeten te zeggen dat ik bij essent@home zit

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmmm das wel een beetje genaait ja... Ik weet dat @home er bijv. niet moeilijk over doet ;)..
Ik vind het ook echt vaag dat iemand daar moeilijk over doet. Dat je je eigen netwerkkaart onder win2k zelf mag doen snap ik... maar dat is ook niet boeiend...

* IceStorm hoopt voor je dat je een beetje snel een andere monteur krijgt ;)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lame! Onze installeur gaf onz zelfs tips voor t aanleggen van een netwerk :D

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Het ligt niet direct aan Chello/UPC maar aan de bedrijfen die ze inhuren en die dan weer zomaar monteurs aan nemen. :(

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 21:23

Exterazzo

Qeasy

Onze installeur was pas dom, hij vergat eerst zijn gereedschapsdoos, toen haddie die opgehaald bij ze vorige klant. Kwam ie bij de computer en ik had dus 2 monitor op 1 pc aangesloten, vraagtie: 'op welke compu moet het worden geinstalleerd?' Ik: 'erm, das maar 1 compu hoor'
Hij: 'Ow ja, maar 2 monitoren!!!!'
Ik: 'Ja da kan gewoon hoor!!'
Hij: 'Hoe dan, leg me da ff uit
Ikke dus uitleggen, moest ik nb zelf ook nog me netwerkkaart erin pleuren omdat hij niet wist hoe da moest :D
Toen was alles geinstalleerd, toen vroeg hij of ik NFS4 voor hem wilde kopieeren :)
Maffe gast da man :D

Audentia

• X-Stuff
Whahahaha.......... :D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als Casema ooit in de gaten krijgt dat LEERSUM wel DEGELIJK al 20 jaar onder Casema valt .. en ik dus ook es een keertje kabel krijg (Casema is kut maar gemiddeld 700 per 2 maanden aan KPN overmaken is ook niet alles)....... dan mag die monteur rotzooien met de kabelaansluiting wat hij wil maar van mijn PC blijft die vent dus echt af.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik waarschijnlijk eerder ADSL hier heb dan Kabel.. en krijg ik kabel....heb ik Casema.. :r :r :r :r

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• X-Stuff
Ik hou het lekker bij chello, geen problemen mee, (ook toen ik nog niet bij UPC werkte), adsl is mij te duur om te laten installeren en kwa snelheid ga ik nouw ook niet echt super omhoog.

(En kep ook geen aansluiting meer bij KPN)

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik kan het zelfs nog leuker maken. Bij een kennis van mij kwamen ze ook Chello aanleggen. De installateur installeert netjes de eerste pc en ziet daarna ook nog de tweede pc staan. Vraagt hij: Zal ik daar ook internet op installeren? Nou zegt mijn kennis, die pc doet het helemaal niet. Waarop die installateur antwoordt kan ik zaterdag terugkomen? Zo gezegd zo gedaan de installateur komt zaterdag terug maakt die ene computer en legt tussen de twee computers ook nog een netwerk aan. Hij zorgt er dus als ware voor dat mensen zijn baas (UPC) oplichten.>:) Dus het is volgens mij compleet afhankelijk welke installateur je hebt of hij er naar kijkt dat je een netwerk hebt. Bij mij gaf hij trouwens ook tips hoe ik internet moest delen over mijn eigen netwerk.

• RedHat
  • Laatst online: 19-08 17:29
erm... hiero vroeg hij om win98 cd... heb hem maar ff geleend toen, maaruh, alle driver files stonden gewoon in m'n system map 8-)

Maar was wel lachen met die monteur... hij had m'n bandwidth met 25% omhoog gegooid, maar toen kwamen ze met limieten, max 16 kb/sec (bah) vroeger haalde ik altijd 40 kb/sec

Verwijderd

Lullig voor je.... :(

Ik draai ook een servertje (uiteraard) maar om moeilijke figuren te voorkomen heb ik mn server ff weggehaald, een oude bak neer gepleurd en er ff win95 op geknald.... Nou ok, die vent komt, kijkt me es vaag aan dat ik met een p75 kabel wil en installeert netjes de hele tering zooi... Ok, internet werkt.. vent weg.... Dus ik loop naar boven, ros dit pc aan de kant, zet mijn server neer en installeer de hele boel.. :9
Pagina: 1