Toon posts:

Activeren active directory Windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van Windows 2000 server en de installatie van de netwerkkaart driver kom ik bij het onderdeel Active directory installeren.
Nadat dit geinstalleerd is wordt de dns server ook geconfigureerd, waarna de computer opnieuw opgestart moet worden.
Op dit moment gaat het mis, tijdens het opstarten blijft de server nu hangen bij "bezig voorbereiden van netwerkverbindingen".
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Op de server heb ik 1 werkstation aangesloten door middel van een crosover kabel en de netwerkkaart is van het type Intel pro 100s.

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Het hangt een beetje van de performantie van je systeem af, maar dit kan echt wel hééééééééél lang duren..... daarna zou het vlot moeten lopen als je ergens hebt onderbroken zou ik een reinstall aanraden
een f*ck*d active directory is niet echt wat je zoekt....

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

Topicstarter
klopt, maar ik heb hem al wel ongeveer een uur laten staan en nog gebeurd er niks.
Ook heb ik de istallatie nog weer een keer helemaal opnieuw uitgevoerd, het enige waar ik nog aan zou kunnen denken is dat ik niet eerst de service packs heb geinstaleerd. Maar zou dit zoveel invloed hebben dat ik de active directory helemaal niet operationeel krijg voordat ik ze geinstalleerd heb?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Even uit het hoofd, kwam dit niet doordat de machine zelf niet in DNS opstond, en er tevens geen reverse ptr record is?
Probeer eens de server aan dns toe te voegen (+ptr)

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
ja dat gaat dus juist niet, omdat ik niet kan inloggen en de dns op deze server actief moet worden.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25
dns probleem.

In veilige modus in je ip instellingen de server zelf instellen als dns server.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Mja, je DNS is gewoon niet in orde. Altijd eerst je DNS helemaal in orde hebben, dán pas Active Directory installeren.

Zoals Grolsch zegt, proberen te herstellen. En anders even een nieuwe installatie en zorgen dat je DNS er klaar voor is.

Zie ook dit: http://gathering.tweakers...t_messages/832045#win2000.

Succes d'rmee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.