Dual Boot (Dos 6.2 en windows 98SE)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 19:05
Hallo allemaal.

Ik zal eerst even uitleggen waarom ik wil kunnen booten tussen MS-Dos 6.2 en Windows 98 SE.

Ik heb op school het project IdFixIT 2 (ict opleiding dus) en daarin is het 1 van de opdrachten om bij het opstarten te kunnen kiezen uit MS-Dos 6.2 en Windows 98 SE. Ik heb alles op het moment geinstalleerd (allemaal FAT16 partities wat ook bij de opdracht hoord) maar ik kom alleen niet uit dat Dual Boot gebeuren!!! Heefd er iemand een idee welk programma k het beste kan gebruiken of wat ik het beste kan doen?

Even voor de duidelijkheid.. Ik ben totaal geen LEEK in de windows wereld maar ik de dual boot wereld valt nog wel wat te leren voor mij. Jullie hoeven dus geen baby uitleg te geven ^_^ (komt voor veel van me klasgenoten wel goed uit maar ik snap de ingewikkelde taal ook) :)

---------------EDIT by myself---------------
Ik heb hier de zoekopdracht al gedaan en ook google gebruikt maar ik vind steeds maar win2000 en xp dual boot dingen.

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door markg85 op 09-12-2003 12:02 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Optie1:
Installeer MS-DOS 6.2x
Installeer Windows 3.1x
Installeer Windows 98SE 'Upgrade'

Een volledige versie van 9x kun je niet naast MS-DOS/Win31 draaien omdat het geen upgrade betreft. Je krijgt dan ook een leuke foutmelding van Windows als je het toch probeert.

Optie2:
Gebruik meerdere primaire partities.
Eentje voor MS-DOS en eentje voor Windows 98SE. Je kunt dan met b.v. Bootmagic tussen de twee besturingssystemen switchen :)

C:\>_

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 19:05
Bedankt voor de reactie maar weet je ook nog andere programma`s?? beetje simpele proggies (niet dat ik bootmagic niet snap maar die vind ik zo lelijk) Ik heb het liefst gewoon tekst.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bloasfist geeft een nuttige link, verder moet dit vast wel te vinden zijn, en is het niet de bedoeling dat wij je schoolwerk gaan doen natuurlijk :)

Dit topic is gesloten.