Sorry voor de schop, maar ik heb een soortgelijk probleem...
Ik heb een schotel + digitale ontvanger gekocht, en die zooi krijg ik niet aan de praat - ik wil er Astra 1H en 1G mee gaan ontvangen (voor BVN vooral)...
Ik heb een Axil 80cm-schotel (terwijl een 60cm zou moeten voldoen)
Een Boston digitale demodulateur (was een setje met de schotel...)
De schotel heb ik op de antennemast op het huis gemonteerd, en zo goed mogelijk goed uitgericht als dat met een Padvinderscompasje lukt

(153,5° horizontaal en 32,5° verticaal, berekend adhv de positie van de satelliet, 19,2° west, en de positie van mijn huis, 1,6° oost, 47,2° noord, met het calculeertooltje dat in de ontvanger gebouwd zit).
Op de antennemast, achter het kastje waar de signalen van de drie normale antennes tot één signaal worden gecombineerd, heb ik nog zo'n doosje gezet om dat signaal weer te combineren met die van de schotelantenne. In huis heb ik de wandcontactdoos vervangen door ééntje met drie pluggen, die die drie signalen (TV, radio en satelliet) weer uitelkaar plukt.
Maar ik heb geen signaal. De signaalsterkte is 10 (op een schaal tot 100), en is niet te verbeteren door de schotel een klein beetje te draaien, en de kwaliteit van het signaal is tussen de 40 en 45, terwijl dat toch minstens 70 moet zijn. Weet iemand wat er hier loos kan zijn?
(Anders maandag maar een installateur bellen...)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.