Toon posts:

Schotel gerotzooi...

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na een hoop gekloot met mijn schotel richten hebben we het eindelijk voor elkaar gekregen om een signaalsterkte van 4 - 5 te krijgen. Nu ga ik hem afstellen, blijkt dat veronica/rtl5 het niet doen (die zitten bij ons in het pakket, ja, standaard :)). dus ik zoek opnieuw op kanalen, raad eens; Gaan er nog een stel andere kanalen die ik eerder had ook weg! (NL1/Yorin/enzenz...) nu is mijn vraag aan jullie: WTF?!!?

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe los ik dit op? erg vreemd....

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien makkelijk om aan te geven welke decoder en schotel enzo je hebt :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
oops sorry ja, vergeten:

Receiver: Philips DSX7072
Schotel: Triax TDS 78.
alles is gewoon aangesloten zoals het hoort....dus....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:53 ]

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik weet er niet zo veel van af maar is het nie zo als je de schotel een centimeter naar links of rechts verkeerd heb dat die dan een kilometer ervanaf zit ofzoiets ??

just my 2 cents

maar op welke sateliet wil je die richten ?

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
De software die in de schotels zitten zijn heel gevoelig, neem de mijne die geeft een signaal sterkte van 4, wanneer ik die van mijn broer er aan hang (zelfde schotel en software) dan slaat de meter volledige uit.
Wat ik zelf altijd doe is de schotel uitrichten op Ned 2, en meestal als je die er goed voor hebt werken de andere kanalen ook.

En voor de philips kun je trouwens leuke software krijgen....
kijk hier maar eens (http://www.zeguers.be/)

[ Voor 14% gewijzigd door bmwman op 09-12-2003 11:51 ]

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 11:08
Digitaal is inderdaad heel gevoelig. Soms heb je wel eens software matige storingen met canal+ pakket zenders. Het wil wel eens helpen ff je smartcard erin en eruit te halen.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Hellie112 schreef op 09 december 2003 @ 11:50:
ik weet er niet zo veel van af maar is het nie zo als je de schotel een centimeter naar links of rechts verkeerd heb dat die dan een kilometer ervanaf zit ofzoiets ??

just my 2 cents

maar op welke sateliet wil je die richten ?
Astra 1G

Het vreemde is dat hij ze wel vind, en hij ziet ze ook als je erlangs zapt (de naam) maar het beeld blijft gewoon zwart...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:55 ]

• bmwman
In het menu kun je de LNB aan en uit zetten, het wil ook wel eens gebeuren dat die uitstaat. (LNB is de kop die op de schotel zit)

En wat betreft de schotel, als je een 60 cm schotel hebt dan is die wat gevoeliger als dat je een grotere hebt bv 80 cm.
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:53:

Het vreemde is dat hij ze wel vind, en hij ziet ze ook als je erlangs zapt (de naam) maar het beeld blijft gewoon zwart...
Vaak zit dit in de afstelling van de verticale uitrichting. Dus vermoed dat hij horizontaal wel goed staat nu.

[ Voor 74% gewijzigd door bmwman op 09-12-2003 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bmwman schreef op 09 december 2003 @ 11:55:
In het menu kun je de LNB aan en uit zetten, het wil ook wel eens gebeuren dat die uitstaat. (LNB is de kop die op de schotel zit)

En wat betreft de schotel, als je een 60 cm schotel hebt dan is die wat gevoeliger als dat je een grotere hebt bv 80 cm.
De LNB staat aan, anders zouden we ook geen signaal krijgen.... :Y)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wild gokje ....

hoe is de staat van de decoder,

is het nieuw, of is er softwarematig mee 'gespeeld' ?

dit is nl. het geval, als er nieuwe firmware ingezet is, en deze is niet helemaal 100% dan krijg je geen beeld, ( seca2) ook niet met een officieel C+ smartcard

deze werkt nl. alleen in originele decoders

( kom nou niet met het verhaal dat het wel zo is, dat weet ik, maar dat is niet het probleem ;) )

Verwijderd

Topicstarter
uhhhm.....hoe bedoel je? :p er is niet mee geklooid, hij is nieuw..... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
bmwman schreef op 09 december 2003 @ 11:55:

[...]

Vaak zit dit in de afstelling van de verticale uitrichting. Dus vermoed dat hij horizontaal wel goed staat nu.
Hoe moeten we weten of ie verticaal goedstaat?!? :?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij staat de polarisatie verticaal

kun je vinden in schotel instellingen
van schotel 1

** Edit : adress weg ;) ****
schotel instellingen vindt je onder
MENU > ANTENNE-INSTELLINGEN en dan op B meen ik zo uit het blote Ei

[ Voor 42% gewijzigd door FreshMaker op 09-12-2003 12:21 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
de zwakste zenders zijn Nederland1/2/3 als je die in goede kwaliteit hebt moet je de rest ook probleemloos ontvangen.

is dit niet zo ; check dan de volgende dingen:

vrij zicht (dus geen bomen,takken,bladeren etc)
check je LNB.. (het is onwaarschijnlijk maar het komt wel eens voor dat er een defect in zit waardoor je bepaalde zenders wel krijgt en anderen niet)

slaat de signaalmeter wel uit op de zenders waar je geen beeld krijgt?

vooralsnog lijkt me een afstellingsprobleem.

[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 09-12-2003 12:20 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
kijk eens of bvn het wel doet
zo ja canal+ bellen
ze zijn over op andere codering
en als jij een abo hebt,krijg jij een nieuwe kaart

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:52
Uitrichten op BVN, vervolgens kijken of je andere gratis zenders kunt ontvangen. Wat is je signaal sterkte op het canal plus pakket als het beeld zwart blijft? Is namelijk ook handig om te weten. Verder kun je proberen LNB spanning aan/uit te zetten en de LNB in te stellen op universele LNB. Als je een dubbele LNB hebt kun je ook nog proberen met DiSeqC instellingen te klooien. Is je cardslot geschikt voor canal plus? Is hij van je juiste software voorzien om MediaGuard Seka 2 te kunnen decoderen? Is je kaart mischien verouderd? Zou namelijk ook kunnen omdat ze op Irdeto II en Seka 2 zijn overgegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Chatslet op 09-12-2003 12:30 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 14:33
De standaard zenders ned 1,2,3 ect zijn nog steeds normaal irdeto, canal+ rood/blauw zijn irdeto2/seca2, dus de normale zenders zou je nog moeten kunnen ontvangen.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:52
@Lizard:
Ik denk dat hij ook meer met een uitricht probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 09 december 2003 @ 12:23:
kijk eens of bvn het wel doet
zo ja canal+ bellen
ze zijn over op andere codering
en als jij een abo hebt,krijg jij een nieuwe kaart
BVN doet het, maar ik net dus bellen naar C+; 0,70 Euro P/M :| ben wel goed maar nie gek 8)7 dat is dus echt kut......hmmmm....ach, ik bel gewoon...

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51

BzR

Alleens geprobeerd een nieuwe transponder scan te doen voor de Astra, of ik weet niet of je voor jouw decoder zenderlijsten kan downloaden en er in kan laden, soms wil het weleens voorkomen dat Canal+ de frequenties iest veranderd en dan krijg je dus inderdaad dat sommige kanalen het niet meer doen.

Andere codering lijkt me stug alles is nog steeds Irdeto 1 of Seca 2 of voor Canal+ blauw en rood geld irdeto2 of seca2, en met een originele kaart moet je de updates gewoon kunnen ontvangen, en asl dat al zo zou zijn heb je op niks geen beeld meer behalve op BVN, ik heb op alle zenders gewoon beeld.

[ Voor 38% gewijzigd door BzR op 09-12-2003 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
BzR schreef op 09 december 2003 @ 12:34:
Alleens geprobeerd een nieuwe transponder scan te doen voor de Astra, of ik weet niet of je voor jouw decoder zenderlijsten kan downloaden en er in kan laden, soms wil het weleens voorkomen dat Canal+ de frequenties iest veranderd en dan krijg je dus inderdaad dat sommige kanalen het niet meer doen.
en waar zit dat knopje waar ik dit mee kan doen :)

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51

BzR

Geen idee ik heb geen Philips decoder, ik heb een Dreambox 7000s.Ik denk dat je daarvoor even de handleiding moet raadplegen, of even op www.sat4all.com moet kijken of daar een uitleg staat hoe je een nieuwe transponder scan kan doen op
jouw decoder.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Lizard schreef op 09 december 2003 @ 12:29:
De standaard zenders ned 1,2,3 ect zijn nog steeds normaal irdeto, canal+ rood/blauw zijn irdeto2/seca2, dus de normale zenders zou je nog moeten kunnen ontvangen.
Met een ongepatchte Philips ontvang je echt geen Irdeto-1 hoor. Afstellen doe je beter op de FTA zenders, en check dat je zowel horizontaal als verticaal hebt.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 14:33
Bigfoot schreef op 09 december 2003 @ 12:48:
[...]

Met een ongepatchte Philips ontvang je echt geen Irdeto-1 hoor. Afstellen doe je beter op de FTA zenders, en check dat je zowel horizontaal als verticaal hebt.
Dat wist ik niet, ik ken de Philips niet, zelf heb ik een Humax 5400 met ToH erin, maar ok, dan is afstellen op BVN ofzo misschien een optie :)

• Bigfoot
Lizard schreef op 09 december 2003 @ 12:58:
[...]

Dat wist ik niet, ik ken de Philips niet, zelf heb ik een Humax 5400 met ToH erin, maar ok, dan is afstellen op BVN ofzo misschien een optie :)
De Philips is een SECA ontvanger, maar als je hem patched ontvangt ie ook (o.m. irdeto), net als jouw Humax.

• bmwman
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 12:10:
[...]

Hoe moeten we weten of ie verticaal goedstaat?!? :?
Pfff das toch niet zo moeilijk 8)7 gewoon je schotel op en neer bewegen, en niet heen en weer net zolang totdat je beeld hebt O-)

[ Voor 6% gewijzigd door bmwman op 09-12-2003 17:11 ]

• Crest
  • Laatst online: 04-07 20:34
Tip: schotel uitrichten doen met een natte theedoek over de LNB. Zowel horizontaal als vertikaal uitrichten tot je het beste signaal hebt.

• ScuL
  • Nu online
Wat mensen al niet verzinnen om het signaal van de Astra af te zwakken :D

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sorry voor de schop, maar ik heb een soortgelijk probleem...

Ik heb een schotel + digitale ontvanger gekocht, en die zooi krijg ik niet aan de praat - ik wil er Astra 1H en 1G mee gaan ontvangen (voor BVN vooral)...

Ik heb een Axil 80cm-schotel (terwijl een 60cm zou moeten voldoen)
Een Boston digitale demodulateur (was een setje met de schotel...)

De schotel heb ik op de antennemast op het huis gemonteerd, en zo goed mogelijk goed uitgericht als dat met een Padvinderscompasje lukt ;) (153,5° horizontaal en 32,5° verticaal, berekend adhv de positie van de satelliet, 19,2° west, en de positie van mijn huis, 1,6° oost, 47,2° noord, met het calculeertooltje dat in de ontvanger gebouwd zit).

Op de antennemast, achter het kastje waar de signalen van de drie normale antennes tot één signaal worden gecombineerd, heb ik nog zo'n doosje gezet om dat signaal weer te combineren met die van de schotelantenne. In huis heb ik de wandcontactdoos vervangen door ééntje met drie pluggen, die die drie signalen (TV, radio en satelliet) weer uitelkaar plukt.

Maar ik heb geen signaal. De signaalsterkte is 10 (op een schaal tot 100), en is niet te verbeteren door de schotel een klein beetje te draaien, en de kwaliteit van het signaal is tussen de 40 en 45, terwijl dat toch minstens 70 moet zijn. Weet iemand wat er hier loos kan zijn?

(Anders maandag maar een installateur bellen...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Bigfoot
2 dingen waar je op moet letten:

1) Sluit eerst je receiver rechstreeks op de LNB aan. Of dat kastje wat je er nu tuissen hebt werkt is zeer de vraag. Sleep desnoods je TV en receiver naar boven, dat werkt het simpelste. Ook is een analoge satfinder (10-15 euro) makkelijk voor afstellen.

2) Let op de elevatie, je noemt 32.5 graden, dat klopt wel ongeveer maar een pffset schotel moet niet onder een hoek van 32.5 graden kijken, wel zit er meestal een gradenboog aan, die je dan op 32.5 kan instellen.

• ScuL
  • Nu online
Eh de satelliet staat op 19,2 oost misschien dat dat je probleem is! :D

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-ScuL- schreef op 01 mei 2004 @ 13:45:
Eh de satelliet staat op 19,2 oost misschien dat dat je probleem is! :D
Ik heb in mijn post idd oost en west omgedraaid... De sat is op 19,2° oost, ik zit op 1,6° west...

De verticale instelling heb ik idd mbv de gradenboog op het monteerstuk ingesteld.

Een 80cm breedbeeld-tv sleep je niet zo snel de trap op trouwens... :P

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ScuL
  • Nu online
Probeer het met een klein 37cm TV-tje als je die ergens kunt ritselen.. Het beste is om uit te richten mbv een analoge ontvanger of satfinder trouwens.
Maar 1,6 west, zit je in Engeland ofzo? Dacht dat België in ieder geval niet westelijker dan greenwhich liep :D .. ah heb 't al. ergens boven Nantes, Frankrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 01-05-2004 14:09 ]

• Bigfoot
Moet de schotel perse boven op de mast, kan ie niet aan de muur? Het is belangrijk dat ie stevig vast zit, ook bij harde storm.

Evt. kun je hem misschien eerst beneden af stellen om er zo wat ervaring mee op te doen en te zien of je split-kastje werkt.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigfoot schreef op 01 mei 2004 @ 16:00:
Moet de schotel perse boven op de mast, kan ie niet aan de muur? Het is belangrijk dat ie stevig vast zit, ook bij harde storm.
Het is een huurhuis... Dus aan de muur hangen is geen optie. Bovendien is de "goede" kant van de muur tegen de tuin van de buren aan...
Evt. kun je hem misschien eerst beneden af stellen om er zo wat ervaring mee op te doen en te zien of je split-kastje werkt.
Ik heb niets om hem beneden op vast te maken...

Ik heb geprobeerd andere satellieten te pakken te krijgen (zoals Hotbird en Atlantic Bird) maar die geven ook geen gehoor. Dus ik denk dat het de kop is die defect is, of idd de bekabeling. Maar die bekabeling werd mij aangeraden door de verkoper van de schotelset, dus dat zal ook wel goed moeten zitten - en de TV via de antenne, die via de zelfde bekabeling gaat, doet het perfect.

• Bigfoot
Dan zet je hem toch gewoon schuin tegen een krat bier ofzo :)

Maar een satfinder is wel handig hoor!

Waarom zou je hem niet aan de muur van een huurhuis vast mogen maken, staat dat in je contract?

• OgWok
  • Laatst online: 20:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Bigfoot schreef op 01 mei 2004 @ 16:51:
Dan zet je hem toch gewoon schuin tegen een krat bier ofzo :)

Maar een satfinder is wel handig hoor!

Waarom zou je hem niet aan de muur van een huurhuis vast mogen maken, staat dat in je contract?
enigzins
offtopic:
de verhuurder kan je niet verbieden een schotel te gebruiken; wel kan hij vragen het zo te doen dat er zo weinig mogelijk mensen last van hebben. Ze kunnen je niet verbieden via de ether radio/tv signalen te ontvangen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Bigfoot
OgWok schreef op 01 mei 2004 @ 17:24:
[...]

enigzins
offtopic:
de verhuurder kan je niet verbieden een schotel te gebruiken; wel kan hij vragen het zo te doen dat er zo weinig mogelijk mensen last van hebben. Ze kunnen je niet verbieden via de ether radio/tv signalen te ontvangen.
Ik denk niet dat het Nederlandse recht van belang is bij het plaatsen van een schotel in Frankrijk...

• OgWok
  • Laatst online: 20:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Bigfoot schreef op 01 mei 2004 @ 17:35:
[...]

Ik denk niet dat het Nederlandse recht van belang is bij het plaatsen van een schotel in Frankrijk...
Het is een overeenkomst, het convent van Rome art. 75.
Alles wat iemand wil ontvangen uit de ruimte, en niet via de standaard
geleverde ontvangst geleverd kan worden, diegene mogen onder voorwaarden van bouwkundige voorzieningen en een passende verzekering een antenne of in de vorm van een schotel.

offtopic:
Nu kan het wel schelen als je als Nederlander in Frankrijk het recht wil afdwingen, via een rechtzaak, om een schotel te plaatsen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In Frankrijk mag een verhuurder het plaatsen van een schotel op een bepaalde manier verbieden, mits hij een alternatief biedt. Dus als de eigenaar van een flatgebouw niet wil dat mensen schotelantennes aan de balkons hangen, dan moet hij ervoor zorgen dat de bewoners de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld hun schotelantenne op het dak van het gebouw te plaatsen.

In mijn geval zou de huisbaas me waarschijnlijk verbieden het ding aan de muur vast te maken, en als alternatief de al bestaande antennemast aanbieden. Dan hang ik hem daar liever meteen zelf op. En als we weggaan, dan haal ik gewoon die schotel er weer af, en er blijft geen enkele schade ofzo over.

Ik heb trouwens waarschijnlijk gevonden wat het probleem is. In de meterkast zit een splittertje. En het bereik van dat splittertje bestrijkt alleen maar analoge radio- en TV-signalen... 8)7 Boven hebben we toch geen TV, dus gewoon een female-female F-connectortje kopen om dat ding te by-passen en klaar is Henkie. Hoop ik :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ça y est, ik heb BVN! Gisteren Soldaat van Oranje gekeken na het oerhollandse NOS-nieuws. :)

Zo'n satellietrichtertje kost dan wel wat duiten, maar je richt er je schotel wel lekker fijntjes mee zeg. 2 seconden werk met dat ding :)

• Bigfoot
Wat voor receiver heb je eigenlijk? Je kunt namelijk ook vrij eenvoudig de 10 basiszenders van Canal Digitaal (Irdeto-1 codering) open krijgen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigfoot schreef op 05 mei 2004 @ 11:24:
Wat voor receiver heb je eigenlijk? Je kunt namelijk ook vrij eenvoudig de 10 basiszenders van Canal Digitaal (Irdeto-1 codering) open krijgen.
Mx. Alba schreef op 01 mei 2004 @ 13:29:
Een Boston digitale demodulateur (was een setje met de schotel...)
En welke zenders zijn die "10 basiszenders"?

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 05-05-2004 11:56 ]

• Bigfoot
Is die Boston een FTA receiver of zit er ook een Common Interface slot (voor een CAM= formaat van een PCMCIA module) in?

Of zit er ook nog een kaartlezer embedded?

10 basiszenders zijn: Ned1,2,3, RTL 4,5, SBS6, Net 5, Yorin, Veronica, TMF. Deze zijn dus Irdeto-1 gecodeerd.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigfoot schreef op 05 mei 2004 @ 12:13:
Is die Boston een FTA receiver of zit er ook een Common Interface slot (voor een CAM= formaat van een PCMCIA module) in?

Of zit er ook nog een kaartlezer embedded?

10 basiszenders zijn: Ned1,2,3, RTL 4,5, SBS6, Net 5, Yorin, Veronica, TMF. Deze zijn dus Irdeto-1 gecodeerd.
Het is een FTA-receiver. In de behuizing zit wel een klepje gebouwd, maar dat is omdat ze dezelfde behuizing ook voor andere modellen gebruiken.

• Bigfoot
Mx. Alba schreef op 05 mei 2004 @ 13:25:
[...]

Het is een FTA-receiver. In de behuizing zit wel een klepje gebouwd, maar dat is omdat ze dezelfde behuizing ook voor andere modellen gebruiken.
Dat is jammer dan, voor enkele tientallen euro's extra had je een CI receiver gehad, daar kun je een cam inschuiven om 100en gecodeerde kanalen te openen.
Pagina: 1