Toon posts:

Seagate 160 gig geeft 127,99 aan (aldi pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij misschien uitleggen waarom de hardisk van de medion 8080 xl
maar 127,99 aangeeft, terwijl dit een 160 gig schijf is, ik heb alles meteen geformateerd en het blijft gewoon.

Er is ook al een medion monteur bijgeweest, maar die vent begreep nog minder van computers als mijn oma, hij heeft er een nieuwe hd ingedaan. Ik kijken in verkenner en met speedfan maar constateerde het zelfde probleem.

Dus het omruilen had geen zin

Hoe kan ik dit oplossen?

hoop snel wat van jullie te horen

groeten Geert Wesselink

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

Wellicht meerdere partities? Die ALDI dingen hebben meestal een rescue partition erop staan.

Aan de andere kant 127.99 GB, dat lijkt verdacht veel op de 128 GB limiet. Zie daarvoor de OM FAQ / Beleid

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zou partition magic eens installeren.
Daarbij kun je zien of er nog ruimte op je HD is, die niet is gedefinieerd.
' unaccolated diskspace ' of hoe je t ook mag noemen 8)7

160 / 1,024 = 156,25 gb.....dus dat kan t ook niet zijn :+

Verwijderd

Hoe wordt de disk in de bios gedetecteerd ?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Kneep schreef op 09 december 2003 @ 11:31:
Ik zou partition magic eens installeren.
Daarbij kun je zien of er nog ruimte op je HD is, die niet is gedefinieerd.
' unaccolated diskspace ' of hoe je t ook mag noemen 8)7

160 / 1,024 = 156,25 gb.....dus dat kan t ook niet zijn :+
160 miljard bytes is 149,01 GB :P maar dat is dus nog altijd meer dan 128.
Het lijkt mij idd dat er een systeempartitie van 21 MB op zit.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

xp zonder sp1 ondersteund geen schijven groter dan 128gb, doe je weinig aan, behalve na installeren paratities aan te passen, via partition magic (een recente) partities aan te maken _voor_ je xp installeerd of door een xp cd met sp1 pre-installed te regelen en daarmee te installeren. Dit staat overigens ook in Faq

• EXX
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

@Kippenijzer: IIRC is deze ALDI PC uitgeleverd met XP home, met SP1.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-03 15:02

Metro2002

Memento mori

antwoord is reeds gegeven,
windows XP zonder sp1 pakt geen schijven groter als 128gb.
dus sp1 erop zetten, opnieuw schijf partitioneren en formatteren en voilla 160gb :)
staat die er al op dan kijken of de schijf goed gejumperd staat en of je moederbord (!) het wel ondersteunt (minstens ata 133 ondersteuning, meeste intel borden hebben dat niet)

[ Voor 35% gewijzigd door Metro2002 op 10-12-2003 08:51 . Reden: vergat wat ;) ]

Verwijderd

heb ik ook gehad, moet je even naar de website van je hd fabrikant gaan en daar proggie downen ik had voor maxtor een schijf util en een "big drive enabler" je mobo ondersteund namelijk geen schijven boven de 130 gig daarom geeft ie 127 aan. suc6

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
dat een moederbord geen schijven groter dan 128MB ondersteund maakt niet zoveel uit, tenzij je van die hardeschijf ook wilt kunnen opstarten. Als je niet hoeft op te starten kan je gewoon heel dat bios autodetectie gedoe skippen, want moderne OS'n zorgen zelf voor de drive aansturingen.

Eerste gedachte bij het lezen van topic titel: Hidden partitie. Kan je misschien zien via drivemanagement tools van XP, geen flauw idee waar die zitten omdat ik XP zolang mogelijk probeer te ontwijken. Maar je zou het daar eens kunnen bekijken (zit trouwens vast op dezelfde plek als bij Win2k).

Verwijderd

Het zijn 2 dingen die meespelen hier, het OS ondersteunt na SP1 (XP) of SP3/4? (W2k) IDE schijven > 128 GB. Daarnaast moet je het BIOS het ook ondersteunen.

Verder staat me iets bij van dat je deze optie met een registryhack aan moet zetten, dit is in ieder geval te vinden in de Windows 2000 FAQ site.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, bedankt voor jullie tips,

ik ga meteen aan de slag. Het gekke is dat ik de hele schijf op nieuw gepartitioneerd heb, en er dus geen resque partitie meer is, ook heb ik de aldi software niet gebruikt, maar gewoon meteen mijn eigen xp + service pack

Ik probeer het nu op te lossen met een nieuwe bios, partition magic en seatools hopelijk werkt het

Groeten Geert Wesselink

• Skaah
  • Niet online
Is 128 GB niet de max van de ATA100 standaard? Aan een ATA133 controller hangen zou het oplossen. Die eerste 160GB schijven werden ook met zo'n controller geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik zo niet, maar medion heeft ernstig bezuinigd op hd en mb dus vandaar.

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 09 december 2003 @ 11:35:
xp zonder sp1 ondersteund geen schijven groter dan 128gb, doe je weinig aan, behalve na installeren paratities aan te passen, via partition magic (een recente) partities aan te maken _voor_ je xp installeerd of door een xp cd met sp1 pre-installed te regelen en daarmee te installeren. Dit staat overigens ook in Faq
Of je maakt ff een ghost van je huidige hdd, en blaast die dan terug. In het ghost proggie kun je ervoor kiezen de maximale ruimte te gebruiken en dan maakt het geen hond uit of je sp1 heb ofnie
Pagina: 1