Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
het probleem is dus dat de beheerder hier ( die totaal geen verstand heeft hiervan) gewoon simpel de cdrom erin kan doen en dat alles dan vanzelf goed gaat. hiervoor wil ik niet meerdere cd's gaan gebruiken omdat hij er dan totaal niks meer van snapt wat ie moet doen
[ Voor 66% gewijzigd door Possible op 09-12-2003 11:14 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Zou toch mooi zijn als je alles tot 1 bit kon comprimeren.scorpionv schreef op 09 december 2003 @ 11:13:want ook compressie is eindig.
Verwijderd
Je kan toch gewoon de cd's nummeren? Ik neem aan dat'ie wél begrijpt dat het het handigst is om bij de '1' te beginnen...Possible schreef op 09 december 2003 @ 11:13:
[...]
hiervoor wil ik niet meerdere cd's gaan gebruiken omdat hij er dan totaal niks meer van snapt wat ie moet doen
Ghost zorgt verder zelf voor het splitten, en bij het terugzetten weer voor het 'ontsplitten' (hij vraagt om de volgende cd).
Je kan zelfs een image van de floppy op de eerste cd erbij zetten (vraagt'ie ook zelf), dan wordt de zaak nog bootable ook.
Ja ok dat zou opzich wel kunnen jahVerwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:25:
[...]
Je kan toch gewoon de cd's nummeren? Ik neem aan dat'ie wél begrijpt dat het het handigst is om bij de '1' te beginnen...
Ghost zorgt verder zelf voor het splitten, en bij het terugzetten weer voor het 'ontsplitten' (hij vraagt om de volgende cd).
Je kan zelfs een image van de floppy op de eerste cd erbij zetten (vraagt'ie ook zelf), dan wordt de zaak nog bootable ook.
Maar ik moet ook nog beide cd''s bootable maken he ? doet norton ghost dat niet automatisch bij het branden van die cd's ?
Verwijderd
Nee, je hoeft alleen de eerste bootable te maken. Ghost vraagt dat zelf, iets in de zin van "Would you like to make a floppy image on the cd" of zoiets ('t is voor mij alweer een tijdje geleden).Possible schreef op 09 december 2003 @ 11:27:
[...]
Maar ik moet ook nog beide cd''s bootable maken he ? doet norton ghost dat niet automatisch bij het branden van die cd's ?
De tweede (of derde...) bootable maken heeft natuurlijk geen zin, je boot met de eerste cd omdat je met het eerste deel-image moet beginnen.
Anders probeer je toch even hoe het werkt op een cd-RW? Dan kan je even het één en ander testen.
Verwijderd
En een grote ghost image van b.v. 3.7 gb wordt automatisch al in 2en gesplitst in files van 2gb n.l. Je kan dit weer openen met Ghost Explorer, en met Ghost explorer kan je je ghost op nieuw 'compilen' en zelf de span grote opgeven, b.v. 700mb als we het over een cd hebben.
Ik heb dit afgelopen 2 jaar voor al mijn klanten gedaan, tot nu want ik heb sinds 2 weken een DVD Brander, maar spanne werkt gewoon TOP, ik gebruik Norton Ghost Enterprise edition 7.5 btw
Verder is de high compression bij ghost op een NTFS partitie na genoegen 1:2, als je geen mp3z hebt maar gewoon een w2k + office2k installatie b.v. Opzich vind ik 1:2 al geweldig, en als jij op 3.7GB komt betekend dat dat je iets van 7-8 gb in gebruik hebt op die partitie, dat krijg je nooit in 700mb
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:57 ]
Met dit van hot naat her gespring kom je er ook niet.
1: zo klein mogelijk maken OS partitie -> swapfile, systemrestore,tempfiles,hyberfile -> naar andere partitie, alle ander overbodige shit eruit slopen.
2: Ghosten -> eventueel spannen naar volumes van 700MB (80 min cd)
3: batchfile maken op je bootable 1e ghost cd, zodat elke debiel maar op 1 toest hoeft te drukken (én cd wissselen
4: je eindprodukt testen.
Verwijderd
In de tijd dat ik het zelf gebruikte (DOS floppy met Ghost 7.x, OS Win98) was het gewoon floppy erin -> reset -> kiezen voor 'partition to image' -> bron kiezen -> doel kiezen (de CD-brander dus) en alles werkte.
Ghost brandde zelf naar CD, en maakte de CD desgewenst zelf bootable.
Niks geen gedoe met aparte .gho files op de harddisk, geen gedoe met Nero o.i.d.
Alles vanuit Ghost zelf, volgens het KISS principe.
Tip: doe na afloop inderdaad wel een check op het image (1e cd erin, kies voor 'check', selekteer het image op cd en Ghost doet de rest).
Oh ja, als je een DOS floppy aanmaakt kan je (ik dacht in een bestand op de floppy zelf) aangeven welke files niet mee-ge-ghost moeten worden, dan hoef je je daar ook niet meer druk om te maken (dus dingen als de swapfile etc). Zoek anders voor de precieze gang van zaken even in de handleiding.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 12:10 ]
Verwijderd
De direct CD Brand ervaring heb ik 1.5 jaar terug geloof ik een keer gehad, maar verder geen ervaring mee, ik houd liever beetje controle over de zaak
Een ding is zeker een 8GB in gebruik op een C schijf gaat nooit in een ghost van 700mb passen
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Verwijderd