[Norton Ghost] Image maken op cd

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Ok ik wil dus een een image maken van de computers van mijn stage bedrijf. Deze moet ik op 1 700 MB cd krijgen maar dat is me tot zo ver nog niet gelukt :( de image die norton ghost maakt is maar liefst 3.7 GB groot!. Kan dit niet wat kleiner :? volgens mij moet het het wel lukken om 1 windows partitie op 1 cd te zetten lijkt mij :? hoe kan ik dit oplossen ?

Wat ik heb geprobeert:

-In norton Ghost voor de optie "Hight Compression" maar de grote is nog steeds gelijk

-Op GoT ge-searched maar daar waren veel topics over: dat je moet splitten (en dat wil ik dus niet)

Iemand anders nog iedeen?

Specs:

P4 2.4 Ghz (HP)
256 MB Geheugen
40 GB hardeschijf C:/ = 32 GB en D:/ 6 GB

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

imagegrootte is (logisch) afhankelijk van de hoeveelheid data die op je partitie staat.. dus als jij x gig op je schijf hebt staan, dan kan dat best worden gecomprimeerd naar iets minder, maar dat het dan op 1 schijfje past kan je wel vergeten

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Misschien toch beter om het op een dvd te bakken.. >:)

• Possible
Er zit geen dvd brander in , anders had ik dat inderdaad gedaan ja... :)

het probleem is dus dat de beheerder hier ( die totaal geen verstand heeft hiervan) gewoon simpel de cdrom erin kan doen en dat alles dan vanzelf goed gaat. hiervoor wil ik niet meerdere cd's gaan gebruiken omdat hij er dan totaal niks meer van snapt wat ie moet doen :D

[ Voor 66% gewijzigd door Possible op 09-12-2003 11:14 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:15

scorpionv

This space for rent

Als er meer dan 1,5GB op je partitie staat kun je het wel vergeten meestal, en dat is logisch, want ook compressie is eindig.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

scorpionv schreef op 09 december 2003 @ 11:13:want ook compressie is eindig.
Zou toch mooi zijn als je alles tot 1 bit kon comprimeren. 8)7

Verwijderd

Possible schreef op 09 december 2003 @ 11:13:
[...]
hiervoor wil ik niet meerdere cd's gaan gebruiken omdat hij er dan totaal niks meer van snapt wat ie moet doen :D
Je kan toch gewoon de cd's nummeren? Ik neem aan dat'ie wél begrijpt dat het het handigst is om bij de '1' te beginnen... :+

Ghost zorgt verder zelf voor het splitten, en bij het terugzetten weer voor het 'ontsplitten' (hij vraagt om de volgende cd).

Je kan zelfs een image van de floppy op de eerste cd erbij zetten (vraagt'ie ook zelf), dan wordt de zaak nog bootable ook.

• Possible
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:25:
[...]

Je kan toch gewoon de cd's nummeren? Ik neem aan dat'ie wél begrijpt dat het het handigst is om bij de '1' te beginnen... :+

Ghost zorgt verder zelf voor het splitten, en bij het terugzetten weer voor het 'ontsplitten' (hij vraagt om de volgende cd).

Je kan zelfs een image van de floppy op de eerste cd erbij zetten (vraagt'ie ook zelf), dan wordt de zaak nog bootable ook.
Ja ok dat zou opzich wel kunnen jah :) ik hoop dat ik het met 2 cds redt dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn.

Maar ik moet ook nog beide cd''s bootable maken he ? doet norton ghost dat niet automatisch bij het branden van die cd's ?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:09
Anders zet je toch gewoon een ghost multicast servertje op?

Verwijderd

Possible schreef op 09 december 2003 @ 11:27:
[...]

Maar ik moet ook nog beide cd''s bootable maken he ? doet norton ghost dat niet automatisch bij het branden van die cd's ?
Nee, je hoeft alleen de eerste bootable te maken. Ghost vraagt dat zelf, iets in de zin van "Would you like to make a floppy image on the cd" of zoiets ('t is voor mij alweer een tijdje geleden).
De tweede (of derde...) bootable maken heeft natuurlijk geen zin, je boot met de eerste cd omdat je met het eerste deel-image moet beginnen.

Anders probeer je toch even hoe het werkt op een cd-RW? Dan kan je even het één en ander testen.

Verwijderd

Als je nou een mooie bootdisk klaar hebt (waarmee je ook de ghost gemaakt hebt), dan maak je b.v. met nero een bootable cd waar je deel een van je span op zet, dat is het gedeelte met de .gho extensie, de overige ghs spans brand je op apparte cd's die hoeven niet bootable te zijn, vrij logisch eigenlijk, zodra je os gestart is is het gestart toch???
En een grote ghost image van b.v. 3.7 gb wordt automatisch al in 2en gesplitst in files van 2gb n.l. Je kan dit weer openen met Ghost Explorer, en met Ghost explorer kan je je ghost op nieuw 'compilen' en zelf de span grote opgeven, b.v. 700mb als we het over een cd hebben.

Ik heb dit afgelopen 2 jaar voor al mijn klanten gedaan, tot nu want ik heb sinds 2 weken een DVD Brander, maar spanne werkt gewoon TOP, ik gebruik Norton Ghost Enterprise edition 7.5 btw

Verder is de high compression bij ghost op een NTFS partitie na genoegen 1:2, als je geen mp3z hebt maar gewoon een w2k + office2k installatie b.v. Opzich vind ik 1:2 al geweldig, en als jij op 3.7GB komt betekend dat dat je iets van 7-8 gb in gebruik hebt op die partitie, dat krijg je nooit in 700mb :7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:57 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Take a break en ga nu eens ff rustig zitten en ga eens na wat je problemen zijn en wat je moet doen om ze op te lossen.
Met dit van hot naat her gespring kom je er ook niet.

1: zo klein mogelijk maken OS partitie -> swapfile, systemrestore,tempfiles,hyberfile -> naar andere partitie, alle ander overbodige shit eruit slopen.

2: Ghosten -> eventueel spannen naar volumes van 700MB (80 min cd)

3: batchfile maken op je bootable 1e ghost cd, zodat elke debiel maar op 1 toest hoeft te drukken (én cd wissselen ;) ) om de boel te restoren.

4: je eindprodukt testen.

Verwijderd

'k Weet niet hoor, al dat moeilijke gedoe... :D

In de tijd dat ik het zelf gebruikte (DOS floppy met Ghost 7.x, OS Win98) was het gewoon floppy erin -> reset -> kiezen voor 'partition to image' -> bron kiezen -> doel kiezen (de CD-brander dus) en alles werkte.
Ghost brandde zelf naar CD, en maakte de CD desgewenst zelf bootable.

Niks geen gedoe met aparte .gho files op de harddisk, geen gedoe met Nero o.i.d.

Alles vanuit Ghost zelf, volgens het KISS principe.

Tip: doe na afloop inderdaad wel een check op het image (1e cd erin, kies voor 'check', selekteer het image op cd en Ghost doet de rest).

edit:

Oh ja, als je een DOS floppy aanmaakt kan je (ik dacht in een bestand op de floppy zelf) aangeven welke files niet mee-ge-ghost moeten worden, dan hoef je je daar ook niet meer druk om te maken (dus dingen als de swapfile etc). Zoek anders voor de precieze gang van zaken even in de handleiding.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 12:10 ]

Verwijderd

Dat kan, maar ik houd het liever zelf onder controle, en voeg een eigen autoexec.bat toe die er voor zorgt dat ghost met de juiste parameters gestart wordt waardoor de 'noob' klant alleen nog maar op enter hoeft te drukken en het teruglezen automatisch gebeurd, verder hebben sommige computers geen brander, en is alles bij mij altijd ntfs dus gebruik ik de multicast server.
De direct CD Brand ervaring heb ik 1.5 jaar terug geloof ik een keer gehad, maar verder geen ervaring mee, ik houd liever beetje controle over de zaak :7

Een ding is zeker een 8GB in gebruik op een C schijf gaat nooit in een ghost van 700mb passen :X

• Possible
bedankt voor de reacties allemaal ik zou de antwoorden hierboven eens proberen :) enneh windows is niet alleen 8 GB hoor 1.85 in totaal :x en dan staan er ook nog van die brakke HP / Compaq dingen op , dus mischien ga ik ook wel een format C: uivoeren en daar een ghost van maken :)

• Possible
Ok hier ben ik nog een keer. Ik probeerde een Bootable img file te maken zodat ie automatisch opstarte maar dit is niet gelukt :? Norton kwam dus met de vraag , of je de cdrom bootable wil maken via de floppy en heb natuurlijk op ja geklikt. het enigste wat er op de cd staat is CDR0001 en voor de rest niks

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Verwijderd

Beetje lullige vraag misschien, maar heb je het ook echt geprobeerd??? Dus in het BIOS ingesteld dat de PC vanaf CD-ROM moet booten?
Pagina: 1