CPU blower uit een Toshiba S1670CDS

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba S1670CDS laptop met een resonerende CPU koeler. Dit is een plat model van Sunon en ondanks dat ik niet een typenummer kan ontdekken, denk ik dat het om een GB0545ADB3-8 gaat (zie ook hier). 45x45x7 mm, 3500 rpm.

Iemand enige idee waar ik er eentje los kan krijgen?

De laptop heeft natuurlijk geen garantie meer...

Macbook Pro

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De meeste electronica zaken hebben dit soort fannetje's wel.. Het kan misschien een ander merk zijn maar dat maakt voor de laptop niet echt heel veel uit..

Verder kan je misschien wel wat vinden met de price-watch of met google...

[ Voor 22% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-12-2003 11:01 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 09 december 2003 @ 11:01:
De meeste electronica zaken hebben dit soort fannetje's wel..
Helaas, het is geen fan maar een blower. Hij zuigt lucht aan de onderkant weg en blaast het er aan de zijkant weer uit i.p.v. aan de bovenkant.

In de pricewatch staan alleen maar fans en met google kom ik geen steek verder. 5 hits en allemaal PDFjes.

[ Voor 17% gewijzigd door RetepV op 09-12-2003 13:50 ]

Macbook Pro

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58
Misschien een meel sturen naar sunon waar je zon ding kan bestellen (eventueel in NL)
Denk dat zij je een stuk verder kunnen helpen met leveranciers als dat wij dat kunnen :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Met een druppie olie op de bewegende onderdelen en lagers kan het misschien wat te verhelpen zijn.
Een goede elektronica zaak voor losse onderdelen of een handyman ofzo anders

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Grmpf, ik heb met Toshiba gemailed. Die verwees me door naar hun Service Centers. Ik bellen. "Ja meneer, de 1600 serie zegt u? Daar kunnen wij geen onderdelen voor bestellen. De laptop moeten wij dan naar Toshiba opsturen.". Ik: "Hoeveel gaat dat dan wel niet kosten, zonder verzendkosten...?". "[treuzel, draal, draai]Ja, voornamelijk arbeidsloon, ik denk dat het toch wel 100 euro gaat kosten.". "En dat is dan zonder verzendkosten?". "Als u de laptop bij ons langs komt brengen, dan zijn die natuurlijk lager.". "Dus 100+ euro voor een ventilatortje van hooguit 15 euro?". "Ja meneer, arbeidsloon, ziet u.".

8)7 :? :| :/ |:( :'( :X ;( :r :( :( :( :( :( :(

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Nou, gisteren nogmaals geprobeerd bij Toshiba, maar ze blijven bot volhouden dat ik de laptop moet opsturen. Ze zeggen er zelfs bij hoeveel het ventilatortje kost (ongeveer 36,90 euro), maar het los verkopen: ho maar. Ze konden me een minimum reparatieprijs 'aanbieden', en het totaal zou dan op 86,90 euro komen.

Wat een mafiabende zeg. Mij die laptop laten opsturen om arbeidsloon in rekening te kunnen brengen. Geen wonder dat het economisch kut gaat, met zoveel verborgen werkloosheid.

Macbook Pro

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Tja, valt verder weinig aan te doen, zie ook de post van RedXraD. Dit moet je toch echt zelf afhandelen, daar vallen helaas geen tips verder meer voor te geven. Vanwege deze punten gaat dit topic dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.