Toon posts:

ADSL via router, modem noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik denk dat ik een redelijk domme vraag heb, maar ik stel hem toch voor het geval het wel mogelijk is. Ik heb niet precies kunnen vinden wat ik zoek, dus pointers in de goede richting worden gewardeerd.

Ik krijg (hopelijk) binnenkort ADSL op mijn nieuwe adres, terwijl ik hiervoor met Chello heb gewerkt. Mijn Chello lijntje kwam na de Cornerstone (?) Modem binnen op mijn Linksys 54G broadband router. Nu krijg ik bij mijn ADSL-abbo ook een modem meegeleverd, maar ik vroeg me af of ik niet op e.o.a. manier zonder dit extra kastje zou kunnen werken en direct vanaf de splitter naar de Linksys Router.
Ik weet dat er een verschil is (4-aderig RJ-11 vs. 8-aderig UTP) maar dan zou een connector wijziging op het einde van de telefoondraad een kleine ingreep zijn (schema?). Maar is dit het enige verschil of is er ook een probleem met analoog<->digitaal en is de modem nodig voor deze vertaalslag, of kan mijn router dit handelen?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

nee! :| anders zou zo'n modem er toch niet bij geleverd worden.

[ Voor 78% gewijzigd door Master_Egg op 09-12-2003 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Je hebt toch echt wel een modem nodig waar je adsl-signaal op toekomt hoor.
en aangezien je linksys geen modem heeft ingebouwd, zal je dus echt niet zonder het extra kastje kunnen. :)

[edit]
Spuit13213 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 09-12-2003 10:42 ]

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Modem MOET!!

Verwijderd

En wat voor ADSL-modem krijg je dan? Als het zo'n USB dinges is dan zit je nog steeds met een probleem (of je moet PC gaan inrichten als gateway). De meeste ethernetmodems hebben een router ingebouwd maar deze zijn ook meestal uit te schakelen zodat het als een bridge fungeert.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Altijd (na mijn idee) proberen te komen aan een modem/router. Dingen werken perfect.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Eerst moet het ADSL signaal om worden gezet naar een Tbase10/100 verhaal natuurlijk,
en daarvoor is de modem!...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Pagina: 1