[w2k] Nieuwe service start niet

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:49

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik wil op een PC een tooltje automatisch laten starten zonder dat er ingelogd dient te worden.

Ik wil daarvoor het programmatje 'sc.exe' vanuit de Res.Kit gebruiken.
sc create TFTP binPath= "C:\Program Files\SolarWinds\2003 Standard Edition\TFTP-Server.exe" start= auto

Het installeren gaat prima, daarna de verdere instellingen zoals 'Interact With Desktop' en hem vanuit een ander account (domain admin die ook ingelogd is normaal) laten draaien lukt ook zonder foutmeldingen. Maar als je de service dan wilt gaan starten duurt het erg lang en krijg je uiteindelijk de volgende error:

"Error 1053: The service did not respond to start blabla" en meld dit dan ook in de eventlog van de PC.

Als ik de executable string opstart vanuit 'Start' --> 'Run' doet hij het wel meteen.

Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie? :?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 11:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Een executable moet als service geprogrammeerd zijn. Services verwacht een reply van je exe dat hij gestart is. Zoals je ziet in je foutmelding kan lezen krijgt hij deze reply niet.

conclusie:
Je kan niet zomaar een willekeurige exe als service starten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Kijk dat wist ik niet, tnx!

Maar wat als je het via bij een omweg doet? Een batchfile als service instellen die op zijn beurt een exe aanroept? :P

Ik ga het ff proberen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Andere optie is iets als FireDaemon, als je maar één service nodig hebt kun je daar ook een freeware versie van gebruiken.

Maar is de TFTP van Windows niet te gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Een batch file lukt dus niet ook niet nee, jammer.

FireDaemon gebruik ik al voor een andere batchfile op die PC. En aangezien de freeware versie maar 1 service kan starten, kan deze er niet bij alszijnde een nieuwe service.

Ik voeg het TFTP commando daar wel bij die batch file bij denk ik. Niet netjes, maar 't werkt dan wel weer.

/edit:
Bah, werkt ook niet want ik wil bij die .exe dat hij wel interact met de desktop, en de rest niet.

zit er niets anders op dan steeds keurig aan te loggen na een reboot denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door MrJ op 09-12-2003 11:15 . Reden: kromme zin ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 11:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dat van FireDeamon kende ik weer niet.
Thanx voor de tip :)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je ergens de nt4 (!) reskit nog heb liggen kan je ook srvany.exe gebruiken. Doet het ook op versere windowsen.

Weet alleen niet of het ook in nieuwe resourcekits zit, maar het is ook wel te vinden met google.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

tftp zit toch gewoon in windows? kan je die niet gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:43 ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
FirmPete schreef op 09 december 2003 @ 11:40:
Als je ergens de nt4 (!) reskit nog heb liggen kan je ook srvany.exe gebruiken. Doet het ook op versere windowsen.

Weet alleen niet of het ook in nieuwe resourcekits zit, maar het is ook wel te vinden met google.
Maar die zal dan toch hetzelfde doen en niet doen als sc.exe lijkt mij?
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:43:
tftp zit toch gewoon in windows? kan je die niet gebruiken?
De PC is w2k Prof, geen w2k server, dus ik denk niet dat er een TFTP server opzit dan.

Bedoeld voor het ontvangen van SNMP pakketjes van de switches en deze via het programmatje MTRG om te zetten in HTML statistiekjes.

Pagina: 1