Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[code=pseudo] Pseudo Code!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ik heb een featurerequest. Het gebeurd nog al eens bij topics in de programmeer en webscripting fora dat je een antwoord wilt geven, maar je weet de taal waarin het probleem zit niet, of je wilt een denkrichting overbrengen.

Hiervoor zou je [plain]
code:
1
wanner x < bovenkant { draai;}
[/] kunnen typen om zulke pseudocode over te brengen, echter dit wordt niet ondersteund.

Tekst voor het code blok kan iets zijn van -
Code (pas op dit is pseudo-code):

Hierdoor wordt het makkelijker gemaakt om een duw in de goede richting te geven. :>

Human Bobby

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

crisp

Devver

Pixelated

vroeger als je [ code=xxx ] deed en er was geen highlighter voor xxx werd er ipv Code: xxx: boven het codeblok gezet

Intentionally left blank

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Voor zover nodig zou je toch ook gewoon even kunnen vermelden dat het pseudo-code betreft :?
Van syntax-highlighting is bij pseudo-code toch geen sprake en lijkt me het overbodig een speciaal attribuut voor de code tag in het leven te roepen...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
crisp schreef op 09 december 2003 @ 10:13:
vroeger als je [ code=xxx ] deed en er was geen highlighter voor xxx werd er ipv Code: xxx: boven het codeblok gezet
Dit werkt dus niet meer iig.
DeverauX schreef op 09 december 2003 @ 10:24:
Voor zover nodig zou je toch ook gewoon even kunnen vermelden dat het pseudo-code betreft :?
Van syntax-highlighting is bij pseudo-code toch geen sprake en lijkt me het overbodig een speciaal attribuut voor de code tag in het leven te roepen...
CSS heeft ook geen code highlighting en daar wordt ook aangegeven dat het css is. Code highlighting is niet de reden van mijn verzoek, dit is de verwarring die bepaalde code kan veroorzaken.

Ik heb al verschillende keren gezien dat pseudo code geinterpreteerd werd als normale code, (ja zelfs als het erbij gezegt werd). Bij mijn voorbeeld was het wel duidelijk, maar om verwarring te voorkomen lijkt het me wel handig.

Niet elke toevoeging is van levensbelang, maar het draagt imho wel bij aan de leesbaarheid en bruikbaarheid, en het helpen van anderen (pseudocode is immers zo geschreven :P)

Human Bobby

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Justice schreef op 09 december 2003 @ 10:29:
[...]
Niet elke toevoeging is van levensbelang, maar het draagt imho wel bij aan de leesbaarheid en bruikbaarheid, en het helpen van anderen (pseudocode is immers zo geschreven :P)
Ik schrijf net zo snel COBOL als pseudo-code >:) Helaas/gelukkig zijn we inderdaad niet allemaal COBOL-programmeurs, maar vrijwel iedereen kan COBOL lezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zie het nut niet zo?

Ik mag toch hopen dat als er ergens pseudocode in een gewoon code-blok gezet wordt dat de mensen die dat lezen wel kunnen herkennen dat het niet code is die in de specifieke taal werkt...
code:
1
2
3
Zolang a < b doe:
   a++;
etc

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 22:06

decramy

root@birdie:~#

huh, doet code dan nu anders??

code:
1
bla

edit:
nee dus

[ Voor 14% gewijzigd door decramy op 09-12-2003 21:13 ]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.