Toon posts:

Interdelen werkt, bestanddelen niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC en een laptop.
De pc heeft 2 netwerkkaarten en via de tweede netwerkkaart is het internet gedeeld zodat ik met de laptop kan internetten.

Beide systemen draaien op win XP.

De pc is aangemeld bij een werkgroep.
De laptop (voor school) aangemeld bij een domein.

Nu werkt het internet delen dus wel maar nu werkt het bestandsdelen niet.
Eerst kom dit wel.... wie weet waar dit aan kan liggen....
bij de eigenschappen van de lanverbindingen staan bestandsdeling aan en de firewall staat uit....

Eerst kwam ik wel met de PC op de laptop....

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
hebben ze wel dezelfde werkgroepnaam?

Verwijderd

Marc schreef op 09 december 2003 @ 09:57:
hebben ze wel dezelfde werkgroepnaam?
Nee Marc hij zegt toch duidelijk dat zijn notebook in het domein hangt dus is dat niet hetzelfde.

Probeer is een netwerkshare aan te maken op ip niveau misschien dat je zo wel bestanden kan delen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

code:
1
net use ? \\xp-doos(of IP)\share /user:xp-doosnaam\local-xp-user password

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie,

Kan je me ff zeggen welke de Doos is (ik neem niet aan dat ik ergens DOOS in moet vullen) de pc of de laptop.

Ik ben geen HIO-persoon

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

tik in in een IE of windows venster.
\\192.168.0.x\c$
en daarna \\192.168.0.x\c$\winnt

Je moet dat adres nemen van de pc die je wil zien natuurlijk en het kan zijn dat je een dir windows hebt ipv winnt.
iig op deze manier hebbie minder last van aanmeld bugs, die voor kunnen komen met windows.
Wel als admin aanmelden bdw...

Powered bij meergranenbrood.

• WeeDz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04-2024
Waarom maak je iet een tweede domein-login aan? Zodat je iedere keer kunt wisselen als dat nodig is en je het dan geen gezeik meer met bestandsdeling in xp.

Je hoeft het dan ook iet meer iedere keer op te lossen door et net use in te loggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan mogelijk om op 1 laptop verschillende gebruikers aan te maken waarbij er 1 op een domien zit en de ander op een werkgroep??

Verwijderd

Je hebt bij het aanmelden gewoon de keuze of je op 't domein wilt inloggen of niet. Ja dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het aanmelden kan ik me lokaal aanmelden of op het school domein maar ook lokaal maakt de account deel uit van het domein....

als ik een gebruiker wil toevoegen geeft de laptop aan dat ik die niet kan toevoegen omdat "laptopnaam"\"naam nieuwe gebruiker" niet bestaat
Pagina: 1