Toon posts:

[XP/98] Printer gedeeld, maar werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallooooooo allemaaaaaaal!!!!!!

Ik heb een win xp bak met een windows 98 bak ernaast staan. Op de windows xp heb ik een hp deskjet 640c geinstalleerd. Nu heb ik deze gedeeld en ik kan hem ook zien en toevoegen met windows 98. Nu wil ik alleen printen, maar hij doet helemaal niks, je ziet wel dat die afdruktaken en zo heeft.

Nu denk ik het probleem al te weten, ik heb bij die windows xp de eigenschappen van de printer bekeken en dan moest ik de stuurprogramma's voor windows 98 werkstations ook installeren. Nu vink ik die aan en vraagt die om een cd, ik doe die erin en dan herkent die hem. Waarom installeert die niet als ik op OK klik? Je ziet geen lopertje, geen tijdbalkje, helemaal niks, je kunt dan alleen maar kiezen voor Sluiten. Heel raar....

Wie helpt mij??????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat.

Oh enne ... Dat hallo allemaal en die vele vraagtekens. Doe maar niet :)

[ Voor 41% gewijzigd door elevator op 09-12-2003 10:13 ]

Verwijderd

heb je de poorten wel ingesteld? (netwerkpoort)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:53:
heb je de poorten wel ingesteld? (netwerkpoort)
dit valt onder windows file- en printersharing op het interne netwerk. daar hoef je geen poorten voor te forwarden :)

wat nu als je de cd op het win98 werkstation erin legt en daar lokaal de drivers installeert? dan heeft 98 de drivers immers ook, wat dus theoretisch gezien een oplossing zou moeten zijn.

Verwijderd

Log je wel in op 98 met een gebruikers profiel die bekend engerechtigd is op XP om gebruik te maken van de printer?