In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
code:
1
2
3
| wanneer je movieclip (desnoods linksboven + movieclip._width) =buiten stage {
ga en speel (1);
} |
Even aannemend dat je de tekst in een dynamische movieclip stopt en die over het scherm beweegt. Je hebt namelijk niet vermeld hoe het scrollen tot stand komt.
Human Bobby
text plaatsen -> textfield.resize -> kijken of hij voorbij is gescrolled....
is niet heel duidelijk wat je tot nu toe aan code hebt
is niet heel duidelijk wat je tot nu toe aan code hebt
Meer info:
Het scrollende veld is nu een Movie Clip welke een vaste lengte heeft.
Deze Movie Clip scrollt van rechts naar links over het 'zichtbare beeld'
Ik ga nu bezig met jullie tips.
Het scrollende veld is nu een Movie Clip welke een vaste lengte heeft.
Deze Movie Clip scrollt van rechts naar links over het 'zichtbare beeld'
Ik ga nu bezig met jullie tips.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Ja, lekker constructief. Hou je in oog dat dit een community is? Dus dat iedereen wat aan jou post moet hebben, en dat de problemen, en de oplossing daarvan goed omschreven moeten worden. Zinloos topic zo. Post eens wat code?
Ik kan natuurlijk code posten, maar dan krijg je dit:
Zal ik de FLA even plaatsen?
code:
1
2
| _root.t1.stock = "";
loadVariables("tekstbestand.txt", "_root.t1"); |
Zal ik de FLA even plaatsen?
Ralph's vraag is: welke code gebruik je om de boel te scrollen?
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
Geen. Ik heb tegen de flash applicatie gezegd: dit is het beginpunt, dat is het eindpunt, bereken zelf de tussenliggende posities.GrimaceODespair schreef op 10 december 2003 @ 09:57:
Ralph's vraag is: welke code gebruik je om de boel te scrollen?
Plaatjes:
Begin hier

Scroll verder

En nog verder

etc etc
Geen actionscripts dus om deze beweging/scrolling te bewerkstelligen.
ok, en wat is dan nu precies het probleem?
Verwijderd
IMHO zou ik toch maar wat AS gaan gebruiken;
- Eerst opzoeken hoe je een textveld maakt met AS (of hoe je bestaand een textveld van grootte veranderd met AS) aan de hand van hoe lang je text is.
- Daarna opzoeken hoe je met AS lekker een textfield (of dat blokje dat ik zie in je voorbeeld, mij onduidelijk wat je nou wil doen), want je krijgt een setje coordinaten terug van het commando dat kijkt hoe lang de text in je textveld is, dat ga je vergelijken met het punt op _x waar je nu bent en als ze gelijk zijn spring je terug naar _x = 0.
- Oh ja, en dus niet tweenen, wan t je wil meer contole over je blokje en je textveld dan je met tweenen netjes kunt bereiken.
- Eerst opzoeken hoe je een textveld maakt met AS (of hoe je bestaand een textveld van grootte veranderd met AS) aan de hand van hoe lang je text is.
- Daarna opzoeken hoe je met AS lekker een textfield (of dat blokje dat ik zie in je voorbeeld, mij onduidelijk wat je nou wil doen), want je krijgt een setje coordinaten terug van het commando dat kijkt hoe lang de text in je textveld is, dat ga je vergelijken met het punt op _x waar je nu bent en als ze gelijk zijn spring je terug naar _x = 0.
- Oh ja, en dus niet tweenen, wan t je wil meer contole over je blokje en je textveld dan je met tweenen netjes kunt bereiken.
Als je een monospaced font (of hoe heet dat) neemt, zou je die tween gemakkelijk kunnen gebruiken. Dan moet je gewoon een functie maken van de lengte van de string omzet naar je laatste frame.
je zou het ook nog met een substring kunnen doen, het scrolled dan alleen wat minder smooth, maar als er een beetje tempo in het scrollen zit is dat niet zo erg.
nu 'scrolled' hij telkens 10 karakters, zeker voor kleine textjes en voor 'displaytjes' werkt dit erg goed en makkelijk
code:
1
2
| i++ msg = substr(i, 10) |
nu 'scrolled' hij telkens 10 karakters, zeker voor kleine textjes en voor 'displaytjes' werkt dit erg goed en makkelijk
Stoer; Marduq
Maar er blijft dan wel een groot breedte-verschil tussen 10 i's en 10 w's. Dus bij die aanpak kan je nog steeds beter voor monospaced gaan.XangadiX schreef op 11 december 2003 @ 09:47:
je zou het ook nog met een substring kunnen doen, het scrolled dan alleen wat minder smooth, maar als er een beetje tempo in het scrollen zit is dat niet zo erg.
Pagina: 1