[Word] Probleem met spellingscheck in tekstvakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:07
hoi :)
Ik heb een probleem met de spellingscontrole IN tekstvakken in Word2000.
Via google kan ik niks zinnigs vinden en op fokforum weet men het ook niet, en aangezien hier de experts zitten dacht ik, laat ik het hier eens proberen :)

Als ik in Word een tekstvak maak via menu "invoegen"-->tekstvak, dan werkt de spellingscontrole prima.
Als ik echter een tekstvak maak via menu "beeld" --> "werkbalken" --> "formulieren" en dan via het knopje "ab", dan werkt de spellingscheck helemaal niet?!

Dan krijg je zo'n mooi grijs vakje waar je tekst in kan vullen die zich autoamtisch aanpast aan de inhoud.
Ik heb het op het werk op een stuk of 10 verschillende machines getest, maar het werkt nergens.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dit even uit te testen?
Of als iemand weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de spellingscheck wel werkt dan mag ie het zeggen natuurlijk.

Bedankt alvast.
ps: het is de nederlandse versie van Word 2000 (9.0.2812)
ps2: mocht dit topic niet op zn plek zijn hier en ergens anders thuishoren --> excusez moi, ik kom hier bijna nooit :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 09-12-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik weet inmiddels waar het aan ligt, maar ik krijg het nog niet aan de praat.
Hopelijk kan een van jullie hier iets mee, want het lijkt me toch echt sterk dat dit gewoonweg niet mogelijk is in Word2000.

Na de spellingscheck te laten lopen krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=552584

Zo'n invulveld/tekstvak staat dus standaard gemarkeerd kennelijk met "Geen controle".
Da's allemaal prachtig enzo dat dat standaard zo staat, maar waar vind ik de optie (en de oplossing denk ik) om die "geen controle" op "wel controle" oid te zetten?!

Wie het weet mag het zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7834

Heb ik enige tijd geleden ook mee geworsteld en ben toen helaas tot de conclusie gekomen dat spellingscontrole in formuliervelden niet mogelijk is. Uiteindelijk heb ik het opgelost door beveiligde en onbeveiligde secties te maken, zodat delen die ingevuld moeten worden, toch door de spellingscontrole kunnen worden gehaald. Misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 7834 schreef op 10 december 2003 @ 13:40:
Heb ik enige tijd geleden ook mee geworsteld en ben toen helaas tot de conclusie gekomen dat spellingscontrole in formuliervelden niet mogelijk is. Uiteindelijk heb ik het opgelost door beveiligde en onbeveiligde secties te maken, zodat delen die ingevuld moeten worden, toch door de spellingscontrole kunnen worden gehaald. Misschien een optie voor je?
Nee, dat is niet echt eenoplossing eik in dit geval.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Word2000 deze mogelijkheid simpelweg niet biedt?! :?
Is er ook niet ergens een update ofzo te downloaden, of misschien dat in een nieuwere servicepack wel die optie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
subtiel schopje :o

Na e.e.a uit te testen ben ik erachter gekomen dat het ook niet werkt in Office 97 en in Office XP.
Beide met de laatste updates/patches.

Zo te zien is dit "probleem" dus echt een tekortkoming van Word :'(
Het enige dat werkt is per woord in het tekstvak via extra --> taal --> synoniemenlijst. Daar staat dan meestal wel de juiste spelling bij.

Bijkomend probleem is dat het eik om een beveiligd document gaat en dan werkt shift+F7 niet en ook extra --> taal --> synoniemenlijst kan dan niet, dat is dan grijs.

Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag uiteraard, want dit is toch wel erg onhandig......

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 12-12-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Valt me toch een beetje tegen. Had de gemiddelde tweaker wat hoger ingeschat :+

Niemand meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Iemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[Word2000] Prbleem met spellingscheck in tekstvakken?
offtopic:
Ik druk even op F7 en haal de spelfout uit je topictitel :+ En ook haal ik het 2k weg, aangezien het ook in andere versies niet werkt.
En hmm. Die vorige opmerking is natuurlijk wel een uitdagende, de gemiddelde zelfs :o

Inderdaad een irritante bug / irritant dat dit feature niet bestaat. Ik heb ook wel eens zitten kijken of dit valt te omzeilen, maar verder dan een VBA scriptje die een beetje in de buurt kwam ben ik nooit gekomen (iets met alle formfields opsommen en de results bekijken, maar ik kan me totaal niet meer herinneren hoe en wat en ik ben die macro al lang kwijt bij een HDD crash trouwens en had nooit de moeite genomen dat bestand te backuppen :X

Dergelijke VBA is IMHO trouwens geen fatsoenlijke oplossing die je in een doc wilt meesturen, zeker als je gaat beveiligen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1