Toon posts:

Asus ATi Radeon 9800 XT en oudere games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de ATi Radeon 9800XT draaien met een P4 3,2 Ghz onder XP. Dragon's Lair 3D geïnstalleerd en het blijkt dat onze held Dirk uitsluitend in slowmotion wil rennen :O . Ook het aanpassen van de compatibiliteit of de resolutie en nieuwste versies van oa DirectX halen niets uit, Dirk rent er niet sneller door...
Anyone?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoort deze vraag niet in de Spielerij: problemen en vragen thuis???

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 09:35:
Dragon's Lair 3D geïnstalleerd en het blijkt dat onze held Dirk uitsluitend in slowmotion wil rennen :O .
Hahaha, wat offtopic maar ik moet zeggen dat jij wel humor hebt zo op de vroege morgen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het spel doet het op een pc met een iets oudere videokaart wel, dus ik vermoed dat het probleem aan de Radeon 9800XT ligt. Vandaar.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb met GTA III gehad dat het bij mij in slowmotion draaide.
Hierbij had ik een optie aangezet, waarvan ik nog steeds niet weet wat het nu in houdt en waarvoor het dient, deze optie heette iets van trails of iets dergelijks. Als deze optie in het spel zet, zou ik deze uitschakelen. Anders zou ik het ook niet weten. Ligt het niet aan de drivers misschien? Want welke draai je? En welke OS?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:49
hij heeft XP.

op die oudere graf kaart waarop je het spel wel kunt spelen draai je daar ook XP op?
want ik heb met erg oude spellen ook al problemen gehad met XP.

Verwijderd

Topicstarter
Bigbot schreef op 09 december 2003 @ 09:53:
hij heeft XP.

op die oudere graf kaart waarop je het spel wel kunt spelen draai je daar ook XP op?
want ik heb met erg oude spellen ook al problemen gehad met XP.
De laptop van een collega was dat, draait onder 2000. Loopt supersoepel.
Alle andere games werken prima met de 9800XT: Tron, Unreal 2003. Verschil is dat Dragon's Lair eigenlijk al een oude spel is.

• Arunia
Ohw... heheh had ik beter moeten lezen, mijn verontschuldigingen.

Klik in windows xp met de rechtermuisknop op het opstartbestand voor het spel.
Ga dan naar compatibiliteits opties en voer daar windows 2000 of 98 in.
Zo heb ik een aantal problemen met oude spellen opgelost. Niet allemaal, maar daar kun je dan misschien ooit een dual boot voor maken.

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 09 december 2003 @ 10:04:
Ohw... heheh had ik beter moeten lezen, mijn verontschuldigingen.

Klik in windows xp met de rechtermuisknop op het opstartbestand voor het spel.
Ga dan naar compatibiliteits opties en voer daar windows 2000 of 98 in.
Zo heb ik een aantal problemen met oude spellen opgelost. Niet allemaal, maar daar kun je dan misschien ooit een dual boot voor maken.
Heb ik gedaan, werkt ook niet, geen van allen. Dual boot had ik ook al bedacht, ware het niet dat ik dan nog steeds vastzit aan mijn 9800XT... Maar bedankt :)

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Download eens het programma DosBox en probeer het daarmee. Het is dus een dos emulator. Wellicht heeft het te maken met het feit dat spellen toendertijd soms emm386 nodig hadden.

• Arunia
Die 9800 XT hoeft niet perse het probleem te zijn. Dus als je het niet probeert weet je het niet. Misschien zoals net gezegd werd. Het programma dosbox.
Neem zelf aan dat de videokaart backwards compatible moet zijn. Maar ja, het is al vaker voor gekomen dat dit niet zo is. Ben zelf vanwege dit soort redenen een oude pc in elkaar aan het zetten waarop ik een oude windows zet met een lekker oude videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 09 december 2003 @ 11:12:
Die 9800 XT hoeft niet perse het probleem te zijn. Dus als je het niet probeert weet je het niet. Misschien zoals net gezegd werd. Het programma dosbox.
Neem zelf aan dat de videokaart backwards compatible moet zijn. Maar ja, het is al vaker voor gekomen dat dit niet zo is. Ben zelf vanwege dit soort redenen een oude pc in elkaar aan het zetten waarop ik een oude windows zet met een lekker oude videokaart.
Dragon's Lair hoort te draaien onder XP, volgens de specs. Ik kreeg via een andere bron de tip om het programma VMware te installeren. Dus dat probeer ik vanavond maar ff, eerst nog even mijn werkdag afmaken... ;(
Pagina: 1