Toon posts:

Wat is een verstandige oplossing voor email op een mobiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een verstandige oplossing voor email op een mobieltje? Of zijn er "slimmere" manieren om altijd en overal over je popmail te kunnen beschikken? Ik ben van plan een nieuwe mobiel + abbo aan te schaffen, maar word er echt niet meer wijs van: i-mode, vodafone life, mobieltjes met GPRS, mobieltjes met/zonder popmail client etc.

Wie heeft er al email op z'n mobiel en is daar tevreden mee? Welk merk + provider heb je dan etc.? Kortom: ik zoek meer informatie :?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

DkF

Persoonlijk vindt ik de vraag "Heb ik e-mail op m'n mobiel nodig?" erg belangrijk, en die mis ik vaak...

Tegenwoordig denkt iedereen onmisbaar te zijn, terwijl de wereld zonder "mobiele e-mail", en da's minder lang geleden dan je denkt, ook prima functioneerde en dat nog steeds zal doen... Voor belangrijke dingen bel je, en voor dingen die niet direct geregeld hoeven worden stuur je een e-mail...

En we konden het eerder zelfs zonder mobiele telefoon, maar ik moet toegeven dat die inmiddels een belangrijke peiler in onze samenleving is geworden...

Of ben ik erg ouderwets? :|

Verwijderd

Een blueberry (of heet dat ding blackberry?) werkt perfect, heb ik gezien bij een kennis van me.
Er zijn een of twee providers die dat ding aanbieden, in combinatie met een speciaal abo. Je kunt verschillende pop3 servers instellen die hij dan om de zoveel minuten automatisch checkt. Mail komt dan ook automatisch binnen.
Formaat van een gewone pda. De tekst is uitstekend leesbaar.
Hij is wel prijzig. Op ebay kom je hem ook wel tegen (en vaak heel goedkoop), maar ik denk dat een Amerikaanse het hier niet doet.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Wat ik zelf zou doen:
ADSL verbinding thuis met een linux servertje. Dit servertje haalt al je email binnen en speelt zelf voor IMAP server.
Een mobiel met Orange abbo, daarmee kan je gratis WAPen over GPRS. Met je mobiel ga je naar je linux server (die ook een webbased IMAP client draait) et voila, je hebt al je email binnen handbereik, van al je email accounts etc.

Beetje technisch, maar wel de leukste en goedkoopste oplossing denk ik.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mail op een mobiele telefoon is zeker niet onmisbaar. Toch vind ik het leuk om er gebruik van te maken. Ik heb een Sony Ericsson T610, waar een mailfunctie in zit, maar ik lees (versturen doe ik nooit met de mobiele telefoon) op verschillende manieren onderweg mijn e-mail:

- met de ingebouwde e-mailfunctie in het menu van de telefoon, die direct contact maakt met de pop3-server van Tiscali en de berichten binnenhaalt
- via wap, met Orange Share
- per sms krijg ik op gezette tijden een melding van nieuwe berichten
- op mijn Palm staat een e-mailprogramma, dat via bluetooth verbinding kan maken met de T610, om wat langere berichten te lezen.

Vroeger konden we zonder, dat is helemaal waar. Vroeger kon ik ook zonder e-mail en internet, maar dat was toen. Er zijn naast mobiele telefoons en e-mail andere dingen gekomen, die een onmisbare en vaak nuttige plaats hebben ingenomen in het dagelijks leven. En ik zou ze niet willen missen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook ik heb e-mailfunctie op m'n T610 icm vodafone live. Versturen doe ik eigenlijk nooit, gebruik t alleen om 'even' te kijken of ik mail heb, meer niet. Ik ben er opzich best tevreden over; t doet wat ik wil (alhoewel ik sneller verwacht had)
Het verzenden kan dus alleen via vodafone smtp-server (of ik moet zelf server opzetten natuurlijk :P) wat bij mij altijd resulteert in een vast afzender adres en afzendernaam ookal stel ik anders in. Of dit aan vodafone ligt of aan de telefoon weet ik niet.
Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken alle mail te beheren op m'n mobiel

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
DkF schreef op 09 december 2003 @ 09:37:
Persoonlijk vindt ik de vraag "Heb ik e-mail op m'n mobiel nodig?" erg belangrijk, en die mis ik vaak...

Tegenwoordig denkt iedereen onmisbaar te zijn, terwijl de wereld zonder "mobiele e-mail", en da's minder lang geleden dan je denkt, ook prima functioneerde en dat nog steeds zal doen... Voor belangrijke dingen bel je, en voor dingen die niet direct geregeld hoeven worden stuur je een e-mail...

En we konden het eerder zelfs zonder mobiele telefoon, maar ik moet toegeven dat die inmiddels een belangrijke peiler in onze samenleving is geworden...

Ja (8> ;)

Een paar jaar geleden bestond email ook nog niet, en dat heeft bijna een revolutie teweeg gebracht. Net als de invoering van de mobiele telefoon. Mobiele email is een logische stap verder, het is toch veel makkelijker om in de auto/trein/bus/whatever even te checken of je mail hebt (zeker wanneer dat hét communicatiekanaal van je bedrijf/klant is) zodat je niet langer fysiek aanwezig dient te zijn op een zeer beperkt aantal vaste locaties? Zeker voor mensen die veel onderweg zijn lijkt me dat binnen afzienbare tijd een onmisbare functie op een mobiel 'device'.

-edit-
Heeft btw niks met 'onmisbaar zijn' te maken, je bent tegenwoordig pas een goede werknemer wanneer je door kennisdeling jezelf juist volledig vervangbaar weet te maken. Onmisbare personen worden zoveel mogelijk naar buiten gewerkt, die zijn vervelend :). Ik ga er dus maar even van uit dat je daar ipv onmisbaar 'bereikbaar willen zijn' bedoelt. Ik gebruik ook al een jaar of twee email op m'n gsm (hoewel mijn nieuwe gsm er iets minder handig mee is), en het is echt geniaal om het cancelen van een afspraak nog net te kunnen lezen vóórdat je de trein in stapt.

[ Voor 21% gewijzigd door epoman op 09-12-2003 11:42 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

DkF

epoman schreef op 09 december 2003 @ 11:37:

Ja (8> ;)
OK :D
Een paar jaar geleden bestond email ook nog niet, en dat heeft bijna een revolutie teweeg gebracht. Net als de invoering van de mobiele telefoon. Mobiele email is een logische stap verder, het is toch veel makkelijker om in de auto/trein/bus/whatever even te checken of je mail hebt (zeker wanneer dat hét communicatiekanaal van je bedrijf/klant is) zodat je niet langer fysiek aanwezig dient te zijn op een zeer beperkt aantal vaste locaties? Zeker voor mensen die veel onderweg zijn lijkt me dat binnen afzienbare tijd een onmisbare functie op een mobiel 'device'.
E-mail is toch wel al langer dat een paar jaar in ons midden, maargoed, een revolutie is het wel geweest, alhoewel volgens mij nog altijd een groot deel van het "zakelijke" e-mail verkeer weinig tot niets met werk te maken heeft ;)

Ik vindt dat mijn zakelijke e-mail zakelijk moet blijven en dat wil dus zeggen op het werk en niet in mijn eigen tijd in de auto (levensgevaarlijk trouwens!!) of trein...

Voor mensen die veel onderweg zijn is het wel een uitkomst, dat zeker.[/quote]
-edit-
Heeft btw niks met 'onmisbaar zijn' te maken, je bent tegenwoordig pas een goede werknemer wanneer je door kennisdeling jezelf juist volledig vervangbaar weet te maken. Onmisbare personen worden zoveel mogelijk naar buiten gewerkt, die zijn vervelend :).
Ik ga er dus maar even van uit dat je daar ipv onmisbaar 'bereikbaar willen zijn' bedoelt. Ik gebruik ook al een jaar of twee email op m'n gsm (hoewel mijn nieuwe gsm er iets minder handig mee is), en het is echt geniaal om het cancelen van een afspraak nog net te kunnen lezen vóórdat je de trein in stapt.
Eerste stuk kan ik me in vinden.

Wat betreft het cancelen van een afspraak: dat doe je niet per e-mail, dat doe je per telefoon.
Maar dat is natuurlijk mijn ouderwetse mening ;)

En zeg eens eerlijk, hoeveel onnodige treinreizen heb je jezelf al bespaart door het lezen van de e-mail onderweg naar het station?

Ik neem toch aan dat je, ook als de afspraak niet doorgaat, toch gewoon naar je werk moet meestal, dus echt onnodig is het toch niet dat je onderweg bent lijkt me...

[ Voor 3% gewijzigd door DkF op 09-12-2003 17:36 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DkF schreef op 09 december 2003 @ 17:34:
Ik vindt dat mijn zakelijke e-mail zakelijk moet blijven en dat wil dus zeggen op het werk en niet in mijn eigen tijd in de auto (levensgevaarlijk trouwens!!) of trein...
Ik ook, dus die mail ga ik ook niet lezen op mijn privé mobiel, wel eventueel thuis. Ik ben iemand die werk en privé niet strikt gescheiden houdt, liever niet zelfs.

Oja over zonder mobiele telefoon kunnen... er zijn echt genoeg situaties geweest in de tijd ervóór dat ik zeker een mobiele telefoon had kunnen gebruiken. Daarom had ik ook al heel snel een buzzer, en daarvan dacht ik vaak: kon het ook maar de andere kant op. Reden was eerst voornamelijk erg afgelegen wonen en door een donker bos naar huis moeten fietsen, waarbij ik weleens pech had. Later zo vaak verhuizen en onderweg zijn, en veel verhuiskosten voor de vaste aansluiting en gekochte telefoonkaarten waarbij de kosten voor een mobiel abonnement niks waren.
De opkomst van de mobiele telefonie was voor mij echt een opluchting.

Daarnaast vind ik de ontwikkeling van steeds nieuwe mogelijkheden ook nog eens heel interessant :P , vandaar dat ik er mijn (bij)baan in heb gezocht en misschien mijn toekomstige baan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Die blackberry lijkt me wel wat, een telefoon met pop3 client kan volgens mij niet automatisch m'n mail checken. Dit apparaatje kan dat wel, lijkt me ideaal! Ik ga morgen meteen bellen met T-Mobile.

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort een N-Gage en natuurlijk heeft iedereen hier een uitgesproken mening over, maar dat ff terzijde.

Die telefoon (en de 6600 volgens mij ook) ondersteunen IMAP en POP3. Je kunt je telefoon dus al mail client gebruiken. In het verleden had ik via Vodafone een web interface om mail te checken tegenwoordig krijg ik m'n @home mail gewoon rechtstreeks op m'n telefoon. Echt super.

Misschien dat de nieuwere Nokia's uitkomst bieden. Ander zijn er natuurlijk ook andere 'smart phones' (SE P900/800) die dit ook kunnen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
op mijn sony ericsson T230 zit ook een pop3 mailfunctie. Gewoon servers instellen en mailen maar. Werkt bij mij alleen niet omdat mn prepaid abo van t-mobile dit niet ondersteunt (moet je een 'echt' abonnement voor hebben), daarom gebruik ik een een soort van 'webbased' pop3 mailchecker via WAP. Dit zit standaard in de portal van t-mobile (t-zones), maar het kan met veel meer wap sites, bijv. Twigger of mail2go. Als je maar WAP hebt dan is het checken van pop3 accounts geen enkel probleem. Ik vind het prima werken, al heeft het bij mij wel meer een 'gadget'-functie dan dat het echt bittere noodzaak is ;) Maarja, toch leuk als je niet bij je pc bent en toch je mail kunt checken :) Net als MSN op je mobiel (www.everywhere-msn.com).. lekker berichtjes sturen als 'hoi ik zit nu in de trein' of 'heej ik zit nu midden in het bos op mn atb' 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:49:
Ik heb zelf sinds kort een N-Gage en natuurlijk heeft iedereen hier een uitgesproken mening over, maar dat ff terzijde.

Die telefoon (en de 6600 volgens mij ook) ondersteunen IMAP en POP3. Je kunt je telefoon dus al mail client gebruiken. In het verleden had ik via Vodafone een web interface om mail te checken tegenwoordig krijg ik m'n @home mail gewoon rechtstreeks op m'n telefoon. Echt super.

Misschien dat de nieuwere Nokia's uitkomst bieden. Ander zijn er natuurlijk ook andere 'smart phones' (SE P900/800) die dit ook kunnen.
Wat zijn de instellingen hiervoor? Krijg het niet voor elkaar.

• Korakal
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Hoi jhempen, welkom op GoT. Een topic kicken met zó weinig informatie is niet de bedoeling, we verwachten wat meer eigen initiatief van je. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Zoek de @home instellingen op en voer ze (mbv de handleiding) in op je N-Gage, zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Lukt dat tóch niet, dan kun je een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je hebt geprobeerd en wat er precies misgaat.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.