OK

epoman schreef op 09 december 2003 @ 11:37:
Een paar jaar geleden bestond email ook nog niet, en dat heeft bijna een revolutie teweeg gebracht. Net als de invoering van de mobiele telefoon. Mobiele email is een logische stap verder, het is toch veel makkelijker om in de auto/trein/bus/whatever even te checken of je mail hebt (zeker wanneer dat hét communicatiekanaal van je bedrijf/klant is) zodat je niet langer fysiek aanwezig dient te zijn op een zeer beperkt aantal vaste locaties? Zeker voor mensen die veel onderweg zijn lijkt me dat binnen afzienbare tijd een onmisbare functie op een mobiel 'device'.
E-mail is toch wel al langer dat een paar jaar in ons midden, maargoed, een revolutie is het wel geweest, alhoewel volgens mij nog altijd een groot deel van het "zakelijke" e-mail verkeer weinig tot niets met werk te maken heeft
Ik vindt dat mijn zakelijke e-mail zakelijk moet blijven en dat wil dus zeggen op het werk en niet in mijn eigen tijd in de auto (levensgevaarlijk trouwens!!) of trein...
Voor mensen die veel onderweg zijn is het wel een uitkomst, dat zeker.[/quote]
epoman schreef op 09 december 2003 @ 11:37:
-edit-
Heeft btw niks met 'onmisbaar zijn' te maken, je bent tegenwoordig pas een goede werknemer wanneer je door kennisdeling jezelf juist volledig vervangbaar weet te maken. Onmisbare personen worden zoveel mogelijk naar buiten gewerkt, die zijn vervelend

.
Ik ga er dus maar even van uit dat je daar ipv onmisbaar 'bereikbaar willen zijn' bedoelt. Ik gebruik ook al een jaar of twee email op m'n gsm (hoewel mijn nieuwe gsm er iets minder handig mee is), en het is echt geniaal om het cancelen van een afspraak nog net te kunnen lezen vóórdat je de trein in stapt.
Eerste stuk kan ik me in vinden.
Wat betreft het cancelen van een afspraak: dat doe je niet per e-mail, dat doe je per telefoon.
Maar dat is natuurlijk mijn ouderwetse mening
En zeg eens eerlijk, hoeveel onnodige treinreizen heb je jezelf al bespaart door het lezen van de e-mail onderweg naar het station?
Ik neem toch aan dat je, ook als de afspraak niet doorgaat, toch gewoon naar je werk moet meestal, dus echt onnodig is het toch niet dat je onderweg bent lijkt me...
[
Voor 3% gewijzigd door
DkF op 09-12-2003 17:36
]