met DVI condensator digitaal beeld?

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Mijn monitor heeft geen DVI aansluiting, maar mijn videokaart wel. Nu had ik een DVI condensator (of hoe dat ook heet) gekocht zodat ik 2 monitors erop aan kon sluiten. Nu is mijn vraag, heb ik nu beter beeld MET die condensator dan ZONDER?

Of maakt het niks uit, omdat mijn monitor het toch niet ondersteund?

The "real" Champ will always be The Champ

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
hmz, met kan je niet gebruiken dus heeft je vraag wat weg van een paradox.

Via DVI zou het beeld digitaal worden overgestuurd, maar mijn persoonlijke noot
is daarbij dat het erg weinig verschil maakt in de praktijk.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• The Champ
Met kan je niet gebruiken?? Een condensator is toch zo'n ding die de aansluiting verandert. Dus nu is mijn DVI aansluiting van mijn videokaart een normale aansluiting geworden door die condensator. Dus hoezo "met" kan je niet gebruiken?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je kan je monitor niet zonder gebruiken... ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 16:56
Als een monitor geen DVi ondersteund dan worden er andere pinnen gebruikt op de DVi conector en wordt het signaal al in de videokaart omgezet.

DVI monitor op DVI poort: digitaal signaal in videokaart, pin 1-20 (ofzo) van DVI gebruikt
VGA monitor op DVI poort: analoog signaal in videokaart, pin 20-35 (ofzo) van DVi gebruikt
het enige wat een convertor doet is pinnen 20-35 aansluiten op een gewone VGA-connector

ik snap niet hoe je *niet* de convertor kan gebruiken. of bedoel je dan dat je hem op de gewone poort aansluit? in dat geval zou ik hem inderdaad niet gebruiken, omdat ieder contact (een miniem) kwaliteitsverlies betekend

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 11:27
Je kunt wel een analoge monitor op de DVI aansluiting van je videokaart aansluiten met een convertertje (jou 'condensator' denk ik :)). Zover ik weet is dit gewoon exact hetzelfde signaal als normaal uit een analoge aansluiting zou komen, je schiet er dus niks mee op (qua kwaliteit). Je hebt zo wel het voordeel dat je een analoge EN een digitale aansluiting in 1 hebt, die beiden hetzelfde beeld uitgestuurd krijgen (dus effectief is het 1 monitor).

• The Champ
Dank Brain!!

Pagina: 1