Programma voor het indelen van hd met data

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik ben opzoek naar een programma voor het indelen (partitioneren) van je hardeschijf waar nog data op staat. Partitionmagic is volgens mij zo'n programma. Maar zijn er ook freeware programma's voor onder windows?

Ik heb namelijk een hardeschijf van 20 gb waar voor 5 gb aan data op staat en ik iwl graag een partitite van 10 en 10 maken...

ALVAST BEDANKT!

Verwijderd

google doet wonderen...

• Binnetie
In de faq staan wat freeware tooltjes maar als je de tweede dan neemt voor resizen dan is dat progje alleen voor win95 en 98. Ik gebruik XP

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 10:46

DkF

Je hebt toevallig geen DVD brander of een "oude" harddisk om de gegevens even op te zetten?

Zou het trouwens niet met een demo-versie van bijvoorbeeld Partition Magic lukken?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

De demo van PM ondersteund geen resizen. Er moet wel een opstartbare Linuxinstall cd ergens te downloaden zijn die dat zonder problemen kan, lijkt me. Ik weet alleen niet welke distributie je daarvoor het beste kan nemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Binnetie
nee die heb ik niet zo snel bij de hand...

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 10:46

DkF

Ik weet niet of de trail versie van Acronis Partition Expert misschien wel resized?

Kan het zo snel op de site niet vinden, misschien is dat de moeite waard om eens te proberen...

www.acronis.com

• Binnetie
Bedankt DkF, dat ga ik eens proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 09-12-2003 10:43 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruikte hiervoor een Linux installatie CD wel eens, zoals Mandrake. Ik volg een klein stukje van de installatie wizard, kom bij het partitioneren aan, apply dat en reset.
Geen geïnstalleerd OS voor nodig, en gratis.

Wel een beetje omslachtig, ik geef toe.

🌞🍃

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Op www.download.com is Paragon Partition Manager te vinden, die gebruik ik meestal en werkt vrij goed, én is gratis :)

#StopBurningStuff

Pagina: 1