[XP] Internet Explorer- steeds dezelfde pagina

Pagina: 1
Acties:

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 16:39

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Dit is voor het eerst dat ik dit gedeelte van GoT nodig heb, ik zal zo duidelijk mogelijk proberen te zijn.

Ik heb nu al een paar dagen het probleem dat als ik met Internet Explorer op internet ga, en welk URL dan ook intyp, altijd komt hij op een of andere rotpagina (www.hugesearch.net) waar hij dan de resultaten weergeeft voor het zoeken op dat URL (die natuurlijk nooit relevant zijn en verwijzen naar dubieuze sites). Het gevolg is dus dat ik effectief nergens meer op kan komen.

Ad-Aware heeft tot nu toe niks kunnen vinden. Ik heb ook zelf al het registry nagekeken met zoeken naar 'hugesearch. Hier vindt hij wel wat resultaten, die ik dan ook steeds verwijder, maar het probleem blijft. Als ik dan weer kijk blijken er weer 2 vermeldingen in het register bijgekomen. Ook het zoeken op GoT levert niets op wat er op lijkt. (juist omdat het steeds terug komt)

Heeft een van jullie er misschien een oplossing voor?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 13:02
Soms vind spybot dingen die Ad-Aware niet kan vinden. Misschien dat eens proberen. :?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 15:21
Zo iets dergelijks heb ik ook een keer meegemaakt: het bleek een trojan horse te zijn. Deze maakt een bestand genaamd host.??? ( extensie is steeds anders ). Hierin staan verwijzingen, dat als jij naar een bepaalde pagina gaat ( www.google.nl ) je dan naar die website wordt geredirect.. :X

Je moet eens op de website van Symantec zoeken, naar de laatste trojan horses. Daar staat, hoe je hiervan af moet komen !!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Weer wat nieuws. Nu komen er ineens allerlei pop ups mee :? Wat heeft deze manier van reclame maken in godsnaam voor zin zeg.

Over die trojan, ik had al een scan met laatste norton gedaan, maar die heeft niets gevonden. Dus dat zal het dan ook wel niet zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Internet Explorer horen eigenlijk thuis in Software Algemeen, ik verplaats je topic daarom eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• samo
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

kijk eens of het hernoemen van je SIGNUP map helpt. Hernoem het naar signup_verwijderd ofzo.
De map vind je normaal onder c:/program files/internet explorer/signup dus in je ie programma map....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
elevator schreef op 09 december 2003 @ 10:09:
Vragen over Internet Explorer horen eigenlijk thuis in Software Algemeen, ik verplaats je topic daarom eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen
Ach verkeerd gelezen! Stupid 8)7

Maar over die signup map, het werkt niet. Er blijven steeds nieuwe verwijzingen in het register komen, terwijl er niet eens een vreemd programma actief is. Ik heb daarvoor zowel bij taakbeheer als bij msconfig gekeken. Misschien maar een reinstall er tegenaan gooien :P Het is toch weer eens nodig.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat je gateway niet verkeerd ingesteld? (TCP/IP instellingen?)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
• Ad-aware draaien (nieuwste versie is 6 build 181, eerst updaten)
• Spybot draaien (ook updaten)
• Is je probleem dan nog niet weg download eens HijackThis (zie google) en post de logfile hier op het forum (tussen code tags aub).

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Ad aware ziet niets en de andere 2 proggies kan ik niet downen. Internet explorer doet niet veel meer namelijk ;) Ik kan alleen via een andere computer op GoT komen. (die geen netwerkverbinding heeft)

*edit: reinstall is nu klaar, het probleem is ook opgelost. Zonde toch dat de oorzaak niet duidelijk is geworden.

[ Voor 48% gewijzigd door hayate666 op 10-12-2003 00:24 ]

Verwijderd

waarschijnlijk een browser hijack, dan krijg je van die interessante portals :P

laat hijackblaster (ik meen op download.com verkrijgbaar) eens draaien, die houdt het wel af

en natuurlijk up2date ad-aware+spybot s&d blijven draaien

maar de beste maatregel is nog wel mozilla oid installeren :)
Pagina: 1