Toon posts:

Co-location in Frankrijk, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek om een server te plaatsen in Frankrijk, echter ik zit met het volgende probleem.

Ik ben totaal de taal niet eigen (spreek en lees dus geen woord Frans)
Ik heb geen idee hoe ze daar zaken doen (ben dus ook een leek op de franse cultuur)
Ik heb ook geen idee hoe ik een aanbieder kan vinden die mij in Frankrijk ruimte kan aanbieden voor 1 server te plaatsen.

Heeft iemand toevallig ervaringen hierin of kent aanbieders die ruimte hebben in Frankrijk om een server te hosten?
Het moet wel een snelle en stabiele verbinding zijn, vergelijkbaar met hier de AMS-IX

(ik heb een speciale reden voor co-locatie in Frankrijk, hierop wil ik eigenlijk niet op ingaan, het gaat mij om een geschikte ruimte te vinden, niet de reden waarom ik dit wil)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

ik heb een server in Saclay, 15km onder parijs staan.. wat ik je kan vertellen is dat alles schreeuwend duur is.. bestel een 3 meter utp kabeltje en je krijgt een rekening van 25 euro. ik neem alles mee uit NL...

Verwijderd

wat ga je doen als er iets met de hardware aan de hand is.

• Kettrick
  • Laatst online: 12:19

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 14:55:
wat ga je doen als er iets met de hardware aan de hand is.
Wat dat betreft zou je beter een dedicated kunnen nemen in frankrijk. tenzij je speciale hardware eisen hebt :?

is wel een belangrijk punt idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik nog niet, ben me dat nu dus aan het onderzoeken wat doen bij een defect, ik denk eraan om misschien een service contract te nemen of dan toch maar er heen rijden bij een defect.

Maar ik zal eerst eens een locatie moeten hebben, alleen die al vinden is een ramp.
We denken eraan om eventueel zelf een halve kast te huren aldaar, maar dat ligt aan diverse factoren.

De hardware die erin moet is niks speciaals, alleen wat zwaardere apparatuur, dual xeon/MP systemen met genoeg ram(min 2B), dat is wat erin moet.

Ideaal zou zijn om te beginnen dat we alles konden huren, dus loacatie, machine en de service..

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rijst dan de vraag, waarom perse in Frankrijk ?
Met een dedi colo in USA kan het ook, of een eigen server in NL misschien ?
Wat weegt er zo zwaar dat die bak perse in FR moet komen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Neem contact op met Reyn Eaglestorm, misschien kan die je verder helpen (in ieder geval met de taal).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Ik vraag me ook af wat de reden hier voor is, als je dat zegt kan men wellicht ook beter antwoord geven op je vraag. En bij een hardware defect even naar Frankrijk rijden? Denk daar aub echt even over na, Murphy zorgt er zo nu en dan nog wel eens voor dat als je net terug bent van het fixen van een hardware fout, een andere hardware fout zich aandient. En dan kun je weer naar Frankrijk kachelen (en vaak ook maar voor iets enorm simpels wat je in 5 minuten fixt). En sommige software fouten kun je ook niet remote fixen, en moet je er dus ook naar toe.

Service contract is dan een oplossing, maar goede SLA's zijn vrij duur (hoewel goedkoop in verhouding als je paar keer naar frankrijk moet om op 't resetknopje te drukken).

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 09 december 2003 @ 15:34:
Rijst dan de vraag, waarom perse in Frankrijk ?
Met een dedi colo in USA kan het ook, of een eigen server in NL misschien ?
Wat weegt er zo zwaar dat die bak perse in FR moet komen ?
Ok dan, dan toch de reden...
Ik (sorry wij) willen de Franse markt gaan bedienen van Game Servers.

We doen dit al enkele jaren met succes hier in NL, in NederLand hebben we al een tiental servers draaien echter we willen graag ook de Franse markt gaan bedienen.
Om te beginnen met 1 server om te kijken hoe het loopt, is dit succesvol willen we dit natuurlijk uitbreiden.
We willen bewust een locatie in Frankrijk zelf om zo voor de meest perfecte routing en verbinding te krijgen voor de Franse klanten, het schijnt dat er bijna geen gameservers aanbieders in Frankrijk zelf zijn, van huidige Franse klanten krijgen we diverse signalen dat dit zeer gewenst is.
Bij gaming is een lage ping en stabiele verbinding een must, vandaar we zoeken naar een goede locatie in Frankrijk zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 16:31 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dan nu de vraag: "Waar in Frankrijk?". Gegeven de door jou geschetste situatie denk ik dat je al gauw in/bij Parijs terecht komt, maar dat gaat waarschijnlijk wel extra kosten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
heb je wel is een ping uitgevoerd vanuit frankrijk richting de AMS-IX ?...

Volgens mij zijn namelijk de extra ping tijden namelijk te verwaarlozen.

http://www.telecity.co.uk/data_centres.html

[ Voor 14% gewijzigd door avon op 09-12-2003 16:33 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Is de hosting in Nederland van jullie zo goed dan? Waarom zou je in Frankrijk de markt veroveren :?. Anders moet je even bij wat goede Franse hosting bedrijven informeren over hun host.

Verwijderd

Topicstarter
Is de hosting in Nederland van jullie zo goed dan? Waarom zou je in Frankrijk de markt veroveren . Anders moet je even bij wat goede Franse hosting bedrijven informeren over hun host.
Ik weet niet of onze hosting zo goed is, dat moet je aan onze klanten vragen.
Wij zijn een hosting bedrijf en we zoeken ook nieuwe markten, dus waarom niet de Franse markt?!?!

Ik ken geen Franse hosting bedrijven en zoeken op google geeft wel hits maar de sites zijn vrijwel 100% in het Frans. (zoals al eerder vermeld ik spreek en kan het niet lezen)

Het is niet alleen ping maar ook de kwaliteit van de verbinding.
Kijk voor AMS-IX heb ik geen server nodig want die staan er al.
Zover ik nu heb kunnen uitzoeken zijn ook de Franssen op Internet zeer apart, ze willen graag in hun eigen land gehost worden.
Na intern overleg hebben we besloten om dit te onderzoeken echter zoals al gemeld heb ik totaal NUL verstand van Frankrijk en de taal.

Zoek dus de perfecte locatie (vergelijkbaar met AMS-IX) en mogelijkheden om een server te plaatsen of te huren met eventueel SLA.
Misschien iemand hier ervaring mee heeft al met een Franse partner of een NL bedrijf wat eigen ruimte heeft in Frankrijk?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 16:44 ]

Verwijderd

Kijk eens bij http://www.psineteurope.nl/. Misschien dat je er 10 a 15ms qua ping mee op vooruit gaat bij Fransen, maar ik weet niet of dit wel echt zal opwegen tegen de nadelen en extra hoge kosten die erbij komen kijken.

Als je je servers hebt staan bij een goede coloboer, dan is de ping met fransen (die bij een goede provider zitten) nog geen 25ms (*), zelfs in Nederland haal je dit vaak niet.

*) net getest, was zelfs slechts 16ms naar een gebruiker van een franse internet aanbieder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben in NL eigen colo ruimte op Telecity2, we zijn niet afhankelijk van een ander hiervoor.

Maar het is niet alleen een ping reden, de Franssen zijn ook zeer chauvinistisch en zullen liever huren in eigen land dan in het buitenland.
Ook de aantal hops naar een Franse colo zal meestal minder zijn als naar een buitenlandse locatie, de verbinding zal daardoor stabieler zijn (lag problemen).

Om die redenen willen we onderzoeken of het haalbaar is om in Frankrijk zelf servers te plaatsen.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Frankrijk loopt ook net nog even iets achter op NL, ze zijn vaak erg duur. Als je de servers in NL kunt neerzetten, en dan een lager tarief kan maken. Perfect en in de games merk je het niet. :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
En een fransdomein aanvragen en koppelen aan jullie ipadres hier in NL. Is dat geen soort van mogelijkheid. Het is dan inderdaad nog zo dat het hier in NL is, maar wellicht dat de fransen dat dan niet door hebben.
Het is niet netjes maar misschien wel een tijdelijk oplossing.

Overigens stuur even een e-mail naar me. Ik ken iemand die jaren in frankrijk heeft gewoond en misschien kan ie je helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:40:
We hebben in NL eigen colo ruimte op Telecity2, we zijn niet afhankelijk van een ander hiervoor.
Niet dat het mij uitmaakt, maar ik kom toch echt bij grafix uit (zowel het netwerk als ipblock). Niet dat dat verder boeit want grafix is afaik een prima isp.

Maar even dat terzijde, het is nogal afhankelijk van het 'netwerk' van je isp hoe goed de ping is met bepaalde (internationale) internet providers. Het kan dus best zijn dat als je via een andere isp gaat je veel betere pingtijden hebt met Franse klanten, en weer slechter met bijvoorbeeld Duitse klanten. Je hoeft niet persee in Frankrijk een server te planten om een goede ping voor de Fransen te krijgen, sterker nog, je hebt hele grote kans dat je betere ping hebt vanuit Nederland, dan vanuit frankrijk zelf (vooral omdat internet in Frankrijk behoorlijk achterloopt).

Een .fr aanvragen zal helaas niet gaan, de .fr extensie is namenlijk alleen voorbehouden voor bedrijven die gevestigd zijn in Frankrijk.

Als je toch heel graag een server in frankrijk wilt zetten, moet je eens contact opnemen met het bedrijf uit mijn vorige post (http://www.psineteurope.nl/). Maar ik denk dat Fransen niet 'chauvinistisch' genoeg zijn om flink meer te betalen om een gameserver in hun eigen land te krijgen waarvan de ping niet extreem veel beter zal zijn. Maar het is natuurlijk wel het proberen waard als je het geld er voor over hebt en je het risico aandurft. Wie weet is het een gat in de markt. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:40:
Maar het is niet alleen een ping reden, de Franssen zijn ook zeer chauvinistisch en zullen liever huren in eigen land dan in het buitenland.
maar denk je dat ze dan wel van een paar hollanders een server willen huren die ook nog geens eens support in de franse taal kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 20:39:
[...]

Niet dat het mij uitmaakt, maar ik kom toch echt bij grafix uit (zowel het netwerk als ipblock). Niet dat dat verder boeit want grafix is afaik een prima isp.
Hoe kom je hierbij?

Ik heb nergens een IP of website gespecifiseerd nog een webadres nog een E-mail adres genoemd. Mijn mail adres in mijn profile is van Chello?
Dus hoe kom je erbij, ben hier zeer nieuwgierig naar.....

@rest:
Terug te komen op mijn vraag.
Dit bedoelde ik nu precies met mijn met eerste topic, dat ik de reden liever niet wilde noemen, er wordt weer een hoop gezegd van ping dit, ping dat, lokatie NL etc terwijl dit totaal niets met mijn vraag te maken heeft.

Het gaat er niet om of de Fransen wel willen of niet, ik wilde alleen maar weten waar en hoe, de eventuele risico's hogere prijzen enz. dat is een bedrijfs risico wat we mee overwegen voordat we een beslissing nemen.

Ik heb inmiddels al een mailtje van een GoT lezer ontvangen die me ook verder wilde helpen, echter ik was ook op zoek naar ervaringen naar anderen.
Dus als iemand nog nuttige tips en/of ervaringen heeft hoor ik het graag.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
barto018 schreef op 09 december 2003 @ 19:46:
En een fransdomein aanvragen en koppelen aan jullie ipadres hier in NL. Is dat geen soort van mogelijkheid. Het is dan inderdaad nog zo dat het hier in NL is, maar wellicht dat de fransen dat dan niet door hebben.
Het is niet netjes maar misschien wel een tijdelijk oplossing.
Hou er dan wel rekening mee dat je een .fr hostname alleen mag aanvragen als je een uittreksel uit de Franse KvK kunt laten zien ofwel dat je bedrijf in Frankrijk is gevestigd. Dit mag natuurlijk gewoon een "virtueel" bedrijf zijn met het postadres in Nederland enzo, maar je moet wel even daar een bedrijf registreren voordat je een .fr kunt aanvragen.

Tis maar dat je het weet ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 23:35:
[...]

Hoe kom je hierbij?

Ik heb nergens een IP of website gespecifiseerd nog een webadres nog een E-mail adres genoemd. Mijn mail adres in mijn profile is van Chello?
Dus hoe kom je erbij, ben hier zeer nieuwgierig naar.....
Klopt toch of heb ik het mis? Adres van je icon... ;)

Verwijderd

Volgens mij kan ik je erg een eind op weg helpen.
Ik ben namelijk zelf frans :) (half frans, maar meer 90% Fr en 10% Nl)

Alsje een game server neer zet in frankrijk onthou hier wel bij dat velen nu of modem hebbe of adsl...
Kabel komt alleen voor in grotere steden en rand dorpen/stadjes. Logica ook... want in frankrijk ruk je niet zo ff een lijn van hier naar daar. De aarde is daar ontiegelijk hard en daardoor ook duur en onbetrouwbaar. Plus er ligt te veel afstand tussen HOTSPOT (veel vraag naar BBI) en hoe groter de afstand hoe trager de kabel..... Dus niet veel mensen in frankrijk hebbe internet en laat staan Breedband internet in de vorm van kabel/adsl.
Verder over de positie...
Die gaat bij mij direct over culture. In het zuiden is men weinig tot nooit op internet serieuz aan het game. Het weer is daar meestal gewoon te mooi en de studenten hebben daar geen tijd ( heb daar franse vrienden zitten). Een uitzondering... Montpellier is de studenten stad voor (zuid) Frankrijk dus ook een nice hotspot op te proberen.
Maar globaal denk ik voor jullie in de buurt van Parijs.

Je kan me Editte op me msn mauricevogt@hotmail.com en je kan daar dan al je vragen over de cultuur n zaken doen. Ik en mijn vader (www.levallon.info) hebben op dat gebied genoeg ervarring. Vraag gerust.

Succes verder!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 00:21:
[...]

Klopt toch of heb ik het mis? Adres van je icon... ;)
AHA, vond het al heel vreemd.... :D
De locatie klopt alleen je conclusie niet helemaal.
Wij zijn partner van Grafix, Grafix zelf host alleen in Rotterdam en wij zitten in hun ruimte te Amsterdam. Ik heb ook nooit gezegd dat we eigen ISP waren. Maargoed dat doet er ook niet toe..

@Csi:

Dat is dus precies de reden dat we het in Frankrijk willen proberen, de verbindingen voor de Franssen naar hier zijn niet altijd optimaal. (je geeft zelf al wat redenen aan waarom)
Vandaar we dachten om in Frankrijk iets aan te gaan bieden, de verbindings kwaliteit zal dan een stuk beter zijn voor hun, Frankrijk is een groot land en er zijn genoeg gamers (we hebben nu al diverse Franse klanten) die graag een server willen. We gaan ook niet direct 100 servers neerzetten, we willen het eens proberen met 1 om te kijken hoe dit gaat. Ondanks er misschien weinig mensen gamen procentueel kan dat gezien in aantallen toch een flinke hoeveelheid zijn als je kijkt naar de grote van het land.

Ook ik moet intern overleggen, als men er bij ons noch over denkt dit te doen zal ik zeer zeker gebruik maken van je aanbod.

Verwijderd

Fijn je al deels geholpen te hebben :Y) .
Daar is dus GOT voor en niet met al dat geflame enz :( :| om dat ene de andere niet aan staat.

Ik hoor wel van je.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik zou gewoon wat grote belangrijke franse websites tracen, kijken waar die hangen. En dan eens bij die toko op hun pagina kijken of je ea kan vinden over co-locatie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik denk dat het hele project je niet gaat lukken zonder iemand die de Franse taal beheerst. En hoe wil je je servers promoten zonder kennis van de Franse gamescene? Probeer dan wat contact te leggen met de grote teams (aT/GG Lycos/FG) en sites als www.electronic-sports.com. succes

Verwijderd

Ik heb hier trouwens een lijst gevonden met prijzen van een serverhosting:

http://www.euroserv.com/gameservs_prices.php

gruwelijk duur nog daar
Pagina: 1